I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad saknar du i ditt liv?

Övrigt - Blandat

2010-03-09 12:24
GAIA P28

jag åkte på MS i april 2006, satt i rullstol ett kort tag och har kroniska brännande smärtor i all hud under nipplarna. brukar inte vara så här bitter, men är inne i en jävla svacka. håller på att ta slut tror jag. orkar inte ha ont mer.

men å andra sidan... att jag har ont hindrar ingen annan från att ha problem så jag borde inte vara irriterad på folk som inte vet vad de har, men som sagt... börjar ta slut. har inget minne av hur det var att leva utan den här smärtan.

försöker ge lite perspektiv kanske, jag vet inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-14 22:31
Någon att dela livet med
There's three things that keep me from being a Nazi/
I'm black, a fag, and my dad's Liberace!

2010-03-15 10:09
Jaojao_: Tror det är olika från person till person, men ett tag till med dåligt närminne får du nog räkna med..

2010-03-15 13:42
Fy fan vad jag saknar en man jag kan älska, somna med, vakna med, dela livet med, resa med, älska med..

Jag menar fan, man har allt, kläder, mat, eget boende, soc pengar, men man har ingen kärlek

när jag var hemlös så sa jag till mig själv att jag aldrig kommer klaga över något om jag får en lägenhet, men när man fått allt man velat ha så.......hittar man alltid något att deppa över och klaga på

just det där med Kärlek

jag vill uppleva det, jag vill osså vara lycklig som som många där ute är

fett deppressed pga detta.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-15 15:48
junkgirl

Jag förstår verkligen vad du menar med perspektiv, och jag känner verkligen med dig. Däremot som några har skrivit så kan det vara minst lika illa att må dålig psykiskt som fysiskt, ibland kanske t.o.m. värre då man inte riktigt kan säga att "det här är vad som är fel med mig". Känner en kille som har MS så jag vet lite vad du går igenom och det måste verkligen vara hur jobbigt som helst. Jag hoppas dock att du kommer över svackan då från vad jag läst så finns det en del stora genombrott inom MS forskning på g. Takten som medicinskt forskning går framåt just nu betyder att du antagligen inte behöver ha smärtan hela ditt liv utan att det kommer en lösning relativt snart. Hang in there!

För att vara lite on topic, det jag saknar i mitt liv är nog en fullständig och klar idé över vad jag vill göra i framtiden. Jag vet på ett ungefär, men jag ändrar mig hela tiden och kan aldrig komma fram till ett klart mål som jag kan sträva efter och ge mitt allt för att uppnå.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2010-03-15 16:33
hittar man alltid något att deppa över och klaga på

Sant.. Det är nog bara kärleken som kan få en att uttrycka orden att nu är man nöjd o kräver inget mer :)
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-03-16 00:33
jag kom på en till sak jag verkligen saknar: jag saknar förmågan att arbeta. den vore riktigt trevlig att ha!

Gogaku

idag är jag mindre bitter, så idag är jag tillbaka i mitt gamla vanliga jag som inte tycker man ska jämföra dåligmående, oavsett om det är för att man är ledsen över sin partners död eller om det gäller att man inte hann köpa de snyggaste skorna man sett innan de försvann från affären.

tack för stödet!

(off topic: hade inte vi en beef för länge sen btw?^^)

2010-03-16 01:16
Vore kul om man fick tillbaks sitt gamla användarnamn men ett FUNGERANDE password.

En funktionell framtidsplan vore iof på sin plats också...
Herrens outgrundliga vägar kan lätt gå en på nerverna även om jag förkastar allt som heter rutin. Jävla twilightzone man befinner sig i.

2010-03-16 02:56
Syn på höger öga. Samt icke-falska människor i min omgivning.

