I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någon som äter concerta?

Övrigt - Blandat

2010-03-04 10:53

Någon som äter concerta?

Tja ba

Jag ska börja äta concerta om två veckor, ser mycket fram emot detta, även om jag försöker att inte ha så höga förväntningar då jag vet att resultatet kan variera väldigt.
Har en tjejpolare som tycker det är det bästa som hänt henne i livet och andra jag hört som inte tycker det hjälper så mycket alls.

Jag är dock väldigt nyfiken på er som redan tar detta medikament, hur mycket hjälper det er?
Ni som har tagit en längre tid har ni några obehagliga biverkningar?
Vilka doser tar ni och hur lång tid tog det innan det blev rätt? Har hört mången skräckhistoria om folk som det tagit flera månder för att få in rätt dos med ej så trevliga biverkningar som följd innan de fick det att funka.
Ja ge mig lite allmän info ni som har lite mer kött på benen än vad jag har gällande dessa pillZ.

PUSS!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-05 06:07
har inte kunnat sovit inatt.. tog concerta kl 19 har det ngt med det att göra?

2011-06-05 12:58
eh..ja det är väl rätt självklart att det har med det att göra. varför tog du det så sent?
http://www.tweenerpie.blogspot.com

2011-06-05 13:05
tar concerta 36mg... började äta år 2007 och fick förjävliga biverkningar som; tappad hunger, sömnlöshet, magkatarr, hjärtklappningar, kallsvettningar m.m.
Hatade concertan och vägrade ta den som följd... Två år senare år 2009 började jag på ett jobb och upptäckte att jag behövde medicin mer än någonsin... Började då med concerta 36mg igen och fick ovanstående biverkningar tillbaka men denna gång gav de med sig efter bara någon vecka. Jag tror man behöver vara medveten om hur ens diagnos funkar, vilka problemområden man känner igen sig i osv för att veta när medicinen hjälper... Har träffat på många som inte verkar förstå ett dyft om vad medicinen har för inverkan på personen mer än att den fått biverkningar... Som utomstående skådare har man dock sett både det ena o andra positiva tecken :). Idag kan jag ej leva utan concertan... Behöver den lika mycket som en diabetiker behöver sina sprutor typ.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2011-06-07 20:54
krossad_anka: Nemen, fan va vi alla ska ta concerta. xD

Iallafall, Jag började med concerta för lite mer än ett år sedan, jag har själv bestämt att jag bara ska ta det när jag pluggar, jobbar eller gör annat som kräver extra ansträngning.

Till en början (när jag inte tagit den på ett tag) så kan jag få en småskumt-obehaglig upplevelse, det känns i grunden som att hjärnan tar in för mycket information på för kort tid. Men ibland på denna "invänjningsperiod" så kan jag faktiskt följa med "ruset" och njuta av det... Ja, som sagt det varierar. Men efter invänjningsperioden så känner jag inte ett smack, samma aptit som vanligt och jag upplever att jag beter mig som jag brukar osv.
Jag har ätit pannkaka!
Groupie

2011-06-08 15:38
Concerta är typ det bästa som någonsin hänt mig. Käkat i ca två år, med en paus på en liten period pg.a olika orsaker. Ska nu börja igen. 36 mg på morgonen och 18 mg efter lunch så sammanlagt 54 mg :) Den största biverkningen jag har känt av är att min aptit är bajs... Är väldigt sällan sugen på mat vilket är lite tråkigt då jag i vanliga fall är helt tokig i god mat. Men de positiva effekterna väger upp de negativa så det är värt det... Mina i stort sätt obefintliga impulskontroller förbättras avsevärt, jag lyckas faktiskt tänka efter innan jag gör någonting och jag hoppar inte omkring från projekt till projekt lika mycket något som jag har stora problem med när jag inte äter concerta... I början när jag började äta concerta så blev jag väldigt lättretlig och hade humörsvängningar men det gick över efter några veckor.. Annars så får jag en ro i kroppen som jag aldrig har annars. Jag känner mig inte ständigt rastlös och det kryper inte lika mycket i kroppen, och jag kan koncentrera mig till fullo längre stunder något som är typ rätt omöjligt i vanliga fall :) Den här "småskumma" upplevelsen som MilK skriver om ovan känner jag också igen. Svårt att förklara hur jag menar. Men den går över rätt snabbt.
Gillar inte paj alls egentligen. Speciellt inte hallonpaj. Blåbärspaj går bra ibland. Men med mycket vaniljsås till. Och helst mer vaniljsås än paj.
Redaktionen

