I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hostel i köpenhamn

Övrigt - Blandat

2010-03-17 13:02

hostel i köpenhamn

ska till köpenhamn i mitten av maj och vill ha tips på hostel!
jag har googlat lite redan men vill gärna ha personliga rekommendationer.

det viktigaste är att det är billigt, någorlunda centralt och att det inte är någon tid då man senast måste vara tillbaka på hostelet.

tack på förhand!

vegan power

2010-03-17 14:33
Jag skulle rekommendera Danhostel. Riktigt fint vandrarhem med fräscha rum. Det enda minuset jag skulle ge är deras kök i källaren, inte det finaste men det duger. Och märk maten väl, för folk har en tendens att ta/slänga maten (jag hade köpt två små smörpaket som satt ihop, skrev namnet på ena och dom tog den andra delen, så jävla löjligt :p). Vandrarhemmet jag tänker på, ligger ungefär 10 minuter från Rådhuspladsen och har inga tidsrestriktioner. Det är inte särskilt dyrt (har för mig att det är 4 stjärnigt också), bortsett från den extra avgift man måste betala om man inte har ett Hostelcard, eller vad det heter. Men det är ~100:-/vistelse. Finns 1-8 bädds rum. Minns inte allt om det, men jag gillar det skarpt. Incheckning efter två, utcheckning innan 10 eller 12. Kolla mer på: www.danhostel.dk.

Jag skulle iaf satsa på det. Har bott på två riktigt nasty vandrarhem. Minns inte riktigt vad de heter, men se till att du väljer ett vandrarhem som har eget kök, mycket billigare blir det att bo då.

Ett annat tips är att kolla sidan www.vandrarhemkopenhamn.se, där hittar du bra länkar. Allt beror ju också på vad du vill ha; privat rum, sovsal, egen toalett och dusch, delad toalett och dusch osv.

Lycka till :)
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan