Dömd för Vårdslöshet i trafik
Jag blev häromdan dömd för att ha kört om en civilpolisbil i en skymt farligt krön. När jag blev stoppad så hade jag förnekat det. Förnekade det även i domstol. Polismannen som vittnade svor på ed att jag hade kört om honom och det räckte med att de kunde dömma mig. Fick körkortet avdraget och 60 å 110 kr i dagsböter. alltså 6600 kr. Nu är det kört MEN jag såg idag att det inte är heldraget linje där omkörningen skedde. Nån som vet om jag kan överklaga det? Får man köra om var som helst om det inte är heldragen linje? Tack på förhand
Vårdslöshet gäller väl även om du håller dig inom reglerna, kan ju vara att du tex gör en panikinbromsning framför ett övergångsställ med någon tätt bakpå?.. Vårdslöshet är ju mest att du kört som ett arsel...
mama said knock you out
Stå för vad du har gjort, och glöm det efteråt. Can't do shit now
*snaark*
Du sa det ju själv? Skymt krön.
Jag har ingen forumsignatur.
Testa. Ditt egna fel att du inte har vett nog i huvet att INTE köra om en Svart/vit V70/9-5 i ett skymt krön.
No you!
Surt men du kan ju överklaga o sedan inte skriva under rättegångspapperna vilket i sin tur leder till att om du inte haft ditt körkort i två-fem år (vad är det som gäller?) så kan du bara skjuta på rättegången hela tiden tills tidsfristen går ut o dom tar ditt körkort men iaf ger tillbaka det.
MRsalesman haha nice.. jag viste att du skulle kommentera denna tråden för du deltar i alla trådar där brott e inblandat och om jag ska va ärlig så tycker jag du har gett bäst kommentarer. finns för mycket moraltanter på whoa. man borde ju av-regga sig men man e för dum för att göra det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Om du har gjort det så stå för det förfan, du vinner på det i längden.. Att vara ärlig alltså.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Vad är det för fel med att säga att man får ta konsekvenserna för det man gjort?. Moral tant för att personen gjort sig skyldig till vårdlöshet i trafik?. Get out'a here
*snaark*
haha orka stå för det man gjort.. han förlorar sitt körkort, vem fan orkar ta det igen? gör som MRSalesman sa, det lät faktiskt bra.
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Surt men du kan ju överklaga o sedan inte skriva under rättegångspapperna vilket i sin tur leder till att om du inte haft ditt körkort i två-fem år (vad är det som gäller?) så kan du bara skjuta på rättegången hela tiden tills tidsfristen går ut o dom tar ditt körkort men iaf ger tillbaka det. Haha, funkar det verkligen så? Kan ju tycka att det ska gälla från brottets tidpunkt, inte senaste rättegången. Sjukt kasst om det är som du sa..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Tack för alla svar. Men jag tror ni har missförstått nånting. Jag blev av med körkortet tillfälligt i 2 månader. De tog det alltså direkt på plats. Nu har jag fått det igen. Men på rättegången blev jag dömd för dagsböter och måste även betala advokatkostanderna. Kan jag slippa dagsböterna och advokatkostnaderna om jag skriver och överklagar och säger att det INTE var en heldragen linje där jag körde om dem? Det känns så jävla surt. Inte nog med att de tog mitt körkort för 2 månader, så måste jag även betala 6600 i dagsböter och 2000 kr advokatkostander. sammanlagt 8600 kr vilket är mycket för mig. Besviken på rättsystemet.
Jag blev häromdan dömd för att ha kört om en civilpolisbil i en skymt farligt krön. säger väl ganska mycket om din chans på överklagan.
Lider med dig dock, suger att åka dit för så triviala saker.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
synd att du inte krockade, är trött på folk som alltid ska göra idiotomkörningar.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Producent
2010-02-03 22:30
haha rätt åt dig, ärligt.
doktor humor: för det är ju ännu roligare när folk skadar såväl sig själva, som andra, och kostar samhället en massa pengar i och med sjukhusvistelser och liknande.
medoria det är inte kul när man skadar någon annan, men om man ska köra som en idiot så får man mer än gärna köra av vägen för min del, så lär man sig förhoppningsvis en läxa. händer lite då och då att jag blir omkörd på väg hem från jobbet, ett litet krön bara 10 minuter hemifrån mig där det brukar vara idioter som trycker sig om, trots att det är noll sikt. väntar varje gång på att det ska komma en fet lastbil och trycka till dom.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
furder P19 snyft snyft..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tror inte det e lönt att göra så mkt isåfall! Du får nog bara betala det o softa lite i fortsättningen....
deluxe: jag skriver i många trådar, men helst saker om kriminalitet, droger o dyl. Jag gör inget annat än t'nker på sånt hela dagarna, vilken Konsum ska jag klippa härnäst! Behöver fan 5 lax till ladd i helgen YO
synd att du inte körde på Doktor_Humor, är trött på hans inlägg.
:D
Deluxe_ Don't cry on my behalf.
*snaark*
MRsalesman e den enda som hajjar nått på Whoa
Producent
2010-02-04 08:06
tycker doktorn är inne på helt rätt spår!
Doktor_Humor P22 +1
andra folks liv i all ära, men 8800 är fan mycket pengar haha
"Inte nog med att de tog mitt körkort för 2 månader, så måste jag även betala 6600 i dagsböter och 2000 kr advokatkostander. sammanlagt 8600 kr vilket är mycket för mig. Besviken på rättsystemet." ->
Varför är du besviken på ett rättssystem som uppenbarligen fungerat ganska bra i det här fallet? Att det är dig det bestraffar får du ju ändå beskylla dig själv för...
Måste säga att om jag varit du och hade åkt på det där skulle jag varit rätt glad för att få tillbaks körkortet överhuvudtaget. Och ta böterna som de är. Det kostar ju en jävla massa tid och cash att skaffa nytt körkort om du blitt av med det helt, menar jag.
Priyan: Jag kunde inte ha blivit av med körkortet helt för jag har haft körkort länge och min prövotid för körkortet är över för länge sen. Jag är besviken därför att poliserna överdrev på rättegången. Så farligt var det inte, plus att det inte var heldragen linje mellan oss. Då får man faktiskt köra om. Jag tog min bedömning, körde om och inget hände. WTF
Jag blev häromdan dömd för att ha kört om en civilpolisbil i en skymt farligt krön. Värsta bad boy! Nu kan du säga till gussilago att du är kriminell, har kört ifrån polisen (behöver inte nämna att du stannade frivilligt), done your time och letar efter donnan i ditt liv som kan få dig och lugna ner dig.
Hur var det skyltat? Kan vara värt med överklagan, men torskar du då så blir det dyrt för dig.
Att polisen överdriver i rättegång är ingen nyhet. Samma sak med "ordningsvakter".
Standardförfarande: Provocera en stackare tills han råkar nudda dig, sen ta 10 pers och misshandla honom med batong långt efter att han slutat röra sig och blöder överallt och kalla det för våld mot tjänsteman.
Måste instämma i moraltantkören - stå för vad du har gjort och försök lära dig något av det. Polisen delar oftast inte ut böter i såna lägen bara för att jävlas, utan därför att det du gjorde kunde ha inneburit fara för dig själv och dina medtrafikanter. Tänk om du hade mött någon i hög hastighet bakom krönet? Eller om det hade sprungit ut en älg framför bilen.. osv. Tycker det borde ingå något slags mognadstest i körkortsprovet.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se