Era favoritdrinkar
Jag är lite nyfiken på vad folk dricker när de går ut.. Jag brukar alltid ta någon drink med vodka mixat med något. Sen är jag svag för snygga drinkar i snygga glas.. Vad gillar ni att dricka? Ingredienser?
enda vägen till seger är att överleva när andra dör
White russian! Ibland jäger redbull Ibland beställer jag dumma drinkar för att se hur bartendern reagerar. Typ vodka vatten. Oftast finöl, om det finns att tillgå. Eller ja, oftast har jag inte råd med annat än fulöl. *Drömma sig bort*
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Är inne på både Fridan's och PlayerJoes drycker, Cuba Libre eller White Russian, om det serveras i baren så föredrar jag faktiskt Mojito. Mainstreamigt värre, men god är den, alkoholsmaken göms också väldigt bra, sen att man vaknar upp några städer längre bort än var man började förtära drickat är bevis nog på fyllor utan dess like.
Gin & Tonic, Vodka Cranberry, Tom Collins (muuums!), Strawberry daquarie (stavas krångligt :p) på sommaren. Är det inte drink är det väl en cider, en öl ibland. Shottar bara tequila eller fish, helst det senare alternativet.
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
Mojito glömde jag ju, tack Kaneida :)
Jäger har jag aldrig förstått mig på.. Eller folk som dricker gammeldansk eller beska droppar och sånt.. Dock så är vodka mineralvatten inte illa, i med lite grenadin och citron så slinker de ner hur lätt som helst! Mojito smakar så mycket mynta, lite för mycket tycker jag Daiquiri är supergott.. Men vad är fish? Tequila däremot är bra! De flesta drinkarna jag får i mig är ganska söta, inte så bra för tänderna i längden.. Tom Collins har jag inte druckit kanske borde testa på de nästa gång
Fishermans friend shot är det. Heter antingen Seamans friend eller Fiskefjäs (eller något sånt). Så jävla gott! Plus att det är bra när man börjar bli lite sjuk: en på morgonen, en på eftermiddagen och en på kvällen. När den serveras iskall är den som godast :) Ska du ha en TC, ta en rörd och inte skakad, mycket godare så! Och Margerita är ju också gott :)
Jag dricker drinkar alldeles för sällan, brukar falla för öl och shots (så jävla manligt, jag vet). Behöver oftast ha med mig min flickvän för att få i mig någon drink (då hon gärna delar drinkar), och tipsen efter dessa upplevelser är:
Cuba Libre (
Länk till http://sv.wikipedia.org/wiki/Cuba_Libre )
P2 (
Länk till http://www.cocktailguiden.com/drink/p2 följ receptet där, men ta fan 6cl vodka, den här jäveln kan bli sliskig som fan annars...smakar lite piggelin-aktigt, svingod)
P3 tror det är samma som ovan, fast med Raspberry Sourz (eller vad det heter). Kan också bli lite sliskig, men smakar det godis så smakar det godis.
Vodka/energidryck (såklart)
Jäger/energidryck
Det är allt jag har att komma med. Annars finns det något som heter Berryazz (iaf på ett ställe där jag varit) som är värt att beställa för namnet. BERRY ASS?! Haha, nu var jag rolig.
Moderator
2010-03-09 18:25
Haha , en fish blir det alltid innan man drar ut på golvet! Andedräkt på topp! Men föredrar väl en vodka & redbull, alternativt sprite. Sen älskar jag verkligen Scivolo, godaste jag druckit. Är typ en sånn flaska Artic jordgubbsvodka blandat med Schweppes Lemon, usch vad nice. Annars gillar jag att sitta med en Malibu cola, haha. Dock inte så mycket för drinkar, men plötsligt händer det.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Ah, touché ramuz! Du fick mig (antagligen omedvetet)! Jag har fått lära mig en drink (så att jag kan blanda den god och så) under mina 19 år. Eller okej, vet inte mängderna, det får man höfta. Iaf, Bacardi Razz + Sprite. Toppa med limeskiva (och ha is i själva drinken) sen är det KLART
Min favorit är Fidel (det vill säga mörk rom, ginger ale och lime) annars mina hemgjorda rom och jordgubbsdrinkar. Mörk rom + färska jordgubbar in i en mixer+ krossad is. mums
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tycker en välgjord singapore sling kan vara rätt snajsigt. Gör jag något hemma blir det nog Bacardi razz, passionssoda och vodka med lite lime eller citron. Kaffedrinkar är iofs alltid uppskattat med, men det kommer jag aldrig ihåg att beställa. Brukar sluta med att jag står där med en jävla JD&cola eller typ jäger redbull.
