I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

sluta snooza

Övrigt - Blandat

2010-03-01 03:25

sluta snooza

Hjälp, jag kan inte sluta snooza!

Dagens I-landsproblem men det börjar gå till överdrift! Vissa dagar så kan jag ligga flera timmar och bara snooza.
Jag antar att det mest beror på att jag nästan aldrig har nån tid jag behöver passa eftersom jag läser de flesta kurser på distans. Jag har dessutom iskallt i sovrummet så täcket är väldigt behagligt att ligga kvar under när klockan ringer! (har kollat med min hyresvärd om man kan höja värmen, men det gick visst inte för sig... det ligger precis på gränsen för hur kallt det får vara)

Jag behöver iaf tips på hur man enkelt kan sluta med snoozningen!

(ja nåt smartskaft kommer garanterat att skriva "gå och lägg dig i tid dumsnut" eftersom detta inlägg skrivs 03:25... men jag brukar faktiskt lägga före tolv på vardagar)

42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Rappare

2010-03-01 03:41
Stäng av väckarklockan och sov tills du vaknar av pigghet? :P Ingen mening att ens använda en väckarklocka om den inte fungerar på dig.
Wurrup?

2010-03-01 03:44
Om du inte har någon tid att passa kan du väl sova tills du vaknar?

Annars kan du ställa väckarklockan/mobilen långt bort från sängen så att du måste gå upp ur sängen för att stänga av den.

2010-03-01 05:00
skaffa en väckarklocka utan snoozfunktion=)
((MAAD))

2010-03-01 07:10
Underhållning P17
jag har provat detta men då sover jag oftast bort hela dagen.... ibland känns det som att jag skulle kunna sova bort hela livet...

iof idag lyckades jag relativt bra... även om jag gick till sängs 03:45, så snooza jag inte mer än 15min!!! woohooo
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2010-03-01 07:58
Manel

Jag har lite samma problem som dig. När jag inte har en specifik tid att infinna mig någon stans har jag väldigt svårt för att komma upp. (Dock inte NÄR jag har en tid att passa, då kommer jag ofatst upp i tid) För mig funkar det inte att sätta telefonen långt ifrån sängen - jag går upp, stänger av och lägger mig igen. Men det finns hopp! Kolla på mig, jag steg upp klockan halv 8, och jag ska skriva hemtenta, så jag Hade kunnat sova en bra stund till om det va så. Det du får göra är 1. att ställa klockan på rejält mycket tidigare än du tänkt att gå upp. 2 Bestämma dig och skaffa karaktär ;)

Det brukar vara själva momentet att stiga ur sängen som är det svåra - när man väl kommit upp så brukar det tine vara så farligt, så skaffa nån rutin som underlättar. Gå direkt in i duschen, ställ dig på balkongen och andas morgonluften eller vad du nu känner för. Men som sagt det handlar mest om att bestämma sig.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2010-03-01 08:47
Manel P23

det är sjukt ohållbart att sova 4 timmar!
http://www.earforcefm.blogspot.com

2010-03-01 10:40
ställ väckarklockan på andra sidan rummet så blir du tvungen att stiga upp o stänga av den :p

men varför inte sova. skönt som fan.

2010-03-01 11:04
Ställ väckarklockan vid dörren. När du väl krälat dig upp för att sätta på snooze får du tänka på hur gott det är med frukost, och gå ut ur rummet och äta istället. Eller lura kroppen att du är dödskissnödig och måste gå på toa.
My heart lives in my vagina.

2010-03-01 11:07
Jag har exakt samma problem, och lägger man telefonen/väckarklockan i andra sidan rummet så går man dit och stänger av det ist för att snooza bara för att man ska slippa gå upp en gång till..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen

2010-03-01 11:55
Finns ju nån sån där väckarklocka som har nåt pussel du måste lägga innan den blir tyst..

Men fan.. jag satt fast i snooze-träsket förrut. Snoozade en timme varje vardag. Nu har jag dragit ner till 20 minuter. Och nu är jag nöjd.

Dock räcker inte timmen som snoozen funkar på helgerna när jag inte måste gå upp. Efter en timme stängs det av. Och då sover jag bort dagen..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2010-03-01 12:24
problemet är ju inte då farligt egentligen, jag har alltid problemet att jag stänger av klockan i sömnen. då kan man inte göra något åt det.. men som många sagt, skulle ställt den långt från sängen. eller skaffa en dryg hund som skäller på dig så fort klockan är 7 och vill gå ut -.- funkar också kan jag lova. han är tyvärr inte lika älskad på morgonen längre...

Graffare

2010-03-01 12:27
Hjärnan fuckar upp sig när man snooze.. Man somnar in och vaknar för snabbt, not good..

2010-03-01 12:41
På vilket sätt skulle hjärnan >"fuckas upp" av att slumra? källhänvisa hjärna.. ehm jag menar gärna..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2010-03-01 15:07
jag har precis samma problem! har ingen disciplin på morronen, ställer jag klockan långt bort stänger jag bara av den å går till sängen igen xD

men har som du ingen direkt anledning till att gå upp ur sängen (oftast) för föreläsningar e inge kul iaf...

//Yde - brukar vakna i tid om ja känner stress
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-03-01 16:56
nu har jag aldrig haft några riktiga snoozeproblem alls egetligen MEN jag tycker det är mycket lättare att vakna när jag har en wakeuplight. det är inte mörkt i rummet och så är det radio = man får inte panik av ljudet och måste stänga av det direkt.

en annan grej som hjälper (iaf för mig som duschar på kvällen och inte på morgonen) är att ha kläder framme redan när jag vaknar, då blir det mentala steget till att klä på sig mindre.

snoozers are losers, upp med er! =)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Graffare

2010-03-01 17:32
Det är väl inte bra att somna om flera gånger och vakna för hjärnan

Hangaround

2010-03-02 12:51
jag har samma problem. brukar lägga mobilen långt ifrån sängen så att jag måste gå upp och stänga av den. fast oftast slutar det med att jag rusar upp, trycker på snooze och går och lägger mig igen. det är ett jävla helvete.
http://matildaberggrens.blogg.se

2010-03-02 16:11
Frågan är hur man inte ska lägga sig o slagga när man kommer hem från skolan o aldrig vakna :p :p

2010-03-02 17:11
Hah! Gå upp tidigare, rök din kvällsspliff tidigare, gåi säng tidigare -> vakna enklare på morgonen.

Ekvationen löst.

Tråden kan låsas o kastas.

2010-03-02 18:06
jag utgår från mig själv och anledningen till att jag snoozar är att jag inte är utsövd. dricker du kaffe sluta med det, och har du fortfarande svårt att somna, börja träna. se till att äta ordenligt, och somna inte framför tv:n. sen börjar du med att sova ut, och för anteckningarna över hur många timmar sömn du behöver per natt, dvs när du vaknar av dig själv när du inte ställer klockan. detta eftersom att inget annat ngn annan i tråden föreslagit tycks funka på dig. problemet är inte att du snozar, problemet är att du inte har ngn anledning att inte göra det, så skaffa dig en...