I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

CD-adapter till bilen, finns det?

Övrigt - Blandat

2010-03-18 22:33

CD-adapter till bilen, finns det?

Satt och funderade på en sak här...
Jag har tidigare använt mig av en FM-sändare mellan ipod och bilstereon, men den är rätt kass och ger ett brusigt ljud, plus att den drar batterier som en tok. Finns säkert skitbra men dom lär kosta därefter.

Jag vet ju att det finns såna adaptrar som är kopplade till ett fejkkassettband, typ såna här...

MEN! Min bil har ingen kassetstereo utan bara CD, den har heller inte någon aux-utgång annars vore saken lätt som en plätt.

Finns det adaptrar i form av cd-skivor? Jag har försökt googla men får tusan bara fram såna som är som kassetter, ska jag ge upp?

2010-03-18 22:40
Nope, det finns tyvärr inte, för att kunna läsa en CD-skiva måste den snurra inne i spelaren, och sitter det då en sladd ut från den så skiter det sig rätt fort.

Finns dock rätt billiga bilstereos för en femhundring som har både aux-ingång och ingång för usb/ sdkort som du kan ha musik på :)

2010-03-18 22:42
Jag kom på det PRECIS efter att jag postat tråden, kändes som ett riktigt DOH! moment.

Min stereo är en sån där som sitter inbyggd på nåt sätt i instrumentbrädan, lär väl vara ett större projekt att plocka ur den än vad jag kommer nyttja en ny...kanske borde satsa på en bra fm-sändare istället?

2010-03-18 22:57
köp en ny stereo på netonnet som tar mp3skivor, har usb ingång och aux, sen köper du en adapterkabel så är det bara att plocka ut den gamla cd enheten och in med den nya
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2010-03-18 23:01
Är den inbyggd kan det vara ett jäkla meck att få ut den och få in den nya på ett snyggt sätt, ser likadant ut i min bil.
Det finns fm-sändare som är bättre och sämre än andra.

Om jag får göra smygreklam kan du söka på 100317 på Teknikmagasinet´s hemsida, där får du upp en som är schysst, 30 dagars öppet köp gör att du alltid kan testa den och se ifall du är nöjd :)

2010-03-19 00:22
vad är det för bil?
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2010-03-19 00:23
Volvo V70

2010-03-19 12:50
Om du skaffar en riktig FM-sändare istället för en sån från Clas Ohlson för 70 kr så lovar jag att den kommer funka mycket bättre. Har haft 3 st sånna billiga som försvunnit, gått sönder eller lånats ut och ingen har varit bra. sen la jag ner lite pengar på en ordentlig (200-300kr, en liten vit grej som man kopplar in direkt där USB-sladden går till ipoden)
och den funkar skitbra! Jag kan sitta i baksätet och byta låtar och ha mig utan problem!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-19 13:13
jag har haft samma problem i x antal år hehe lide störigt antingen så brusa det för mkt eller så var stereon inbyggd så man inte kunda byta ett skit!

nästa bil får fan vara kittad

2010-03-19 15:09
hahaha årets tråd ;) (nej det är fjortis tråden i webbsidor)

men skönt att du kom på felet precis när du postat, sånt är alltid gött. kör på fm sändare :)

//Yde - å en strömkabel till ipoden
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba