I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det värsta du går och väntar på?

Övrigt - Blandat

2010-01-15 16:14

Det värsta du går och väntar på?

Vad är det värsta som du har framför dig?
(Döden räknas inte, då skulle alla svar bli likadana)

Så vad är det som får dig sjukt nervös eller orolig just nu?
Nånting som du vet/tror kommer bli helt fucked up?

Har ingenting själv, men det värsta jag väntar just nu är väl när mina klasskamrater tar studenten om cirkus ett år och ska börja planera i lång förväg då jag inte ska vara med på något.

Försök hålla tråden ren utan massa påhopp och allmänt skitsnack

Evangeliet

2010-01-15 16:17
Att jag skulle råka somna och missa bolaget
 9-1
Hangaround

2010-01-15 16:48
Tänkte direkt skriva att jag inte dör lycklig men eftersom det inte går så får det bli att jag kommer få en sjukt liten lön i Februari och därför blir Mars en dryg månad.

2010-01-15 16:49
Tottenham: Word.

Det värsta jag har framför mig just nu är att jag kommer sumpa chansen i skolan tack vare min ångest.

Och det näst värsta.. Vänta, det allra värsta jag har framför mig är att mina bärs kanske tar slut innan jag är tillräckligt rund om fötterna.

=)
Dra åt helvete!

2010-01-15 16:53
haha alko's :D

det är väl en eventuellt jävligt mycket slit för lite pengar...

GE MiG PENGARNA OCH ÄRAN.
RATED R!
Rappare

2010-01-15 17:05
det värsta för mig är som för dig, när alla tar studenten och sticker till olika delar av Sverige, inklusive mig. Tiden jag har haft och har med mina kompisar just nu är ovärderligt :) Bara njuta så länge det går.
Producent

2010-01-15 17:29
Dels det där med studenten och vad jag ska ta mig till efteråt, men också körkortet.
Borde boka teori och uppkörning så snart som möjligt men istället låter jag bara dagarna gå och ångesten inom mig växer.
Lär ändå bara kugga!
I'm Just A Human

2010-01-15 17:33
DenApa:
Så är det ungefär för mig med. Men bara öva tills du känner dig säkrare innan du gör uppkörning :)
Evangeliet
Rappare

2010-01-15 17:36
Tur att man hann till glasbanken då och kunde plocka upp en låda Brooklyn Lager

OnT: Väntar på att få tillbaka min hemtenta!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-01-15 18:24
Jag är sjukt nervös pga snuten. Torska för några månader sedan och sen har jag fått brev hem. Väntar nu på ett till som är mest nojjigast.

2010-01-15 18:29
Det värsta jag har framför mig just nu är att jag kommer sumpa chansen i skolan tack vare min ångest.
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Hangaround

2010-01-15 19:42
Var lite nojiga för tiden efter studenten men tiden som kommer efter är helt ovärderlig på sitt sätt, lovar. När det börjar närma sig 40-årskris kan vi snacka mohaha..

2010-01-15 20:37
dagen då jag får prostatacancer!

"håller tummarna för att jag inte får det" =)
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2010-01-15 20:42
Kom på ett till, jag fyller år precis innan sommarlovet och har planerat att göra uppkörning strax före. Vill gärna ha det till sommaren, annars blir ingenting som jag tänkt. Tror jag kommer kugga eftersom jag inte kört så mycket som jag borde, plus att jag har svårt att lära mig och komma ihåg. Fan va besviken jag kommer vara på mig själv
Evangeliet
Moderator

2010-01-15 20:44
När jag satt o väntade på ungdomsmottagningen för att få veta om mitt ex var gravid eller inte...o så kommer en som jobbar där in i väntrummet o säger till mig "du borde nog vara med här inne nu"...Då skakade hela kroppen på mig hahaha...För mitt ex verkade osäker om hon skulle ta bort barnet eller inte om hon va gravid...Men det visade sig att det va lugnt =)

Sen när man suttit i polisförhör o väntat på svar från åklagaren om man ska bli häktad eller inte.
//TW

2010-01-15 20:57
Har fått nytt jobb och ska flytta till Dubai. Även om jag har varit där innan och har en släkting som bor där och ska hjälpa mig med diverse grejer så är jag ganska nervös/orolig över den stora förändringen som kommer att ske.
Sen finns det en hel del saker jag inte gillar med UAE fast det kan jag säga om Sverige också.
Hela grejen är antingen det bästa jag har framför mig eller det värsta.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-01-15 22:17
´Är inte speciellt orolig över någonting. Kanske att jag inte klarar av höstens studier och blir återbetalningsskyldig.