cry me a river! --> thcrew
Anenkefali, Finns bara en regel att följa när man använder smaksatt bacardi. Minst en tredjedel av glaset ska vara sprit :- )
White russian, rosa pantern (fuck din manlighet nigga), malibu ananas, en satans massa fish. Skönast var nog sommaren när man fyllde arton och körde 5 dagara i veckan ett par månader med enbart heineken, minttu och vanilla sky, kan fortfarande inte dricka skiten
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
White russians med minttu eller fish istället för kahlua är mys det också
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Midori + apple sourz + sprite + lime = kallas Enjoy på mina stammisställen, hoho. Vodka razz + mineralvatten + gnutta sprite + citron = 62an Mjölkdrinkar är bläbläblä, likadant med drinkar som är helt söta rakt över.
My heart lives in my vagina.
joda Wordup. Fan, JD & cola är Jack Daniels & cola, som jag tror, eller hur? Förstår inte folk som förstör whiskey med cola/förstör cola med whiskey. Gott på varsitt håll, men fan inte i samma glas. Tvi
Även uppfunnit en drink (fan vet om den har namn) eller hur det nu var (var redan full när den kom till). Oboy och vodka. Blanda efter egen smak. Jättegott. Fast inte Absolut Currant eller Blackcurrant eller vad fan den heter, fyhelvete vilken dum blandning.
Bitter Niclas; Lime-extrakt i en lättillgänglig fatöl är det närmsta en drink jag brukar komma, annars öl och vin, kanske fernet shots. Om det blir drinkar: white russian antagligen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Anenkefali, inte jag heller, det började som en grej en gång i tiden och nu har det blivit del av min drink-tourettes som allt för ofta drabbar mig vid bardisken. P.S. Oboy och vodka är inte direkt så originellt. Inte mintu och oboy heller för den delen. :- ) P.S. 2 Påtal om smaksatt vodka är den danska varianten i aluminiumflaska helt ok. Väl värd att kika efter i taxfreen.
På tal om mjölkdrinkar jag älskar när tjejer dricker mjölkdrinkar för då kan jag säga:Jag ser att du dricker en mjölkdrink, men den enda mjölken jag vill dricka är den från dina pattar inatt. Tro mig den funkar inte någon gång.
HELSINGBORGS IF!
Naboo Får du en ENDA brud genom att säga något som ens liknar "pattar" så är den bruden inte värd att ha. Så jävla äckligt ord.joda Kunde tro det, men var stolt under den fyllan i alla fall... You took my moment
Det som dricks oftast är väl jack och cola, och redbull och jäger/vodka
Jag finner inga svar, det finns inga svar!
Fidel Castro och Moscow Mule är nice :) Men Lynchberg Lemonade är bästa.
Straight up whiskey, eller ett glas rött.
Ibland beställer jag dumma drinkar för att se hur bartendern reagerar. Typ vodka vatten. Oftast finöl, om det finns att tillgå. Eller ja, oftast har jag inte råd med annat än fulöl. *Drömma sig bort* OMG! Michael Scott Dunder Mifflin eller? haha!
Du har inte äns åldern inne grabben.
