Det är ett väldigt uttänjt "faktum". Släktskapsbnden mellan exempelvis Bush och Obama är att de för ett antal generationer och hundra år sedan har en gemensam släkting via ingifte (i stil med att den enes morfars farfars farmor gifte sig med den andres farmors morfars mormors kusin). Samma teknik kan användas för att koppla alla kända musiker eller för den delen dig med mig. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Letade reda på tidigare diskussion om det: "Obama and President Bush are 10th cousins, once removed, linked by Samuel Hinkley of Cape Cod, who died in 1662." D.v.s. 10 generationer bort, och via gifte mellan två pers som de inte stammar från. 10-4, over..
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Ge mig gärna länk på hur dom är släkt. Först sa du nått annat. Jag tror inte det är nån slump alls att alla presidenter har samma förfäder. Läste att i varje presidentval som har gjorts så har den med mest kungliga gener valts till president. Det var nog innan Obamas tid dock men stämmer säkert med honom också.
Och jag tycker det är konstigt att ingen av dom har nämnt nått om att dom har förfädrar som varit presidenter om dom inte döljer nått.
* "
Ge mig gärna länk på hur dom är släkt. "
- Varsågod:
HuffingtonPost.com * "
Först sa du nått annat. "
- Nej. Jag sa samma sak i bägge inläggen:
1. "Släktskapsbnden mellan exempelvis Bush och Obama är att de för ett antal generationer och hundra år sedan har en gemensam släkting via ingifte"
2. "Obama and President Bush are 10th cousins, once removed, linked by Samuel Hinkley of Cape Cod, who died in 1662."
1 = 2
10-4, over...
* "jag tycker det är konstigt att ingen av dom har nämnt nått om att dom har förfädrar som varit presidenter om dom inte döljer nått. " - GW Bush har väl refererat till sin farsa ganska rejält? Har Obama haft en förfader som var president? 10-4, over...
Förresten: här är länk till de som skött
grundforskningen ang. Obama/Bush-kopplingen.
...och så hoppas vi att tråden dör innan nån kommer och snackar 2esoteriska sällskap" eller nåt annat jönseri.
10-4, over...
de gör sig själva till kungar som bibeln/koranen säger... dem är släkt med varandra, och ingår i samma hemliga klubbar, sen står dem som motståndare på varsin sida under valen. självutnämnda härskare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fyllfinne: Fråga: hoppar du över Mabandes inlägg med flit, eller är du bara full?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
fyllfinne is on some green stuff... sen vet ju alla att alla på jorden är släkt med varandra ! :P :P :P
Get Random!
1. "Släktskapsbnden mellan exempelvis Bush och Obama är att de för ett antal generationer och hundra år sedan har en gemensam släkting via ingifte" ibland händer giftemål/avkomma enbart för att producera en ledare som tex en svart president=)=)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
alla är släkt. jag är också släkt me obama om jag försöker tillräckligt hårt. usa har inte speciellt lång historia och man har hållt sig rätt tätt. vem är förvånad?
Bill Clinton har ju varit president, och Hillary Clinton ställde upp i presidentvalet, blir inte det lite incest isåfall? haha
incest???
Incest (av lat. incestus, från in och castus, "obefläckad, kysk") eller med en äldre juridisk term blodskam, betecknar sexualhandlingar mellan släktingar
sen vet ju alla att alla på jorden är släkt med varandra ! :P :P :P Stämmer det verkligen? Började det mänskliga släktet med enbart en man och en kvinna som resulterade i den mängd människor vi har idag? Är vi alla en produkt av incest i grund och botten?
Redline!
Yes, det är därför vi kollar på gossip girl och lyssnar på brittan. Regression är bara förnamnet.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Måste bara korrigera en liten grej som jag lärde mig idag: "once removed" innebär tydligen inte "via ingifte" utan att det diffar på en generation mellan släktingarna. D.v.s. om Bullen1 är sonson till X och fyllfinne är dotterdotters son till X är de "first cousins once removed". Obama och Bush har med andra ord blodsband, även om de nog är lika starka som homeopatiska "mediciner". 10-4, over...
Förresten, fyllfinne, ovanstående var då ett exempel på att kolla sina påståenden och korrigera dem om de inte riktigt stämmer. Testa nån gång, det är kul ;) 10-4, over...
Dr.Octagon Nähä?
Get Random!
Mabande: Har du inget svar på min fråga?
Redline!
Dr.Octagon - Vi är alla släkt med en urmoder vad jag förstår. Det bevisas genom mitokondrie-DNA. Nu har jag bara hört det här och jag hinner inte leta upp en länk, men på en höft fungerar det ungefär såhär. Mitokondrie-DNA är grovt förenklat våra cellers kraftverk. Alla idag levande människor har en uppsättning mitokondrie-DNA som har ett gemensamt ursprung. Eftersom mitokondrierna ärvs på mödernet blir det uppenbart att vi alla stammar ifrån EN kvinna vars mitokondrie-DNA har fått allomfattande spridning. Detta innebär nu inte att det bara fanns en kvinna, det innebär bara att den här kvinnan är den enda individen som har haft en obruten följd av kvinnlig avkomma.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Äsch, nu visade det sig att jag faktiskt visst hade tid att hitta en bra länk, eftersom det var asenkelt.
Mitokondrisk Eva
Kanns valdigt langsokt. Lite som Kevin Bacon leken.
At the gates of Eternity...
Inte mitokondrisk grejen, utan hela grejen med att alla presidenter skulle vara slakt.
At the gates of Eternity...
Mitokondrie-DNA:t är lite som the Amen beat: samma sampling överallt ;)Doc Ock - En sammanfattning av Henksos länkning är att vi alla stammar från en kvinna som levde för 150 000 år sen och en man som levde för 60 000 år sen. Deras gener finns alltså hos alla människor som hittills undersökts (varefter överslaget gjorts baserat på andra släktskapsanalyser och kunskap om arvsgång). Eller rättare sagt: kvinnans gener finns hos alla och mannens gener finns hos alla män. * "Började det mänskliga släktet med enbart en man och en kvinna som resulterade i den mängd människor vi har idag? " - Nej, men det började med en protomänsklig kvinna med ett muterat ägg och som parade sig med en protomänsklig man och fick en mänsklig dotter som i sin tur hade sex med en protomänsklig man och fick mänskliga döttrar och kanske nån son, som i sin tur hade sex med protomänniskor och fick mänskliga barn o.s.v. o.s.v. tills människorna var i så stor ndel att de började avla på varandra (nåt osm ju uppenbarligen funkade bra i och med att vi nu är över 9 miljarder). * "Är vi alla en produkt av incest i grund och botten? " - Kanske inte från första början, men då och då i olika omgångar. Dock troligtvis inte i samma halt som om kreationisterna skulle ha rätt. 10-4, over...
Mabande - Inte är vi nio miljarder människor inte.
Kolla in den här dokumentären. No need för protomänniskor. Väldigt intressant även om inget är bevisat.
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
Så med andra ord kom Eva långt före Adam? :)
Redline!