I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Visa ert senaste (del 5)

Övrigt - Blandat

Redaktionen

2010-03-05 11:31

Visa ert senaste (del 5)

Många sidor och inlägg. Droppar en ny fresh, tom tråd.

Dom andra trådarna hittar ni här under

DEL 1
DEL 2
DEL 3
DEL 4

Go nuts!

Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se
Redaktionen

2012-11-23 16:37
Det där är ju helt sick!

2012-11-23 16:43
tack!

hon tog 226h att bygga. 138 i rent bygge, 88h tog det att skära ut bitarna, men jag klantade mig i början och fick skriva ut mer än halva en gång till efter ett misslyckat första bygge, så exakt hur lång tid just den färdiga tog har jag ingen aning om.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Battlerappare

2012-11-23 17:37
Stööört! Ska du sälja damen?

Redaktionen

2012-11-23 17:43
Shit. Det är lite tid det. :)
Jävligt fet blev den!

2012-11-23 18:09
tack. nej, jag kommer att ge bort henne till en tjej som vill ha henne. nästa stora projekt jag inte har plats med tänker jag nog ta betalt för iaf materialkostnaden. skulle bli så löjligt dyra grejer om jag tog betalt för det faktiska jobbet.

anledningen till att jag ger bort henne är för att jag verkligen ville bygga henne men har ingen plats för henne, så jag frågade runt efter någon som hade plats för henne och när jag väl insåg att hon skulle kosta mig en del stålar för materialet så hade jag redan sagt att jag skulle ge henne till den tjejen och det hade känts jättetaskigt att i efterhand be om pengar liksom. :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2012-11-23 19:02
Helt sinnessjukt snygg och fet och bra på alla sätt! Hur lång blev hon?

Lycklig tjej som fick ta emot henne!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Battlerappare

2012-11-23 22:54
Du lär ju få beställningar om du visar upp dina alster iaf!

2012-11-23 23:10
fyyyyy satan va snygga modeller junkgirl!! Älskar pilljobb så blev sugen på att själv testa på =)
FUN LIGHT!!<br>

2012-11-24 13:22
Junkgirl, WOW! Det är så sjukt grymt :)
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2012-11-24 19:11
KaptenKrok

tackar! hon är ca 170cm lång. ^_^

Dawg_fatha

oh, heja!! vad kul. hoppas du gillar det lika mycket som jag gör. och behöver du tips är det bara att hojta! tjockt papper gör bäst modeller. eller mest hållbara iaf. ;D

Empire

mjo, kanske det. ^_^

Brazen

tack så mycket ^_^

2012-12-15 17:48
Efter Junk, vill jag inte riktigt lägga upp något. Blir nästan lite pinsamt i jämförelse :P Men här är det ändå ^_^

Allting är julklappar till släktingar och Modeselektor - som blev mindre bra - är till karln :)

- Dexter Morgan

2012-12-15 17:49
Oj, råkade bli två nyan :P

- Dexter Morgan

2012-12-17 19:50
Tack Junkgirl! :) Håller med om att det är lättare att "kopiera" andras verk. Så gör jag med, letar upp pixelbilder och lägger efter dom. Väldigt sällan jag gör på "frihand", det tar så himla lång tid och är så överdrivet ansträngande ibland haha. Lättare att bara sitta och lyssna på en skön ljudbok/skiva och bara lägga. Pilligt men väldigt lugnande :).

Hur lyckades du med ögonfransarna? Måste inte det ha varit väldigt svårt att få pappret så stabilt? Riktigt fin! :)
- Dexter Morgan

2012-12-20 16:44
Brazen

Lättare att bara sitta och lyssna på en skön ljudbok/skiva och bara lägga. Pilligt men väldigt lugnande :).

spot on! ^_^

jag använde 120g-papper (de absolut flesta av mina papercrafts har jag gjort i 80g-papper, vilket gör att jag anser mig vara en mästare då den tjockleken oftast ger ganska crappy resultat, det bucklar sig så jäkla lätt) och ögonfransarna var bara att vika dubbelt, klippa till och sen dutta en pytteliten klick lim på tjocka sidan och sitta och hålla den i rätt position tills limmet stelnade. armarna var svårare att limma på och lär trilla av om tjejen som får henne är oförsiktig, men jag har berättat hur hon kan fästa dem igen om de rasar. de är tyngre än ögonfransarna men sitter fast på en yta som är ungefär 1x1mm, så de är känsliga.

Kärlek

tack så mycket! ^_^

2012-12-20 16:51
Junkgirl,

Wow, det måste ha varit jobbigt att hålla, ifall det inte var snabbtorkande lim då :P. Oj! Det är då inte en tjock yta! man man inte på något vis använda sig av ståltråd innanför och limma mot det? Ingen aning om det fungerar, men ja? :P
- Dexter Morgan

2012-12-20 17:04
ja, nej, det är inte snabbtorkande lim. kör på hobbylim, sånt där vitt som blir genomskinligt, och efter 4 års övning har jag stenkoll på hur mycket lim som krävs på varje flik och så, så det torkar rätt fort eftersom man inte behöver så mycket.
nej det är tomma skal bara, så de flesta har inga "skelett" liksom. vissa av de stora kräver dock lite stöd inuti, men det är oftast bara en extra skiva papper man limmar på insidan så figuren inte sjunker ihop pga spänningar i pappret som drar den ur sin tänkta skepnad. midjan på zelda är t.ex. förstärkt med en pappskiva (tog mycket tjockare papper där än det var tänkt från modellen, men det är för att hon ska klara en flytt och för att tyngden på pappret i kjolen drar henne ur sin rätta skepnad. den vrids liksom lite om man inte limmar i den där extra skivan papp.
men de absolut flesta har inget skelett eller extra stöd. gör man dem i så tunt papper som jag jobbade i innan 2012 så blir de jätteömtåliga och klarar knappt av att hanteras öht. men nu när jag investerat i tjockare papper så håller de sig mycket bättre. ^_^

överväger att bygga om life size yoda i tjockare papper. den i tunt papper har börjat sjunka ihop. han ser ut som en skruttig liten gubbe nu om man inte lutar honom mot sin käpp. XD

(på ett sätt blir det ju f.ö. ett skelett eftersom "sömmarna" är dubbelt papper stärkta med lim)

2012-12-21 08:35
Det måste verkligen varit svårt att lära sig och så. Men övning ger verkligen färdighet ^_^ . Ja, jag kan tänka mig att Zelda behövde en del stöd, det tanke på storleken!

Hehe, fast det måste ju ändå vara ganska passande för Yoda? Han är ju väldigt gammal och skruttig ;)'

Ser fram emot att få se mer från dig!
- Dexter Morgan

2012-12-21 14:03
fast i övrigt har zelda inget stöd alls inuti. kanske borde lagt till något i halsen men tyckte inte det behövdes. huvudsaken var att pappret var tjockt.

mina första grejer var inte lika bra alls som de är idag så klart, men perfektionisten i mig har alltid varit noga med att göra grejerna så sömlösa som möjligt. här finns några av mina första med. http://dayviews.com/junkgirl/album/290337/?source=main
de ska ligga i kronologisk ordning ungefär, men med början på howl's moving castle bara för att visa hur bra jag blivit från min simpla början. ^_^
de första var sjuuukt mycket svårare än allt jag gjort sen 2009 ungefär.

2012-12-21 14:14
Håller på med denna tunika/klänning.. Bara underdelen kvar som ska sys.. :)

Halsband + armband som systerdottern ska få i julklapp

Har typ hur många som helst av dessa armband :P

Försökte måla ett ansikte. Gick åt helvete. Och lackade ur på munnen...

2012-12-21 14:28
Junkgirl: Dina verk är vad jag kallar för konst, vore ballt att se de på museum :)

Till Brazen: Katten på regnbågen är supersöt :)

2012-12-21 14:35
Howl's moving är verkligen helt sjuk. Så detaljerad och... ja! Allt! :) Ska lätt kolla igenom alla bilder!

Krossad, tack :)
- Dexter Morgan

2012-12-21 14:59
men åh tack, nu rodnar jag. ^_^

älskade de rosa smyckena btw! jättejättefint när du blandade pärlorna sådär.

2012-12-21 15:13
Glömde ju helt säga: älskar hur Zeldas movement. Det så livfullt och fint ut. Flowar verkligen. Eller hur man nu än ska beskriva det :)
- Dexter Morgan

2012-12-21 15:19
eller hur! jag gillar den modellen och är sjukt nöjd med hur krispiga jag fick till kjolvecken. fick gå upp till 200g-papper i kjolen, innan dess blev det för svagt och buckligt.

(men det är fortfarande bara modellbygge, som flygplan eller bilar, så själva modellerna kan eller vill jag inte ta minsta cred för, jag har bara byggt ihop dem ^^)

2012-12-21 17:01
Det är verkligen fint :)
Hehe yea, känner lite att man borde ge mer props till dom som gjort modellerna. Likaså gäller det mina pärlplattor. Nästan alla plattor jag har lagt, är efter sådana modeller/andras pixelkonst ^_^
- Dexter Morgan
Moderator

2012-12-22 10:07
junkgirl dödar hela Whoa med sina pappersfiguriner! Det börjar bli tjatigt att säga det, men jävlar vad bra du är, junk!