Rom (mork) och fanta citron, tom collins, gin & tonic, shots av alla slag. offT. vin, lambrusco, cava. alla goda till mat f.o. :)
-ò_ó-
vanligtvis (om jag inte dricker öl) så tar jag ett halvt glas whiskey + ett halvt glas whiskey. eller jäger redbull, ren jäger om e jag e full... sen.. inte en drink men en god ide: iskuber som är ihåliga.. fylls med sprit och sedan ett lager vatten (elelr nått skit som fryser) över. då blir det isbitar med sprit inuti.. vilket borde kicka till drinkarna lite ;) //Yde - gettin girls drunk principen
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Redrull - jäger :)
I got it from my mama . moncans.blogg.se
Allt med Vodka slinker ner! Gärna ren Vodka med massa isbitar, MUMS! En outsider; Aftereight. Är så jävla inne på Oboy nu, kan inte leva utan det haha
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"
Isté + vodka är en grogg, men jävligt uppskattas. Funkar även med fuling smuggelvodka. Sen är ju Sex on the beach lide gay men jävligt bra skit.
Passoa + vodka + apelsinjouice + sprite = den godaste drinken i hela världen. någon som vet vad den heter?
Kanske ska testa en fish nästa gång jag är sjuk then =) Beryass? var hittade du den någonstans och vad är det i? Mellon jordgubbsdrink låter god, får testa den när det finns jordgubbar på marknaden igen. när ni säger jäger/redbull.. Menar ni då att man blandar det i samma glas? För de låter inte sådär jättesmaskigt precis.. Friday's har extremt fina och goda drinkar, de blir ju godare om de ser fint ut.. krossad_anka caribbean sunrise? ni som orkar, kan ni skriva vad de är i drinkarna? bara för att typ
Du har inte äns åldern inne grabben. Isté + vodka är en grogg, men jävligt uppskattas. Stavningen går bra...
Sen är ju Sex on the beach lide gay men jävligt bra skit. Lite? Dessutom är den väldigt överskattad, smakar medicin.
Mojito eller GT Måste förövrigt vara den 3e tråden om favoritdrinkar de senaste åren.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Hangaround
2010-03-10 09:44
Black Currant Pepper. Vet inte riktigt vad som är i förutom baccardi, svartvinbärsjuice och pepperot. Den är sjukt jävla god och det är den enda drinken som jag dricker då jag mer än sällan beställer in. Finns inte på alla ställen men bland annat i Lilla Hotelbaren på malmen.
Hangaround
2010-03-10 09:45
Måste förövrigt vara den 3e tråden om favoritdrinkar de senaste åren. Jag erinerar mig om att det är så med. Men senaste handlade väll typ om bög-drinkar?
öl, gin sour och calvados på järn!
Fix & Trix AB
Kul liten anekdot. När Kompaniet fortfarande hade sina dörrar öppna så brukade jag och en kompis gå dit under deras happy hour och peka blint på drinklistan. När det är min kompis tur så pekar han och hans finger hamnar på drinken Knullskum. Han går fram till bartendern och viskar "Två Knullskum, tack". Bartendern ler finurligt och säger "Va? Jag hörde inte". Min kompis viskar igen. Bartendern fnittrar lite och säger ännu en gång att han inte hörde. Min kompis slår båda nävarna i bordet och skriker "MEN KNULLSKUM! TVÅ KNULLSKUM!" OnT; Just nu är min favorit faktiskt White Russian. Det kan iofs bero att jag enbart druckit Sofiero och billigt lådvin sen i augusti, så när jag väl fick en White Russian så var det fullkomligt underbart.
Jag har aldrig druckit så mycket drinkar som på kompaniet. Min första long island icetea. R.I.P.
Fidel Castro (mörk rom, färskpressad lime, ginger ale) Tom Collins (gin, färskpressad citron, sockerlag, sodavatten)
Apple martini eller Caipirinha
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
untouchable, ja. samma glas. testa, helt ok. särskilt om den blandas starkt.
Half 'n Half är min favoritdrink, hur fasen kunde jag glömma den?
Hangaround
2011-09-26 22:15
Grateful Dead är skiten! Vodka Ljus rom Tequila Gin Sodavatten/schweppes lr liknande Istortsett samma som en long island ice tea, men istället för coca cola så fyller man på mer sodavatten och toppar av med Chambord, för den fina färgen skull. sen om man smuttar eller sänker är upp till var och en.
Margarita, Frozen Strawberry Daiqurie, Cosmopolitan :)