2011-06-08 18:27
"doktor hjälplös är feg så han läker ett symptom för själva sjukdomen vill han inte bota"

men vem är jag o önska alla människor mer än att vara en levande lättretlig zombie med totalt grötig hjärna..

jag vet ju ingenting. så ignorera mig och fortsätt ta pillren så ni kan jobba.
namaste
Rappare

2011-06-19 00:59
jag tar concerta och ritalin mot ADD.
54 mg concerta och 10mg ritalin. gått ner lite i vikt, mår illa och kan ha ont i magen på morgonen. men mår bättre. se till att äta bara.
lägg dig inte i, sa mannen som sket i sängen.
http://www.myspace.com/fdrmusik

2011-06-19 10:37
ÅderpåleOne

Hörredu var inte så snabb med att döma folk med det där, finns ju folk det underlättar livet för

2011-06-19 11:21
Snara
hur gick det? om nom nom
rawr

2011-06-27 08:08
concerta e roliga :)
Glider runt på gatorna som en pansarvagnsdans, glor sniket på livet ser de som en andrahandschans

2011-07-25 20:15
Åt 108mg concerta började jävligt bra gick upp i vikt och kunde känna lugn fast för mig gick det ur efter 6-8 timmar och blev aggresiv och fick en jävla ångest. kunde inte sova utan den heller så åt 54an 2 timmar före sängdags då kunde jag äntligen sova ^^
Men fick avsluta medecineringen för jag fick stora satans nässelutslag.
Prövat medikinet och concerta samt mediodal...

ska man försöka få metamina eller har någon annan något tips på hur man ska bli "normal" ? ^^ Concertan fungerar som alvedon för mig nu när jag börjat om med den. Lixom ingen verkan alls..

Poet

2011-07-26 00:33
Rocky88 är ett livs-levande bevis på att idioter faktiskt existerar, grattis Rocky!
Jag har ätit pannkaka!

2011-07-26 01:09
jag vet ju ingenting.

Amen på det.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2011-08-18 21:36
Heej.
Jag har fått conserta och ska börja med den.
Jag har väldigt kräksfobi har ni kräkts av den när ni började med den?
Hur myckt gick ni ner i vikt?
Och har ni hållt er på den vikten när ni väl gått ner?
Och en fråga till. Jag är alltid så trött så jag knappt vet va jag heter.
Får anstränga mig mycket mer än andra på jobbet.
Har ettstressigt och rörigt jobb.
Blir man något piggare av den?
Mvh Fia

2011-08-18 23:00
fidelian: jag kräktes aldrig. men jag gick ner typ 10-15kg till en början - gick dock upp när aptiten kom tillbaka.... gäller o sköta regelbundna mat-tider för aptitens och viktens och hälsans skull... Jag är normaltsätt trött o seg som du o gör jobbet lite långsammare, men med hjälp av concertan blir jag vaken, klar, framåt och fokuserad. men är lite olika det där...
Poet

2011-08-18 23:19
Jag hade inga direkta biverkningar.

Gav läkaren dig concerta för att bli pigg?
Jag har ätit pannkaka!

2011-08-19 12:04
milk: delvis, jag har add = utan hyperaktivitet. så när jag tar concerta får jag någorlunda motsatt effekt, blir mer hålligång och tar tag i saker... men kan koncentera mig o så där som är meningen. en som är hyperaktiv blir nog lugn av concerta har jag för mig...