I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kan motion underlätta nedbrytningen av alkohol?

Övrigt - Blandat

   

2010-02-24 20:22

Kan motion underlätta nedbrytningen av alkohol?

Eller rättare sagt nedbrytning av acetaldehyd? Med andra ord, försvinner bakfyllan snabbare om man motionerar lite lätt?

Jag kan ju dra bakgrundshistorian också. Som sig bör en tisdagskväll så var jag igår ute på stan för att svänga mina lurviga tillsammans med några kamrater. Eftersom jag bor på annan ort så blir det inte så ofta nuförtiden, vilket resulterar i att utekvällarna ofta både blir långa och sena då mycket ska tas igen.

Kort sagt, jag var jävligt bakis när jag vaknade i morse.
Så, illaluktande och med flottigt hår satt jag hopsjunken och var lite ynklig hela dan utan att få ett jota gjort ända tills min kära mor föreslår en skridskotur i skymningen. Något tveksam, då jag fortfarande mådde pyton, hänger jag iaf med, och tro fan inte om det är som att återfödas. Två svettiga timmar senare kliver jag ur duschen och känner mig som en propaganda-poster-boy för den vita rasens överlägsenhet med rak rygg, fast blick och målinriktade steg. Mådde toppen helt enkelt.

Men hur fan går det till? Jag har väldigt svårt att tro att en process där alkoholens restprodukter skulle brytas ner snabbare av att vara ute och röra på sig, men det är ju exakt vad som händer? Är det frisättningen av endorfiner som gör att illamåendet glöms bort? Hänger ågren inte med i höga farter? Eller är det helt enkelt så att det räcker med att flåsa bort sina dagen-efter-andedräkt?

Google ger mig lite olika förslag och gör mig inte ett dugg klokare, är det nån som vet hur det funkar? Av princip kör jag aldrig på bakfyllan, men det hade ju vart praktiskt om man kunde skynda på processen lite ibland.

Och ja, jag vet att människan bara består av en ras...

http://www.kommandot.se/wp/