I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

LASIK/Intralase

Övrigt - Blandat

   

2010-03-07 22:34

LASIK/Intralase

Jag börjar bli riktigt trött på att ha glasögon så jag funderar på att operera mina ögon med laser, har kollat runt en hel del på vilka olika procedurer det finns, vad man borde välja, hur mycket det kostar osv. Det jag inte riktigt hittat är folk som faktiskt gjort det och gett sina erfarenheter.

Så finns det någon här som gjort detta? Hur har det funkat för dig? Fick du perfekt syn efteråt eller måste du fortfarande ha glasögon/linser? Komplikationer? Nån som vet vad man borde välja, Custom Lasik, eller Intralase (skära upp hornhinnan med ett instrument eller använda laser för hela proceduren)?
Från vad jag läst så kan man inte förvänta sig att få perfekt syn, så det är jag lite orolig över då jag inte känner för att bränna 30,000 och fortfarande behöva ha brillor... Så alla erfarenheter uppskattas, även om det inte är just era egna!

Ps. Jag är närsynt (ca -3.25 på ena, -4.0 på andra) och lite astigmatisk på ena ögat.

Married to the money, fuck the world, that's adultery