I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Krävs det en naturkatastrof för att folk ska öppna ögonen?(Expl Haiti)

Övrigt - Blandat

   

2010-01-23 17:35

Krävs det en naturkatastrof för att folk ska öppna ögonen?(Expl Haiti)

Är vi så pass blinda i oss själva och så pass upptagna att vi inte bryr oss om denna planet eller länder som är i fara eller på väg att torka ut, svälta i hjäl och dö?.

Jag har nog aldrig i mitt liv sett eller hört om en större hjälpkatastrof inom media som denna för Haiti.
Tsunamin i Thailand hörde jag inte alls lika mycket om eller det kanske är ett blått minne och jag inte bara kommer ihåg hur stor hjälpinsattsen var där ifrån rika kändisar till fattiga arbetare?.

Men saken är den att krävs det en stor naturkatastrof alá en jordbävning eller liknande för att världens rika personer / länder alla som har något i huvudet hjälpa till?.

Haiti är fortfarande ett av det fattigaste länderna på jorden, men det finns flera. Borde vi inte göra en gala eller insamling för alla världens fattiga och drabbade länder när vi ändå är igång eller kommer det krävas ännu en naturkatastrof i stor skala för att man ska hjälpa till?.

We don't really dance, We just rub the dick on the ass.