2010-03-16 15:31
junkgirl

Grymt :)

Hmm... Jag tror iaf. inte vi haft beef. Om du kommer ihåg vad det handlade om och känner att det fortfarande spelar stor roll så kan du skriva det i min gästbok. (för att undvika off topic :))
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2010-03-18 03:45
Pengar, thats about it.

2010-03-18 05:30
sömn!
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"

2010-03-18 11:49
Det ända jag saknat är en bra tjej, men det har jag nu.. Resten får man ordna själv, saknar en revolution iofs, men som sagt, får väl starta den själv..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2010-03-18 11:53
junkgirl lindrar inte cannabis mot den kroniska smärtan från MS?

2010-03-18 13:05
pigglaen
Det finns vissa grejer som inte ens cannabis hjälper mot.
Men junkgirl är tuff, i know of for a fact. Så kärlek till henne<3

2010-03-18 14:57
Jag saknar möjligheten att fullständigt slippa auktoriteter, vara en fri människa, kunna gå och stå var jag vill utan nån från ovan som pekar ner på en och bestämmer normen. Jag saknar total frihet i den här fasciststaten. *Projektilspyr på samhället*

2010-03-18 15:01
Sonny
hahaha, du förnekar dig aldrig du<3

Jag saknar bättre mental sorteringsförmåga, särskilt nu när jag har feberfrossa.

2010-03-18 15:12
NC

det vet du! :D

2010-03-18 19:56
pigglaen

olika för alla. för mig lindrar det jävligt sällan och oftast gör det bara saken 100ggr värre. och nej, det har inget med kvaliteten på rökat att göra. det är bara nervtrådar som tolkar olika olika gånger, så för min del är det oftast bäst att låta bli hur kul hjärnan än har under tiden som kroppen lider alla helvetets kval. inte ens B&J på röka är värt det. bara nästan. ^^

NC

why thank you sweetie! kärlek till dig också <3 ^^

2010-03-22 12:26
junkgirl fy fan va hemskt asså, vet inte hur länge jag hade pallat att kriga vidare med det där.. Och antar att opiater och andra vanliga smärtstillande är värdelösa också?

2010-03-22 13:46
ära & berömmelse, när inte pappa betalar är det väl det säkraste kortet för att få ligga snyggt?
cry me a river!
--> thcrew

2010-03-22 13:49
(skämt å sido, det jag saknar mest här och nu är en bättre förmåga att ta tag i saker och ting som borde göras, även om det är trevligare att inte göra det).
cry me a river!
--> thcrew
Producent

2010-03-22 13:51
jag saknar pengar och tålamod. det är nog den sämsta kombon i världen!
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2010-03-22 15:52
pigglaen

opiater fungerar väldigt bra på mig med tydligen är det sjukt sällsynt bland folk med min typ av smärta. min smärtläkare sa att vi var mindre än fem av alla de tusentals patienter han haft under sina 20 år inom smärtmedicin.
sen fungerar alla mina smärtsillande bara som dämpare. har fortfarande ont, men det blir iaf hanterbart med alla 18 piller om dagen jag petar i mig. ^^

för vad är alternativet liksom? jag lever hellre i smärta än inte alls.

men nog OT nu. ^^

2010-03-22 17:35
Jag vill ha tillbax min älskade som jag kastade bort :(
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-04-03 12:39
någon att fredagsmysa med!
Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det.

http://www.myspace.com/johanawesome

2010-04-03 13:15
Konsten att ta tag i saker vore en gåva jag skulle värdesätta högst.
 9-1

2010-04-03 14:37
Jag saknar sommaren :D
Woot
Producent

2010-04-03 15:05
Kariär-jobba med det jag tycker är roligt, ha min hobby som jobb. Eller ha ett jobb som jag trivs med.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-02-27 11:00
Intressant tråd. Upp.

