I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bojkotta facebook och ta bort er användare idag.

Övrigt - Blandat

   
Producent

2010-01-20 22:33

Bojkotta facebook och ta bort er användare idag.

Det är som sagt upp till er om ni vill ha kvar era konton, men jag tog idag bort mitt konto från facebook.

Jag har haft som en konflikt med mig själv om jag verkligen skall behålla mitt konto eller inte.
Det sista som fick mig verkligen att bestämma mig att ta bort kontot är att dem använder banne mig psykologi för att hålla dig kvar.

På "Avaktivera kontot" sidan så dyker bilder upp på några av mina närmaste vänner, hur i helvette vet dem detta, jo klart att dem har konstruerat ett system som håller reda på vilka mina närmaste är, och detta tycker jag är sjukt.
Dem håller koll på alla dina aktiviteter och använder dem mot dig när du vill ta bort dig själv ?

Jag håller inte med om deras policy, vilket jag inte kände riktigt till då jag verkligen började granska dem.

Facebook tar även bort mycket fokus från vardagen, som en drog att kolla vad alla håller på med, vad folk skriver för statusar, nästan som en drog, och detta tar en tid för en att inse, man måste analysera detta i efterhand vad konsekvenserna är att vara medlem i ett sådant stort internetsamhälle som facebook.

Nu säger jag inte att allt är ont, men dem överväger för att ta bort sitt konto, många känner inte till att facebook kan användas för övervakning av dig som privat person utan att du ens vet om det.

När ställer frågan till en person om varför dem har ett konto på facebook så är ofta svaret.
Alla mina vänner, familj och släkt har det

Men ska det verkligen vara så ? Ett öppet samhälle för varenda vän du har i din lista att se vad du sysslar med, när du egentligen vill att ditt privatliv ska vara privat.
Eller handlar det om skryt och bekräftelse som du så desperat behöver ? Är det därför du har ett konto där ?

Kan förstå att det kan vara skönt att ha en släktning som bor över 1000 mil från dig bara på ett klick på internet, men hur ofta pratar du med människan egentligen ?
Jag minns att det var speciellt att någon gång få ett eller ringa ett samtal till mina släktingar på Island och få reda på det senaste som hänt.

Men nu kan man få reda på allt inom loppet av en sekund då dem skriver allt i sina statusar, men i det långa loppet så är denna typ av information egentligen inte relevant.

Ja, som sagt, det är upp till er om ni vill ta bort era konton.
Men jag vill bara genom whoa, uppmärksamma er och ta er en tankeställare om facebook verkligen är något som du behöver i ditt liv och hur det påverkar dig.

Tack för mig

Since 1984
@realgizlee // twitter