Har polisen rätt att göra såhär?
Det hände i lördags förra veckan. Jag och ett 3 kompisar bestämde oss för att åka till Borås och festa. Vi sitter i bilen och är på väg till en förfest. Då hamnar vi framför polisen. Eftersom vi inte visste vart förfesten var så använde vi GPS, och ja, vi bytte väl inte filer exemplariskt men det var inte så farliga filbyten med tanke på att de knappt va nån bil nära.. Hur som helst.. Dom sätter på blåljus, stannar oss. Dom ber min kompis att ta fram körkort och göra alkoholtest. Fine tänker vi. Sedan ber den kvinliga polisen oss andra att också visa körkort. Och vi tänkte bara wtf? Vrf? Och tydligen så vare helt okej att kolla vilka vi var och kolla i registret. Sedan tar hon ut min kompis, och kollar om han knarkat genom några tester. Hon frågar även om vi är kända hos polisen sen innan eftersom vi började fråga vrf hon ville ha våra körkort.. Sedan frågor dom vart vi bor, och vad vi gör i borås och vart vi ska. Hon frågar även min kompis som kör om han bor i Borås varpå han svarar nej, och hon säger " Ha, de tror jag inte alls på." Efter att vi berätta att vi skulle dra o festa, så säger dom att dom ska köra efter oss och kolla vad det är för fest. Så snuten kör bakom oss och hänger med dit vi skulle på fest. Hon kollar bara genom dörren sen drar dom.. Helt ärligt, får man göra så? Jag behöver väl fan inte säga vart jag ska och vad jag ska göra? Aja :)
Highfive anyone, anyone?
Graffare
2010-02-12 22:33
Dom gör lite som dom vill.
Niito Jag tror dom får göra mer saker än vi tror. Har dom någon misstanke mot dig så får dom garanterat kolla upp dig, dina vänner och vart ni ska.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Niito P20 Säkerhet kostar. Är väl bättre dom kollar en för mycket än för lite. Dom kanske letade efter 3 personer som påminde om er etc? Varje filbyte är onödigt om det inte leder till något och du bara ökar risken för olycka. Det lärde jag mig på min uppkörning.
Jo men asså, visst kontrollen är OKEJ.. Men att hänga med oss till festen? Vi hade ju kunnat köra runt och inte dra dit, dom har väl ingen rätt och hänga på sådär?
Highfive anyone, anyone?
Jo men om dom misstänke att ni hade något i görningen så tror jag fan att dom har rätt att göra så som dom gjorde.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Graffare
2010-02-12 23:04
Vem som helst skulle väl kunna skugga er, det är väl inget olagligt.
Dom skugga inte..Hon sa, okej nu ska vi hänga med er och kolla vad de e för fest ni ska till.. Seriöst.. wtf lixom? Jag kanske ångrar mig o vill dra te donken först.. Va gör dom då?
Highfive anyone, anyone?
Graffare
2010-02-12 23:09
Aina kollade väl att ni inte skulle till en lägenhet där ni skulle beckna eller något. Dom är som dom är.
Niito P20 känns ju som det finns detaljer här som vi missar som gjorde att de valde att följa med er.
Asså vi är 4 hela vanliga killar.. Vi skulle på fest. Absolut inte misstänksamma på något sätt...
Highfive anyone, anyone?
Niito P20 mycket märkligt. aldrig hänt mig och mitt posse. som jag sa kanske dom letade efter 4 rånare just denna dag som påminde om er och så ville dom försäkra sig om att ni inte ljög. så jävla konstigt är det inte, och för att svara på din fråga... ja det får dom! prova anmäl då om du känner dig våldtagen.
... trött på alla grisfester... läs bara 1984 och ta emot kuken.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Halloj! Givetvis har dom inte "rätt" att trakassera er på detta vis,men det är inte direkt som att man kan motbevisa en snut,om du inte har något extremt på film eller ljud upptagning. Alternativt något annat otroligt starkt bevis läge. Jag personligen har fått ordentligt kompani stryk av ett gäng grisar(Ja,jag var otrevlig. Men inte så till den milda grad att jag förtjänade två spruckna revben och andra blessyrer)och trots flera oberoende vittnen så lades förundersökningen mot dessa individer ner. Jag kan räkna upp otaliga gånger jag blivit utsatt för trakasserier och bevittnat när dom begåtts gentemot andra. Kan även tillägga att jag inte är kriminell utöver en och annan fylla på stan och fortkörning(Antagligen det första shyffert hade påpekat i annat fall). Det man kan konstatera är att poliser kan göra i stort sett som dom själva behagar här i Sverige,så det är bara att leva med det! Vi skall trots allt vara glada över att den Svenska polisen består av någon procent icke makt missbrukande äckel. Fan shyffert ,antingen är du snut eller så är din pojkvän/pappa det. Varenda tråd jag läst där du har deltagit har du vart så pro polis att man nästan tappar hakan. Själv tippar jag på att vi har den första vill inte vara officiella snuten men avslöjar sig själv så lätt på Whoa!
Reputation is the cornerstone of power.
Aaaeh du kanske inte är snut,men din pappa är det lätt!!
Reputation is the cornerstone of power.
ylyone så köra för fort är tillåtet? vad rättfärdigar dig att bryta den lagen men inte andra undrar man ju. Det är inte givetvis på någonting polisen gjort här. Dom gör sitt jobb och du har inte ett skit att komma med som säger att de gör fel. Definiera gärna trakasserier också om du orkar. Nej, jag har ingen polis i släkten och är inte någon själv. Polisens son är alltid värst, eller hur går ordspråket vetty?
det hände väl inte så mycket den kvällen i borås så dom ville ha nog ha nåto göra. synd a tt det drabbade er alltså. men liksom dom pedofiler till chefer så va förväntar du dig hehe
Det är osanolikt att vi skulle se ut som 4 rånare som var efterlysta.. Men hon poliskvinnan lekte ju med oss.. Skratta åt oss o bla bla... Men DOM KAN VÄL INTE HÄNGA MED PÅ FESTEN? VI hade ju kunnat köra runt o leka me dom.. Men min kompis va lite rädd pga en grej.. Och va hade hänt om ingen hade haft legg?
Highfive anyone, anyone?
sluta noja du fick bara erfara polisens vardagliga "roliga timme". var glad för att det inte blev mer än så
Niito P20 Hur ser en rånare ut btw? Vill gärna veta det så man kan undvika dem på stan sen
ylyone haha tänkte skriva detsamma om shyffert. Niito P20 De gör exakt det dom känner för att göra. Vad ska du liksom kunna göra mot det? Ne fan, man skulle bli Polis.
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
Jag behöver väl fan inte säga vart jag ska och vad jag ska göra? Nej, du behöver inte säga ett skit förutom att uppge dina personuppgifter.
Redline!
det e la inget att klaga på? så fort vi ska någonstans och någon har en lite för dyr bil i sitt ägo eller bara lånad e de klassisk rutinkoll. unga gubbar & bilar som inte är skrot gillar dom inte.
www.code26.com grafik och konst.
Och unga grabbar i bilar som är skrot = pundare.
Redline!
Så länge dom inte slog dig har du inget att säga till om. Och hade dom slagit dig hade du inte haft något att säga till om. Makt kallas det.
Dom får göra som dom vill..
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
personligen hade jag aldrig kört till festen dock, vem vet vad polarna har för sig när bylingen rullar upp. inte så att dom kan tvinga dig att visa vart du ska hehe
Dom gör lite som dom vill. Bästa svaret!
Vikktorius: Tyvärr är det ju sant också. :p
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Svenska polisen är värdelös. Antastar folk i "den allmänna säkerhetens" namn. Det hade känts mer ok om de faktiskt hade kompetens nog att ta fast brottslingar, nu verkar det mer som de glider runt på måfå och "kollar" folk. Folk som vanligtvis inte förtjänar det.
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
psyjunta Kör man på måfå utan något som helst mål så brukar det bli så att oskyldiga drabbas. Riktigt trist faktiskt. Det känns ändå som att det finns brottslighet så det räcker till alla poliser, dom borde organisera sig bättre. Fast inte för bra så man ligger risigt till. Bättre i alla fall.
Hahah, sveriges poliser är så jävla bra! Shit vad glad jag är för att dom finns, annars hade verkligen gått under.. Idioter asså..
Det är för dig våra hjärtan slår, alltid oavsett i alla år!
Snutar är som snutar är.. Dem finns ju där för att trakassera den lilla människan, bara att vänja sig.
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Har dom verkligen inget annat för sig? Man läser titt som tätt om folk som blir skjutna, våldtagna, misshandlade etc. och polisen taggar på fest? Ahaja
I hate to see her go but I love to watch her leave
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
haha och bloggare trakasserar polis :P
haha!! om det är ditt värsta möte med polisen ska du ju bara vara glad
Alltså jag fattar inte hur vissa lyckas, varför får jag aldrig vara med om såna grejer.. Man kör som en riksmongo och härjar fritt, enda gången man haft kontakt med dom blå var vid nån rutinkontroll längst med E4:an och nån gång på stan när man vart kalas. Men då har dom vart lika shyssta mot mig som jag vart mot dom.. fattar inte vad ni gör? Måste jag spotta på en för att få lite action?
-- Mellanslagsanvändare --
Säkerhet kostar. Är väl bättre dom kollar en för mycket än för lite Sant
Jag kanske ångrar mig o vill dra te donken först.. Va gör dom då? Ni skulle ju ha dragit till donken, affärer osv för att göra dom förbannade. Hade inte bensin kostat så skulle det vara roligt!
Evangeliet