Ontopic:

Mod. Den sortens mod att göra det man verkligen vill, och gjorde mer när man var yngre.
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så."
http://urr.nu
Producent

2011-02-27 13:06
Jag saknar bostad, jobb och körkort.
Det mesta andra har jag.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-02-27 13:45
Beslutsamhet tror jag, att man ger sig fan på att göra det man vill istället för att se det i fjärran hela tiden.
- men nog om dig nu.

2011-02-27 14:07
Jag saknar drivkraft, skjuter upp allt..
Skulle vilja ha mer tid också. Känns som om jag inte riktigt hinner med allt jag vill.

Annars är jag ganska nöjd =)
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2011-02-27 15:46
Min SegWay, men den bör komma denna veckan :D

2011-02-27 16:09
en hingst

2011-02-27 16:10
fan har du MS junkgirl...jag ska vara snällare mot dig kan inte vara kul att ha ont dagarna i ända!
Producent

2011-02-27 19:27
letty Jag blir gärna din hingst.

2011-02-28 13:15
Jag saknar ett quest! Som i sagan om ringen eller Harry Potter.

För att citera Strindberg
Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar, det är att leva. ...

Tanken på att sitta och dega på ett kontor i 35 år känns jävligt lame i jämförelse med att slakta orcher med coola svärd and shit.
http://mutualism.blogg.se/
https://vitsvart.wordpress.com/

2011-03-11 19:43
Inspiration, spänning, motivation.. och pengar!

2011-03-11 19:57
En kvinna att älska.
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2011-03-11 22:28
p-m

Tror det där Strindberg-citatet (som jag f ö läste i skolan och trots min kärlek till karln garvade åt...) är jävligt perfekt faktiskt. Tyckte det lät larvigt, men ser man arbete fram till 65 års ålder jämfört med att faktiskt "göra något" (rädda liv, döda monster etc) så passar det riktigt bra.

Säkert förklaringen till alla som råfastnar i WoW också, den här världens fullständiga meningslöshet finns inte när man dödar stora mäktiga monster. Det värsta är säkerligen uppvaknandet; när man dödat virtuella monster tills det inte är lika spännande längre och verkligheten fortfarande är likadan.

Just nu saknar en portion mindre tankeverksamhet. Jag tänker ofta på det genialiska i att vara en fullkomlig idiot, som bara accepterar att livet är plugga, jobba, jobba, jobba och till slut dö. Det hade varit vackert och enkelt.

Men så är ej fallet, tyvärr. En fika vore fint, varit i Thailand ett par veckor varpå fika uteblev.

2011-03-15 06:04
Saker och ting ändras så snabbt.
Istället för att lägga fokus på saker som jag saknar är ja hellre glad över det jag redan har. Och fokuserar i nuet.
Min mamma var med om en Svår trafik olycka när jag var liten.. Hon hamnade i rullstol.
Ja, ni kan ju tänka er. Livet ändrades endel. Men då gäller det att göra det bästa av situationen. Se möjligheter och inte bara hinder! :)

2011-03-16 19:56
Jag saknar även en apa, en miniapa.
Woot

2011-03-18 13:52
Vio ska vi dela vårdnaden?
http://mutualism.blogg.se/
https://vitsvart.wordpress.com/

2011-03-18 21:57
Jag är som någon skrev väldigt nöjd med mitt liv.

Men en man skulle ju inte sitta fel.

Varför?
För att det kan vara rätt trevligt att ha någon att mysa framför teven med:)
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2011-03-20 02:30
job
money
woman
prospects
anything on the horizon
any action at all
conceivable reason for even getting up in the morning

that's what I need!

2011-03-20 03:19
Rätt så nöjd just nu, skulle väl vilja ha någon mental förmåga som att faktiskt ta tag i saker och ting rörande "det som kallas liv" - skola, jobb etc och faktiskt nyttja min fulla kapacitet..

En brud skulle vara trevligt också, varför? Kul att ha en relation som bygger på mer än alkohol, lust och dåligt omdöme ^^
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-03-21 20:45
p-m kanske, kanske inte.
Woot