Istället för att fortsätta hylla junkgirl (trots att hon förtjänar det) vill jag passa på att proppsa Brazens pärlplattor och ankas blåa armband. Coola grejer!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2012-12-23 19:39
Squirtle, tack! :)

En till julklapp till killen

Julklapp till min kusin. Ska nog göra en likadan till mig själv; en sådan kan jag ju åtminstone inte döda! :D
- Dexter Morgan

2013-02-01 15:37
Sydde upp en prydnadskudde från grunden :) här är när kuddfodralet blev till :)

Och så här blev resultatet:
Battlerappare

2013-02-01 16:36
Vilken fin blomma Brazen!

2013-02-01 17:15
Fint det blev Ankan! :)

Tack Empire ^_^
- Dexter Morgan

2013-02-01 17:17
http://clarasskafferi.tumblr.com

försöker uppa så ofta som möjligt!
Rahamadjan av GU-PA!
Redaktionen

2013-02-01 19:21
diggade den med vägbrogrejerna som korsade varann. snyggt!
namaste

2013-02-11 20:13
ÅderpåleOne thänk ya!
Rahamadjan av GU-PA!

2013-03-09 09:03
Junkgirl: Din Zelda dök upp på 9gag igår kväll!

http://9gag.com/gag/6744380

- Dexter Morgan
Moderator

2013-03-09 10:41
Jag tyckte väl jag såg den på reddit för några dagar sen!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-04-22 18:45

Gav mig på det där med att skissa med blyerts igen..
Graffare

2013-04-22 19:57
Senaste och näst senaste. Körde delvis med Liquitex-färg vilket var lite ovant... Lägg därtill lite ringrost och äcklig ärtgrön rollfärg, men funkar som uppladdning inför sommaren (gamla bilder):

My stomach got young dead orphans in it
I eat from trash cans at abortion clinics
-Jus Allah
Graffare

2013-04-22 19:58

-Jus Allah
Battlerappare

2013-04-23 11:24
Soft

Admin

2013-04-23 18:10
Schyst idé med gladpacken. Speciellt den sista smälter in riktigt snyggt i bakgrunden.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Graffare

2013-04-23 18:36
Tackar! Kan dessvärre inte ta åt mig äran för själva idén med plasten, som för övrigt marknadsförs under namnet Cellograf.
-Jus Allah

2013-04-23 19:15
Evolution skrev:
Schyst idé med gladpacken. Speciellt den sista smälter in riktigt snyggt i bakgrunden.

+1
- Dexter Morgan
Admin

2013-04-24 15:44
Hur skiljer sig cellograf från vanlig plastfolie? Större rullar? Tycker det ser ut som helt vanlig plast men av bra kvalitet vilket gör den tillräckligt tålig att sträckas ut. Samtidigt är min erfarenhet av plastfolie att det rent generellt är på tok för tåligt när man väl behöver den :)
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Graffare

2013-04-24 19:15
Den avgörande faktorn är väl elasticiteten som medger att plasten går att spänna åt ganska hårt. Har provat en annan typ av industriplast, men just den var alldeles för tjock och funkade inte alls lika bra till det ändamålet... skulle vara trevligt att komma över samma plast från annat håll, misstänker att Highlights 150 kr/rullen (300 meter, räcker till 5-6 pieces) är ett riktigt ockerpris.
-Jus Allah

2013-04-24 22:14
fett tungt stayblack!
hur snyggt som helst.

skulle vara fett att smycka en glänta för en psykadelisk heldag i det gröna på det där sättet.

men jag måste fråga(som den trädkramare jag är).
när man målar sådär så hamnar väl en massa kemikalier i skogen?
all färg kan ju omöjligt hamna på plasten....
Spoileroch så blev jag den som är den... :(
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Graffare

2013-04-24 23:04
Tack som fan B! Kemikalier är nog verkligen minimalt, lite drivgaser ut i atmosfären men det väger jag upp genom att bara äta viltkött ;)
-Jus Allah

2013-04-24 23:17
cool :)

då kanske man kan våga sig på ett sånt där projekt ;)
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Graffare

2013-04-24 23:30
Ta bara undan plasten efter er så slipper 'folk' bli sura ;)
-Jus Allah

2013-04-25 16:33
Riktigt snyggt med plasten:)
Här är mitt senaste http://grimgraphics.carbonmade.com/
I got an idea so smart my head would explode if I even began to know what I was talking about" -Peter Griffin
Admin

2013-04-25 21:16
Blweria

Så länge han inte låter burkarna ligga och rosta i nåt litet rävgryt så är det ingen större fara :)