I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svea hovsrätts arkiv, erfarenheter.

Övrigt - Blandat

Hangaround

2010-01-19 05:57

Svea hovsrätts arkiv, erfarenheter.

Någon som är en van besökare där? Bor ju uppe i Sundsvall så jag har ingen koll på hur det funkar där som besökare.
Jag jagar febrilt efter en gammal dom från 1997.

Jag har inget målsnummer, men det är ett brottsmål från Svea hovrätt.
Skulle jag klara mig med årtalet(1997,5 månader i häkte från Januari) samt vilket lag som brutits.
Är de hjälpsamma eller bör jag ha "my record straight"?
Domen kom först i Tingsrätten, men överklagades av åklagare. Senare dom i Svea hovrätt.
Samt...följer alla uppgifter med från Tingsrätten eller måste jag leta reda på en separat dom från Tingsrätten?

'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'
Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2010-01-19 14:34
skaffa abonnemang på rättsbanken på infotorg.se
www.discotheque.se

2010-01-19 16:10
Om du inte har abonnemang skulle jag kunna kolla om den finns där, allt finns ju inte. Men du måste ge mig ett målsnummer isf.
http://www.earforcefm.blogspot.com
Hangaround

2010-01-19 16:48
Hmm, fan, jag googlade fan halva natten efter ett målsnummer igår men kom inte fram till något alls. Bara ungefärliga datum när en dom kan tänkas ha förkunnats.

Det är mest därför jag är angelägen om att ta mig ned på arkivet, för att se om de kan hjälpa mig hitta.

'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2010-01-19 17:30
min erfarenhet av arkiv överlag är att de brukar vara sjukt hjälpsamma. jag skulle ringa och kolla om de kan hjälpa den vägen.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Hangaround

2010-01-19 17:36
Ajemen, ringa borde jag gjort innan jag skapade inlägget men...ville bara höra mig för hos kära Whoa först. ;)
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2010-01-19 21:46
När jag ringde till Svea HovR i november för ett grupparbete i civilrätt så fick jag väldigt bra hjälp av dem så jag tycker du ska ringa och kolla om de kanske kan detektiva fram det.
En rotnonchalant kannibalistisk kulturkameleont med omättlig hunger för allt från tahitisk högerprogg till ethiopisk slapstick.