I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svårt att få blont hår!

Övrigt - Blandat

2010-02-28 01:19

Svårt att få blont hår!

Jag är en tjej som har svårt att få blont hår. och få oftast missfärgat. ska jag låta färgen vara inne lite längre än rekommenderad tid?

The End!

2010-02-28 01:27
det beror la på om du gör så som de står i beskrivningen, men när jag färgar min utväxt så brukar jag ha i den lite längre än vad de är rekommenderat.. men aldrig mer än 1 timme ska man ha i blekning...
I have always right, even when I have wrong...

2010-02-28 01:28
just de, sen beror de ju även på vad du har för färg på håret innan...
I have always right, even when I have wrong...

2010-02-28 01:36
nej låt det inte va inne mer än rekomenderad tid om du inte vill tappa allt ditt hår o bli flintis.
bästa resultat får du hos frisör.
annars är det lättare att bleka tonvis. inte försöka få ljusaste på en o samma gång, då blir det bara missfärgat.

2010-02-28 01:56
Det finns inget sexigare än en brud som är flintis.

2010-02-28 03:01
LSF

Det är ju helt klart inte osexigt. Bra poäng.

TS, logiken säger mig att du bör ha "hårprodukten" (kom inte på vad fan det heter, och orkar inte scrolla upp) lite längre än rekommenderat om du nu inte får effekt. Om min oboy inte smakar tillräckligt mycket choklad så fyller jag på mer pulver. Inte så att du ska ha MER "hårprodukt", men ha i den längre så den får verka mer. Jag är trött, hej.

2010-02-28 03:27
Det sämsta man kan göra är väl ändå att bleka hela skallen på samma gång. Gör slingor lite då och då. Du får en naturligare färg på håret och det blir inte missfärgat.
Ha bara tålamod:)
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2010-02-28 10:01
blekningsprodukterna i affären suger. dom har inte tillräckligt mycket väteperoxid så det är lätt att få det misslyckat.

kan du inte gå till en frisör?

sen beror det givetvis vilken färg på håret du har nu. jag hade tex svart och skulle bleka det.. körde nog typ 4gånger och den blev någon ljus orangebrunfärg. ville dock inte ha blont hår. fick detta resultat efter att ha gjort det hemma själv med frisörgrejer, krävs nog en del kunskap också

2010-02-28 14:38
när jag gick från brunt till blont blekte jag håret 2 gånger först och sen la jag i en färgning för att få en jämnare färg på hela håret, sen hade jag den färgen i typ ett halvår (rågblond, rätt nära min riktiga färg) för att sen göra slingor.
fast nu får det bara växa på.

och låt det vila. det är inte kul när håret blir som bomull och går av. lovar :(

2010-02-28 16:42
Ni kan få mitt, jag är 22 år och lika blond som för 10 år sedan. Förbannelsen!
Intressepenisen hårdnar!

2010-02-28 20:01
färga superblont o håret blir orange o sedan färga askblont så blir resultat bra!

2010-03-01 09:45
Håll er till ämnet gott folk, vill ni snacka tjejer med rakat hår så kan ni göra det i en egen tråd..

/Mod
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2010-03-01 11:27
nej det blir itne alls alltid bra bara för att man går till frisör, räcker man vet lite vad man gör.
Om du går från mörkt så rekomenderar jag att du bleker slingor med några veckors mellanrum. Då blir det inte lika lätt ojämnt. När du fått lite ljusare så kan du nog färga hela. Ska du färga hela så sätt i längderna först och botten sist eftersom skalpens talg och värme gör att det går fortare där och därmed blir ljusare.
Får du orange hår så lägg antingen en askblond, eller helst ingen blekning utan en ljus färg, eller stå ut, det är värt det i slutändan. Det är inte heller lönt att bleka 2 ggr i rad eller för nära intill (ge det iaf ett par veckor emellan) för det kan inte håret ta upp ändå, så det bara sliter.
Fried little fishies