I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

fifan vad fula ord det finns

Övrigt - Blandat

2010-02-17 22:59

fifan vad fula ord det finns

FLEGMA!
Seriöst! Detta ord för ju tankarna obehindrat till smegma och flämta. Flämta med munnen full av smegma, usch! F är dessutom en allmänt ful bokstav. Tröghet, slöhet etc betyder ordet iaf. Whoa består av en hop flegmatiska individer.

BAGGBÖLA
Motiveringen onödig. Att avverka skog olovligt betyder det.

Sist tänker jag presentera ett fint ord. Sammelsurium. Det är nog det finaste ordet, betyder röra, oreda, total oordning, virrvarr... virrvarr är såft det också, innehåller många r för sin längd. rrrrrrrrrrrrrrr

Vad jag vill med detta? Göra er bekanta med ett par cp-fula ord. Jag är klar nu.

:D

2010-02-17 23:02
Baggböla är ju helt fantastiskt. Ska försöka få in det i mitt dagliga vokabulär nu. Även i sammanhang där det inte ens hör hemma.

Men sluta baggböla och häng med ut ikväll.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-02-17 23:06
Kan nån förklara ordet Baggböla mera?
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2010-02-17 23:11
Länk till http://www.dagens-ord.se/baggbola/

bagg`böla verb ~de ~t
ORDLED: bagg–böl-ar
SUBST.: baggbölande; baggböleri
• olovligt avverka skog
KONSTR.: ~ (ngt)
HIST.: sedan 1867; till Baggböle, namn på sågverk i Västerbotten

Nu är det förklarat jättemycket så sluta med ditt baggböleri.

2010-02-17 23:12
Jag fattade inget av din förklaring men okej!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2010-02-17 23:16
Lite flegmatisk av dig, va?

2010-02-17 23:46
lite för avancerade ord för mig i förklaringen bah!

2010-02-18 00:16
olovligt avverka skog betyder ungefär "eey mannen du får aina efter dig om du cuttar ner träden yao" lättare nu?

2010-02-18 00:58
Diggar ordet Autofellatio
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
Groupie

2010-02-18 09:31
om man kunde "gilla" inlägg här på whoa skulle jag lika ditt nu propper haha :)

Btw Baggböla är typ det fulaste ord jag nånsin hört. Fast ändå coolt på något sätt.
Gillar inte paj alls egentligen. Speciellt inte hallonpaj. Blåbärspaj går bra ibland. Men med mycket vaniljsås till. Och helst mer vaniljsås än paj.

2010-02-18 09:45
ett annat fult ord är tejp... smaka på det teeejjp, så jävla dålig och svag sammansättning av bokstäver. låter inge pondus alls.

aja jag ska inte baggböla sönder hela tråden.

//Yde - tejp
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-02-18 09:57
Gaffel och sked är ju oerhört fula ord, sen är ALLA ord som berör könsorgan sanslöst äckligt fula, samma sak med alla synonymer på rumpa.

Shenanigans är ett fint ord, dock engelskt, men vafan.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-02-18 10:48
Voffeljärn
Wethoz Production<br>Beat producent o rääääpper ..

2010-02-18 15:29
Oomkullrunkelig

hur ligger det i käften då? micket brå ord.

2010-02-18 15:34
Hahahahahaha Oomkullrunkelig!!

//Yde - min fallos är oomkullrunkelig
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-02-18 15:36
Fladdermus. Inälvor. Buksvåger.

Usch.
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR

2010-02-18 15:43
Gröööt. Bröööd. Ö är fult överhövödtöget.
Konkarongen är ett soft ord, sådär på gränsen mellan skitfult och najs.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2010-02-18 16:48
Som ovan ang synonym för rumpa; stjärt. Förfan. och vidare på det: fjärt.

Annars är ju buttig ett annat exempel.
Se: Inte bara tjock, utan buttig rentutav.

BAGGBÖLA
Det var ändå det fulaste hittills. Skall också börja med att använda det.

2010-02-18 17:21
De flesta svenska ord ur munnen på en skåning låter rätt illa.
 9-1

2010-02-18 17:31
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2010-02-18 17:50
Inälvor är väl det finaste ordet med äcklig betydelse. Har svårt för ordet bröstvårtor. Vårtor liksom. Nej det låter snyggare på engelska, men det gör dom flesta

2010-02-18 17:53
influensa och buljong. smaka på dom orden! mmmmmmmums
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-18 17:55
Sammelsurium får mig bara att tänka på urinoar

Rappare

2010-02-18 18:02
asbest. Bara att höra ordet får mig att rysa!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-02-18 18:10
Tack för fisken har rätt angående ö-orden.

Knö är fult. Plast är inte heller så vackert.

2010-02-18 18:14
Gaffel
...och det är det som är så fint med whoa!

2010-02-18 20:40
korv.

inte nog med att det är ett fult ord, korvar är fan fula till utseendet också!
Tu m'emmerdes!

2010-02-18 21:19
När jag åkte hem från övik förra veckan åkte jag förbi en håla som hette Svarvarböle.. Ganska likt Baggböla. Nu var det ju ett namn på en ort/stad men ja. Tycker det låter lite som en könssjukdom.

