I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

musik och minnen

Övrigt - Blandat

2010-01-20 18:13

musik och minnen

musik och minnen

satt nyss och lyssnade på den nu mer underskattade "can i kick it"
den fick mig att minnas de gamla dagarna. sedan så körde jag på "hip hop hooray"
och minns den sköna konserten naughty gav förra vintern. mycket av de gamla goda grupperna får en viss känsla att bubbla upp.

ny vänder jag mig till er och undrar vilka låtar som får er att minnas eran barndom. berätta gärna vad ni ser tillbaka på.

Peace

2010-01-21 11:07
The Offspring - Americana (Hela plattan)

Lyssnade sönder alla dessa låtar som 9-10åring. Varje gång jag hör "Why Dont You Get A Job" tex så tänker jag tillbaks på alla fina sommardagar hos farmor i dalarna.
Hade precis fått en bärbar CD-spelare och gick runt och lyssnade hela tiden. Härliga minnen helt enkelt.

You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Rappare

2010-01-21 11:21
elitz P21
Så jävla rätt! Den plattan spelades flitigt hos mig och hos kompisar!

Jag har ett sjukt minne. Min polare fick Beastie Boys Ill Communication(Jag tror det var den plattan, är inte riktigt säker) Men fan så avundsjuk jag vart. Kan ha varit "To the 5 boroughs" , inte riktigt säkert. Så jag tjatade som fan på honom att spela den när jag var hos honom hahaha!
Sen är väl också minnet starkt när jag hade köpt The Marshall Mathers LP och jag satte igång "Kill you" och mina päron nästan ville slänga ut skivan ur huset. Men dom var snälla och lät mig behålla den.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-01-21 11:41
Kommer så väl ihåg när jag var i 5-6årsåldern och lyssnade på Tupac - Dear mama på kassettband på repeat.
Jag finner inga svar, det finns inga svar!

2010-01-22 22:52
sedan kan jag ju lägga till alla looptroop låter på the strugle continues. och de har gett mig minnen ända sen jag hörde skivan för första gången