SpT:
Var lite nojiga för tiden efter studenten men tiden som kommer efter är helt ovärderlig på sitt sätt, lovar. När det börjar närma sig 40-årskris kan vi snacka mohaha..

Ja, du verkar ju ha varit med om din 40-års-kris, P23? Eller vadå? Tycker det där är så jävla ignorant att skriva. Somliga kanske upplever en megaångestladdad kris efter gymnasiet medan en knappt känner av någon 40-års-kris, det är ju individuellt; hur vet du hur just de känner? Du kan bara anta och dina antaganden kan ju vara riktiga men också helt felaktiga.

Så kom inte här och fnys åt personer som har ångest över studenten. Jag låg mer eller mindre hemma hela sommaren efter studenten i sängen av ångest för hösten. Därefter blev ju allting otroligt bra och har varit så sedan dess. Har inte haft någon större ångest sedan, inte ens nu när jag ska flytta till en annan stad där jag inte hittar någonting, inte vet hur någonting fungerar och inte känner någon många, många mil från familj, vänner och bekanta. Det vet jag att en del har och skulle ha dödsångest över.
Delam tange barat
Toastare

2010-01-15 22:39
Rachel, tror att SpT menade att det faktiskt är en jävligt rolig tid som väntar. Och det är det ju... nojjan man känner då är ju rätt obefogad med tanke på Sveriges skolsystem. När man är 19 är man glad för vilket skitjobb som helst, annars kan man alltid plugga någon kurs på uni. De flesta bor ju kvar hemma och inser inte att de aldrig kommer få det bättre än att få en lön i fickan och betala typ 2000-3000kr hemma. Man kan spara pengar för en utlandsresa och göra allt det där som man inte kan göra sen. Man kan plugga vad som helst, innan man insett att man inte kan jobba med sånt som bara är roligt utan det ska finnas en arbetsmarknad för också (om man inte är jävligt duktig) Man har minst 5 gånger på sig att ändra sig när det gäller ens framtid och framtidsval. Man har inga studieskulder..

ja listan är lång.

Det värsta jag har framför mig nu är att mina föräldrars död som jag vet kommer allt närmre. Det gör att jag vill bo närmre dem och umgås mer. Jag vill att de får uppleva mina kommande barnbarn och deras uppväxt. Jag vill skapa nya traditioner med dem där vi samlas runt min familj som grundstomme. Det är det enda jag tänker på.. fyller 30 om 10 dagar och allt annat har fallit på plats.
Jag skyller allt på Emma!

2010-01-16 11:45
Hela barn grejen! Ångest över det hela. Men nån dag måste det ju komma hehe ..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2010-01-16 13:04
Enda jag är orolig över nu är hur det kommer gå för mor min som ligger inne på sjukan, och har gjort ett bra tag nu.
Toastare

2010-01-16 13:17
måste förtydliga mitt inlägg, DERAS kommande barnbarn.. mina kommande barnbarn lär ju dröja ett tag till.
Jag skyller allt på Emma!

2010-01-16 14:05
Tentasvaren... Orkar inte vänta mer på dom, ge oss dom bara så vi vet om det blir omtenta eller inte!! Och väntan inför besked om jag får jobba på Manifestgalan eller inte.
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Manager

2010-01-16 14:26
SexySoul: Varför måste det komma nån dag?

För att kommentera originalfrågan, jag fattar inte varför folk gråter över mjölk som inte är spilld än.
Redline!
Groupie

2010-01-16 15:13
arbetslöshet..........
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-01-16 20:34
att bli polisanmäld är väl i stort sett min största oro
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-16 20:43
arbetslöshet..........

2010-01-16 20:54
Bli av med jobbet och sitta med amorteringar upp över öronen,
så egentligen är jag rädd för att bli fattig.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)
Promotor

2010-01-16 21:24
Det jag tror kommer inträffa som jag verkligen inte hoppas förekommer är permanenta sjukdomar och ekonomiska kriser..