Ah fan grabbar jag har gjort bort mig, jag va rmed en brud igår och fick svarvarböle

2010-02-18 22:10
Suggel låter vidrigt. Speciellt när en Hälleforsare säger det;

- Nu skullerde va' gott mä lite sööggelsöppe

Knöt näven i fickan när jag hörde en gubbe säga det.
www.myspace.com/dressyourself
www.myspace.com/chessurect

2010-02-18 22:17
I ett ortnamn är Böle ett äldre ord för 'bostad', 'gård' och en avledning av verbet 'bo'.

däremot så har jag aldrig gillat ordet "svårt" sjukt obehaligt ord. svårt, svårt, svårt...svåårt. usch. vårta hamnar i samma klass som svårt.
finns det ens fina ord med bokstaven å? alternativ ö?

summa summarum! grymt skönt,
((MAAD))

2010-02-18 22:19
Geggveck och Soppatorsk. Och TORSTEN. Lider med alla som tvingas heta Torsten.

Väga upp med lite fina ord: Avdramatisera, sopran, selektiv.
My heart lives in my vagina.

2010-02-18 22:38
hakar på thief lite, selektiv perception är mycket fint och ligger skönt i munnen
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2010-02-18 23:00
ord som består av nån kombination mellan minst 2 av bokstäverna b, f, eller g brukar vara fula. finnarna är smarta nog som inte har dessa bokstäver^^ eller g förekommer som ng-ljudet men inte äckel g ljudet som i gurka.
 Haters gon' hate...

2010-02-19 01:57
Zappa är ett väldigt fult ord också
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2010-02-19 02:23
"pulpa", "vulva" och dylika ord. även "stump", men det är mer äckligt än fult. leder tankarna till förlorade kroppsdelar.

2010-02-19 02:38
jag stör mig som fan på kastrull

kast rull..

så jävla fult!

2010-02-19 17:24
Mackapär (stavning?)
^ Smart sagt.
Redaktionen

2010-02-19 19:21
vårtgård är fult som fan!
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2010-02-19 20:48
Min flickvän ogillar ordet "läcker" riktigt mycket, hon säger att det är ett pedofilord och rycker typ till lite när hon hör folk använda det :)

Baggböla tyckte jag var riktigt skönt, ska börja använda det som synonym till att stjäla eller något. "Han var asfull i fredags och baggbölade ett sexpack folkisar på 7/11" - det blir ju perfekt!
'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel

2010-02-19 21:09
Baggböle är ett trevligt ställe.

Gurka är ett sjukt fult ord om man tänker på det ett tag, norrmännens agurk är dock fanimej värre.

Ett vackert ord som jag inte ens tror det finns någon svensk motsvarighet till är serendipity och givetvis även serenity.
cry me a river!
--> thcrew

2010-02-19 21:10
bra bättre sämst mening. det är bara serendipity som (jag tror) saknar svensk motsvarighet.
cry me a river!
--> thcrew

2010-02-19 23:02
joda:
man kan ju inte ta ordet serenity särskilt seriöst efter att ha sett
detta avsnitt av Seinfeld.

Graffare

2010-02-19 23:44
Vad kul med ordet baggböla.

När jag började på whoa 2001 hade jag faktiskt denna signaturtext.

"Baggböleri är inte bara ett roligt ord, det är olagligt också."

Det var faktiskt många som frågade mig vad baggböleri var för något. Jag lärde mig ordet på någon textdel på högskoleprovet.

Annars tycker jag uttrycket "kuttrasju" är rätt fult.

Har även träffat på en del utlänningar som tycker att ordet "jordgubbe" är en vederstyggelse. Varför heter det inte jordbär som på danska/norska? Varför heter bäret gubbe? Det är faktiskt ett märkligt undantag.

Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2010-02-21 03:41
kraftansträngning e jekligt fult. blir svettig av det ordet.

2010-02-21 03:56
Nattuggla,

LL wiki

När jordgubbar introducerades i Sverige på slutet av 1700-talet kallades de ananassmultron på grund av sitt latinska namn (F. ananassa). Ordet "jordgubbe" är belagt i svenska språket sedan 1841 och användes i början för parksmultron, men allteftersom den moderna jordgubben ersatte parksmultronet i odlingar så övertog den parksmultronets gamla namn. "Gubbe" är från början dialektalt och betyder liten klump.
cry me a river!
--> thcrew

2010-02-21 10:54
Blodprutt är nog inte ett ord egentligen. Men fult är det.

2010-02-21 11:48
Det känns som att dom flesta syftar på ordets betydelse mer än hur ordet låter.

Gurka är ett riktigt fult ord annars.
Gurka är en grönsak.
www.nativeswedes.se

2010-02-21 12:16
snopp
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2010-02-21 14:09
Geggveck
Knöka
Driftkucku
Köttsemla
Bicycleta
Turturduva
Analprolaps
Tandglugg
Utböling
Menskopp
Kautschuk
Slempropp

Varsågod.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2010-03-01 18:36
Framstjärt
Jag finner inga svar, det finns inga svar!
Graffare

2010-03-01 21:47
Framrumpa :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded