Audi A6 vs vw passat ?
Tjo! Vilken bil skulle ni köpt? audi är bra kvalite men kostar också, ska man köpa delar till bilen så kostar det mer än andra bilmärken, service på bilen ska också va dyrare har jag hört? försäkringen vet jag inte mycket om, Vw passaten tycker jag är ganska lik iaf utseendet, känslan i bilen vet jag inget om, självklart ska jag testa båda bilarna innan jag bestämmer mig så jag får en egen uppfattning. Ex köper du en vwpassat 07-08 så kanske du får en audi 03-04 för samma peng, har även tänkt att ha bilen en lång tid framöver. Så ni som kört audi/ vwpassat vad tycker ni?
Passat alla dagar i veckan. Byggs i samma lokaler afaik, samma storlek på bilarna. Audi har lite vanligare roliga motoralternativ, men passat 1.8t duger att åka runt i.. =) Fixa en passat W8 annars.
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
A6:an kan du får med fyrhjulsdrift vilket inte finns på Passaten. Annars skulle jag nog säga att VW's modellutbud har blivit rätt så premium ändå och man lär inte skämmas för sin nya Passat.
Passaten är mer ekonomiskt att köpa (direkt från tillverkaren) och underhålla.
Audi och Passat byggs i samma lokaler?
Audi A6:
Assembly Neckarsulm, Germany Passat:
Assembly Emden, Germany Mosel/Zwickau, Germany Changchun,China Aurangabad, India (CKD) Länk till http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A6 Länk till http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat Har du blandat ihop Audi med Skoda? Skoda som är typ en Volkswagen med annat märke och ibland till och med bättre kvalité?
Dock stämmer det att VW-gruppen äger Audi, precis som Bentley, Lamborghini, Scania etc. Som i sin tur ägs till hälften av Porsche.
Gjorde snabb sökning, 2008 års modeller av Audi A6 och Passat ligger på relativt samma nivå. Däremot sticker 2009 års modeller av Audin iväg lite och 2010 års modeller är nästan dubbelt så dyra.
Passaten blir billigare i slutändan i alla lägen och du kommer kunna ta lägga pengar på annat. Audin jadu, kanske ger mer körmässigt? A6 är dock en stor och törstig bil oavsett vad. Funderat på A4 något?
Vart bor du? Är det ute på landet kan fyrhjulsdrift komma väl till pass på vintern.
Rätt svårt val faktiskt, bra bilar båda två :)
audi alla dar, man vill inte ens åka i en trött passat.
när du ändå är inne på tyska bilar så varför inte köra på mercedes. riktigt fina bilar, dock kostar dom ju där efter men jag kan då lätt tänka mig en äldre merca än en ny vw eller audi.
Hade en passat 1.8 t och nu har jag en a6 2.4.. passaten var endå jävligt skön att glida runt i, drog inte så mkt bensin, utrymme osv.. men jag måste säga att jag diggar a6, den drar lite mer men har sån sjuk ljudanläggning för att vara orginal, fett me utrymme då jag har en avant.. men nästa bil blir nog en audi a4 2.0 t dem e feta, ska du ha en bil så kör på en sån!
av dom 2 A6an. men som DZENO säger. A4 2.0T skulle jag hellre ha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har väl 5-6km till närmsta matbutiker och shoppingaffärer, så blir väl mest såna turer sen glida runt på sommarn på olika aktiviteter, hur dyrt är det att äga en audi skillnad mot volvo, skoda osv igentligen? är verkligen delar, allmän service på bilen så mycket dyrare än andra? isf måste väl bmws delar kosta multum och serivce? vill definitivt inte snåla när jag ska köpa en bil, men vill inte lägga ut hur mycket som helst heller på delar eller service, har även tänkt att när jag har köpt en bil så har jag köpt den och då ska jag ha kvar den :) Lite bensinsnål skadar ju inte heller om man ska ha den ett djävla tag framöver.
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Simba Så du menar att igentligen skiljer det inte så mycket? mest inredningen och loggan?
Simba right, det där med trovärdighet är rätt viktigt när man påpekar att A6 o Passat byggs i samma fabrik samt att bilarna är lika stora (vilket de inte är - varken på papperet eller i verkliga livet (hur man uppfattar dem)). Vidare så antar jag att du är insatt i hur 4motion fungerar? Typ permanent framhjulsdrift och när det behövs så kopplar datorn bakhjulen tills den anser faran vara över och det är framhjulsdrift för hela slanten igen. Haldex-system helt enkelt. Till skillnad mot Audis Quattro som är typ jag vet inte... permanent fyrhjulsdrift? Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte bemödade mig och skriva permanent fyrhjulsdrift vs något random fusksystem som kallar sig för 4hjulsdrift. Eller inte. Men som du sa bäst själv, enda som skiljer Passat o A6 åt är en bilmärkeslogga och sämre kvalitet... kunde lika gärna då försökt honom köra Volvo, Saab, BMW eller Mercedes. Men hey, min trovärdighet är ju så låg så Simba läser nog inte ens det här.
Hmm verkar dock som att äldre modeller av Passat hade Torsen systemet men i nya har de gått över helt till Haldex. I vilket fall Quattro ftw.
Kaneida Ja, det var väl det jag tänkte, visste att dom hade haldex, men när ändrades det då? alltid trott att det var permenent 4WD på även på gamla 4-motion. Bilarna är i samma storleksklass, känns väldigt lika att köra (förutom att kvaliten känns bättre i audi såklart). Väger väl hyfsat lika, samt finns med snarlika motoralternativ. Enligt mej iaf, men jag är ingen Clarkson direkt. (Sluta vara bitter nu bara för att jag hade rätt med Haldex! ;) ) kram! Glutt0 Nej precis, kvalitet och mest av allt status med 4 ringar i grillen. Kolla på Voldo V70 annars, D5an är faktiskt förvånansvärt rolig.
om du ska köra på volvo så satsa på en xc70 riktigt bra och ovanligt snygg bil
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.
köp A6! Den e snyggare, bättre kvalitet, större, väger mera ( mer skatt dock), Större urval av motorer, dock bygg båda bilarna på samma plattform. Den kostar mera, men jag antar att du inte ska köpa det kontant, så det skiljer sig max 300-600 kr på fakturan. Och så även bättre andrahands värde. Lättare byta ner sig fr¨ån en audi till vw 'n tvärtom ifall du skulle tröttna Har inget emot Passaten, väldig pålitliga bilar, Däremot ska du akta dig för 1.8 T motorerna. De kräver ett extra koll och noggrannhet me oljan osv. 1.8T sitter i både Audi, Vw, kanske t.o.m fler bilar. Välj en motor me bra effekt, tex en 2.8 - 3.0, båda över 200hästar, (Och ja!! tänk inte på miljön, d bara skit snack, bensinen e billig i sverige med förhållanden till vad man tjänar. Själv så hade jag satsat på en bmw 530i eller 530d. Väldigt dyra men I just love sportigheten i BMW, ( Hoppade från en passat till bmw, gigantisk skillnad
Jag kör en Passat -10, är sjukt nöjd med den, 170hk diesel.
Har även haft en a6'a -07 under en kort tid, den känns lite rustikare men är inte så stor skillnad att det är värt pengarna imo.
Jag tycker iaf att den nya ser rätt trevlig ut.
Rock out with your cock out!