2010-01-17 00:22
Lönen för februari, den kommer vara skitliten. Och sparken från jobbet..
Men då.

2010-01-17 00:30
Det värsta som jag kan tänka mig har redan hänt, så resten som kommer i framtiden är ingenting för mig egentligen...
I have always right, even when I have wrong...
Hangaround

2010-01-17 09:47
Rachel: Haha, där gick du på mig rejääääält alltså. Jag får väll helt enkelt skylla mig själv att jag fortfarande inte, trots min gamla ålder och visdom vet att ironi/glimtar-i-ögonen går fram i text på internet.

2010-01-17 10:45
Bli av med jobbet och sitta med amorteringar upp över öronen,
så egentligen är jag rädd för att bli fattig.

Vette fan vad jag tar mig till om det händer

2010-01-17 11:33
jag har väl mer eller mindre ångest dagligen över vad som kommer hända i livet framöver, fram till nu har det varit väldigt mkt dåligt, så jag hoppas ju självklart att det kommer en jävla massa bra... försöker lära mig att leva utan den ständiga oron och leva i nuet, lättare sagt än gjort..
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2010-01-17 12:19
inget jag sitter med ångest över men det värsta som skulle kunna hända mig just nu (om vi bortser från att någon jag tycker om eller älskar dör ifrån mig, blir sjuk etc.) är väl att snubben jag bor inneboende hos skulle säga "du måste flytta om en-två månader för jag vill inte hyra ut längre" eller att jag inte kommer få ett vettigt heltidsjobb på ett bra tag framöver.

och som sagt, jag klarar mig - dessa är inga scenarion som jag går och oroar mig över på något sätt för som Dr.Octagon var inne på: varför gråta över mjölk som ännu inte är spilld? men det där med jobbet vore bara jävligt trist helt enkelt, kan extrajobba så länge jag får men det vore ju gött med en vettig anställning när man ändå har pluggat på universitetet i nästan 4 år, så man får göra något roligt av det hela.

2010-01-24 14:27
Jag är inte orolig mer förbannad över att jag börjat ett jobb som jag hatar och måste gå och slaska på i fan 5 månader till.

2010-01-24 14:51
Ångest i väntan på förundersökning -> rättegång, annars är det bara guldgrejer på gång det här halvåret

2010-01-24 14:58
Att jorden ska gå under. Jag har apokalyptiska drömmar nästan varje natt och de är sjukt verkliga. Känner till och med lukten av bränt människokött och värmen i från brinnande städer när jag är vaken ibland.

2010-01-24 15:24
Vad är NWO?

Vi kan börja med vårat monetära ekonomiska system och bankeliten som kontrollerar det.

Vi har idag ett system där länder lånar pengar ifrån en centralbank som är PRIVAT ägd. Eftersom länderna inte själva trycker sina pengar så resulterar det i en obetalbar skuld till bank eliten. För att betala tillbaka skulderna måste vi låna mer pengar, och så fortsätter cirkeln. Skuld = Slaveri, och vilka är våra ägare? Jo personerna som kontrollerar majoriteten av världens pengar.

Tack vare att dessa personer har så ofantligt mycket pengar och inflytande så kan de manipulera ekonomiska kriser osv. De gjorde det bla. i Argentina där de eliminerade hela medelklassen, så det bara existerar fattiga, och snuskigt rika.
Länk till http://www.labornotes.org/node/1119
Detta är förmodligen vad som kommer att hända usa. Och tillsammans med dollarns ofrånkommliga krash så försöker de pusha för en ny världsvaluta.
Bara googla: New world currency.

Ni måste förstå mina vänner att det här inte är några datormiljonärer alá Bill Gates vi har att göra med.

"Accounting for the Rothschild Wealth and Influence
Morton (1962) noted that the Rothschild wealth was estimated at over $6 billion US in 1850. Not a significant amount in today's dollars; however, consider the potential future value compounded over 147 years!

Taking $6 billion (and assuming no erosion of the wealth base) and compounding that figure at various returns on investment (a conservative range of 4% to 8%) would suggest the following net worth of the Rothschild family enterprise:

$1.9 trillion US (@ 4%)
$7.8 trillion US (@ 5%)
$31.5 trillion US (@ 6%)
$125,189.1 trillion US (@ 7%)
$491,409.0 trillion US (@ 8%)"

Tack vare organisationer så som Bildeberger gruppen, The triateral commision, Council of foreign relations så är det bortom all tvivel att bank eliten har stort inflytande hos både politiker, media, och de allra största företagen. De kontrollerar indirekt "allt" du äter, ser & hör, och hur världspolitiken styrs.

Jag vill avsluta med ett citat ifrån John D. Rockefeller: "I don't want a nation of thinkers, I want a nation of workers." Rockefeller var en av grundpelarna i uppbygget av amerikas utbildnings system.

Jag vet inte vad som är sant eller falskt, det finns folk som hävdar att vi styrs av rymdödlor, det finns folk som hävdar att allt styrs av satanister. Men bara för att vissa ideer är knäppa och "far out" så betyder det inte att det här är värd en seriös undersökning!

Jag hade tänkt att skriva ett stycke om centraliseringen av makt också men hinner tyvärr inte. Så vill bara avsluta med att svara alla er som tycker en ny världs regering låter bra. Var inte det här exakt det vi försökte förhindra under 2:a världskriget? En maktgalen mupp med planer på en europeisk superstat. Det är exakt det vi ser händer nu. De här människorna är control freaks och det är deras slutgiltiga mål är förmodligen total kontroll (vissa går även så långt att hävda att de vill minska befolkningen till 500,000,000). När rikedom inte är aktuellt längre kommer törsten efter makt.

2010-01-24 15:42
Ta bort mitt inlägg, postade i fel tråd.

2010-01-24 17:33
Hehe Dummys felpostade inlägg gav ganska schysst ångest :P men annars har jag lite småsvettningar för ett onödigt sms jag nyss sände (varför lär man sig aldrig??). Tentan. Att hitta ny bostad tills våren och om jag kommer se ut som ett freak i morrn när jag varit hos frisören så nä inga allvarliga grejjer :)
"Gå aldrig inomhus för att sjunga en speciell utomhussång, som måste sjungas i snön" - Nalle Puh

2010-01-24 19:38
Att fylla 20. Känns som att jag då borde veta vad jag vill göra, var jag vill bo och vara igång och förverkliga mina visioner.
My heart lives in my vagina.
Producent

2010-01-24 20:28
börja med körkortet som jag har gått o dragit på i snart 10 år...har så svårt o koncentrera mig på skiten. Planen e att ha det till sommaren vilket jag inte komma ha enligt mig själv =(
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2010-01-24 21:23
Th1ef

word

Rappare

2010-01-24 22:50
Th1ef
Kände lite när jag blev 20 att "fan nu är man stor på riktigt" men sen gick det en vecka och man är fan fortfarande samma lata jävel som inte riktigt har växt upp eller vet vad man ska göra.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-01-24 23:34
jag fyller snart 22 samma skit som 20 sluta jiddra med varandra

2010-01-24 23:40
Niobe verkar ju mååå braaaa

2010-01-24 23:42
sincedayone
Känns som jag kommer börja få sneda ögonkast av päronen (och min handläggare) om jag inte får tummen ur och börjar göra saker snart. Och 20 är den magiska gränsen (i deras ögon) då man automatiskt flyttar hemifrån och börjar jobba/plugga.
My heart lives in my vagina.

2010-01-25 00:11
säger bara en sak: FOREVER YOUNG i sinnet. sen ska man ju självklart göra nått vettigt

2010-01-25 10:02
Den extremt enorma hög disk som väntar på mig där hemma samt en hög av räkningar jag måste betala....
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2010-01-25 19:16
Th1ef

Det första jag gjorde när jag fyllde 20 var att köpa öl på systemet, de där med mognad och skit kan man ta igen senare. Jag har fortfarande ingen aning vad jag vill pyssla med "när jag blir stor". Så jag gör det som är kul fram till dess!

2010-01-26 14:53
Niobe Haha. Varför ser man aldrig dig längre? Roligast på Whoa!

Det enda jag har ångest över just nu är att jag måste göra klart den sjukt jobbiga ansökan till skolan jag vill gå på och att den måste vara inne om en månad.
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX