I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sneaker freaker! [Officiell sneakertråd 3]

Övrigt - Blandat

2010-01-13 11:07

Sneaker freaker! [Officiell sneakertråd 3]

Eftersom folk som inte skrivet efter sida 20 inte kommer in i tråden så startar vi en ny.

Del 2 hittas HÄR

2010-04-09 23:36
Oh my freakin god! Ringde idag till Kickz.com, eftersom de inte svarar på mina e-mails. Samtalet gick något i stilen med följande, på mycket tysk-brytande engelska, ja hade mycket svårt att hålla mig för skratt;

Kickz: Hallo, das ist Kickz.com info service!
Jag: Hi, do speak english?
Kickz: Jaah!
Jag: Ok, i´m calling about my order.
K: Wat ist your kastomer namber?
J: I don´t have one, is ordernumber ok?
K: Jaah!
J: Ok, my ordernumber is bla bla bla.
K: Moment....Jaah, yor order iz not shipppped!
J: Well yes, that is why i´m calling...
K: Ahhhhaaaaaa?
J: Yeah, i would like to know when your going to ship my gear?
K: Oookkey, yoo hav oorrdered one pair of Naikki Eeer Jooordans, aaaand, also one pair of Naikki Air Jooordans.
J: Yes, 2 pairs of Air Jordans. When can i expect them to arrive, i ordered on 22.3., like 19 days ago. On your web page you say you deliver within 2-5 days.
K: Moment... Jaah, one pair iz waiting in shipping, ze other pair iz out of ztock!
J: Sorry, but on your web-page you also state that all items shown are in stock in all sizes shown, so how can something i ordered be out of stock???
K: Moment, i häf to check wit ze boss...pliiz dont hang up....
K: Jaah, HALLOOO, iz you there?
J: Yeah i´m still here...
K: My boss sayz ze other pair is at ze laaaagerrr, how you say, it iz not ere, but we go get it...
J: At the storage?
K: Jaah.
J: Ok, so when will you ship them?
K: Moment.... My boss sayz on montag, or dienstag, i mean tjuusday, maybe, but next week,ok!
J: Ok, why havent you answered my e-mails about my order, your web page says that order status can be checked by sending you e-mail.
K: When did you send e-mail?
J: Today, yesterday, the day before that, about 5 or 6 e-mails in total...you always just ask me to send a copy of my id, which i know have done 3 times...
K: Ahhaa, zorry, i do not know...
J: Ok, hmmm, your customer service kind of sucks you know...
K: Jaah, bat we will send you te items you haz ordered next wiik, and we also send e-mail zät we have send ze items...

Jävla tyskar! Tror lite att det var första och sista gången jag beställer av dem!!!
Hellsinki Sneaker Freak!

2010-04-09 23:53
Sokeahullu du gjorde min kväll!

2010-04-10 00:01
Cheers Kaneida! "Gretchen" som jag snackade med på Kickz.com gjorde min! Vid det här laget har jag gett upp hoppet med att alls få mina 2 par sneakers därifrån, men samtalet var så jävla humor...
Hellsinki Sneaker Freak!

2010-04-10 12:27
HAHAHAHA
Grymt bra tysk-engelsk-stavat måste jag säga. On ze spot.
http://www.slagskottfilm.com/

2010-04-10 21:16
Haha sjukt roligt.
Forumssignatur...<br>

2010-04-11 20:10
Hej jag heter Emil o jag har inte köpt skor på 2 månader!

Ingen som läser det här vet väl hur det känns så jag kan förklara att det är en speciell känsla, lite schizo! ena stunden är man stolt att man inte spenderar o nästa kliar det satan i köpfingret. Men i det stora hela är det uppfriskande ska jag tala om.. Det jag tittar mest efter är 670KG o kanske 670GO? grön/orange men de ska de va billiga annars blir det inget. Tror den här vintern tog kål på mig men kanske är tillbaka i sadeln snart igen..

Kameran verkar va pajjig oxå men känner mig lite för snål o lägga en tusing på en ny änsålänge så ni kan ju haja att jag är omotiverad men snart när det börjar bli dags o inviga vinterns köp känns nog en ny kamera mer befogad

Tack för visat intresse;)

Det är såpass illa att om nån vill köpa nåt från mig så skicka ett mess Skulle behöva få ihop ett par tusen till en tatuering

http://www.flickr.com/photos/measel/sets/72157605450806194/

Allt är i storlek 42-43
stick the fucking flag up yer god damn ass

2010-04-11 20:36
Sjukt snygga med mörkblå laces. Är det 8.5 du har i NBs?

Förstår känslan när det kliar. 700 spänn och 2 veckor till csn D'oh :-)

2010-04-11 20:48
Hej Emil!

Jag vet hur det känns, hade inte heller köpt skor på väldigt länge (tills idag alltså). Jag tycker att det känns bra. Det har varit många släpp det senaste som jag inte hetsat upp mig för mycket över och därmed kunnat hålla mig ifrån. Blir nog inte så många köp i år, jag har så det räcker för sommaren så det ska vara något riktigt bra för att jag ska köpa.

Har iofs börjat hitta lite nöje i att scouta blocket och tradera efter bra fynd. Fick mina AF1 jewels där för några hundralappar.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2010-04-11 20:53
Hej jag heter Emil o jag har inte köpt skor på 2 månader!

He he samesame här men d beror mest på att jag befunnit mig mellan 2 jobb men nu så e d dags o dra in kulor igen!:) har en hel del o ta igen men får väl akta mig så jag inte går bezerk när första lönen ramlar in...
Fast d e weird att jag inte känt mer sug under min ofrivilliga köpstop...

2010-04-11 20:59
jo du scoutade ju blazers åt mig från blocket candide! ett av mina "nyköp" som längtar ut i solen!

Hud tror Ng's är 8.5 men inte till salu dessvärre.. sitter gråa snören i nu oxå... de där på bilden är skräpsnören men de som kom med va trasiga så de fick duga nån vecka men ett par navy nb snören kanske vore nåt

2010-04-11 21:04
De är väldigt fina iallafall. Gillar NB's mer och mer. Kvaliten är riktigt bra på de som är made in england.

2010-04-11 22:31
poo P33

har ett par navyblå nb-snören(110cm) i utbyte mot gråa :)
bara en brevväxling ifrån om du är tempted!

2010-04-13 00:20
Jag var inne på Shelta nyss och såg deras beskrivning av Oreo Jordan VI.
"Jordan VI med samma namn och liknande färgkombination som 1999 års släpp Jordan IV "Oreo"."

Jag kanske har fel nu, men Jordan IV retorn från 1999 kallas väl Cement om något alls?
Always against the odds, one with the underdogs

2010-04-13 07:11

Oreo IV 1999

White Cement IV 1999

Den nya VIan är väl inte helt olik white cement iofs.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2010-04-13 13:23

är ju typ ingen skillnad på varsitys och de infras som kommer.

2010-04-13 13:35
Infran som kommer nu i vår kommer alltså i ett 2-pack..? Vilken är den andra skon?

2010-04-13 14:07
aa de är vita infras tror jag.

2010-04-13 14:14
Nä det var inte så stor skillnad :-)

2010-04-13 14:16
just nu vågar jag inte tänka på vad det packet kommer kosta..

2010-04-13 17:30
Verkar väl vara oklart om de ens kommer att släppas eller?
Forumssignatur...<br>

2010-04-13 18:19
nää inte längre verka de som. I juni kommer de släppas.
Poet

2010-04-13 18:53
så varför är dom inte med på jumpman23 sidan över kommande släpp då? om det är helt solklart vill säga...

2010-04-13 19:06
Vilken sida säger att de kommer i juni?

Ingen av de sidor jag läser på vet om det är sant eller fortfarande bara ett rykte.
Mycket snack om dom dock så det kanske lutar åt att de kommer?!
Forumssignatur...<br>

2010-04-13 19:36
dom är ju inte ens infrared!
skillnaden är som sagt ytterst liten, bara ännu ett sätt att dra ut några extra kulor från oss.... om dom nu än släpps.

spar pengarna till 2:orna i OG cw som kommer i maj istället!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-13 20:01
IIorna som kommer i maj är ju mums.

Jag tror (byggt på lösa spekulationer) att White/Black infrared packet kommer släppas, säkert en US exclusive och säkert väldigt limiterat, har väldigt svårt att tro att de först släpper Black Varsity Red, sen White Varsity Red och liksom mättar marknaden för att sedan släppa en GR Infrared. Resell värde på det packet kommer ju för övrigt vara helt sinnes, både de skorna är ju rätt eftersökta.

Jag köpte en av mina grails i dagarna. Har suktat efter dem sen de kom ut. Borde komma i slutet av veckan. Bilder då...
Poet

2010-04-13 20:44
...om jordan hade varit smarta hade de hållt inne med det packet, och om fem korta år är det 30-års jubileum.... schmack så har dom den fetaste relesen det året...

inte ens sidorna som listar jordanskorna fram till mars nästa år har ju med infra packet för tillfället... däremot har dom koll på att burgundy sjuorna kommer i mars nästa år...

jag röstar för att dom inte kommer i år... (även om en liten fågel viskade i mitt öra att OM dom kommer så kommer dom till sverige... )

2010-04-13 21:33
har ni tänkt på att jordan jordan jordan jordan jordan jordan jordan rimmar med
yadda yadda yadda yadda yadda yadda yadda :P

2010-04-14 21:23
<3

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-14 22:06
Ser ut som om hela skon är gjort i plast. IX är rätt ok men det där var en riktigt ful cw.

2010-04-14 22:16
Bla bla stick å jogga ist
Skivsamlare

2010-04-14 22:27
Hej Emil!

Mitt namn är Niklas och jag välkomnar dig i klubben! Har endast köpt 1 par sneakers det här året, och det var i början av januari. Klart man får cravings, speciellt nu när det är torrt ute och vårsolen har börjat titta fram. Innan har man bara tokdeppat i 2 par beaters..

Håller med om att det är uppfriskande. Inga spontana idiotköp längre och man har haft råd med annat :)
Yes! In Concert — For the love of music

2010-04-15 20:29

I like! Black on black funkar alltid! Om de här kommer blir det nog säkert ett måste att skaffa båda...
Hellsinki Sneaker Freak!

2010-04-16 10:46

10.Deep har samarbetat med Adidas för att göra en egen version av Stan Smith Mid. Jag gillar resultatet.
http://twitter.com/svartext

2010-04-16 11:02
Black on Black är najs, men de där ser inte riktigt svarta ut tycker jag..

2010-04-16 11:33
Skulle gissa att det är bilden som ger en felaktig bild. Tror det är helsvarta..

Trodde jag skulle få ett paket från England idag, men det verkar gå dåligt med det efter vulkanens upptåg.

2010-04-16 11:42
Jävla Islänningar va? Om du skulle tycka att det känns bättre kan jag slå min fru när jag kommer hem så att någon islänning straffas för det här. Jag är säker på att de planerat det.

Jag har ett paket som väntar på mig när jag kommer hem. Det kom från Frankrike så det kanske inte flögs hit, eller så flögs det hit igår innan the lock down.

2010-04-16 11:59
Min polare får sitta i oslo o dricka tuborg istællet før
att vara i Berlin med sin gf. Han skulle till Solebox o kika åxå...
Så ni kunde haft det värre.. eller de krakar som har bokat 2 veckor i NY t ex.
Førsækringsbolag ær verkligen vampyrer. scum of the earth.

2010-04-16 15:46

Lyckades få hem mitt paket från england. Hämtade ut det igår så jag undkom the lockdown. Blev ett par air pegasus från jdsports. Kom undan med 800 kr för kalaset. Billigt värre. Bild kommer.

Gillar de svarta ettorna.

2010-04-16 16:23
Trendnet:
Packet hette väl "Black Pack", så set är nog bilden som bara är dålig, de är helsvarta...

Annars så hoppas jag verkligen att det ligger en liten lapp hemma och väntar från posten, att mina skor skulle ha skickats från "ze germans" innan lockdown igår...

Blir ju ett jävla strul när inga flyg går, om det håller på länge så kommer jag att ha ett helvete på jobbet, eftersom jag jobbar på en live-musik klubb, var vi har utländska band! Men viktigast av allt, så vill ja ha mina Jordans som jag snart väntat på i en månad!!!
Hellsinki Sneaker Freak!

2010-04-18 19:25
Det ligger ett par Jeremy Fish Nike SB Air Classics på tradera. Ganska lågt pris än så länge, storlek 9.5 om någon är intresserad. Jag tycker att det är en riktigt grym sko som går för oförtjänt små summor på nätet. Hade de vart min storlek så hade jag nog budat lite.

http://www.tradera.com/Nike-sb-air-classic-9-5-jeremy-fish-auktion_340312_111227025

2010-04-18 23:17
Dom gick ju för 300kr paret på Freeport.

2010-04-19 21:54
Köpa ett par infrared VI någon?

http://marqueesole.com/php/client/product.php?id=300#

Louder: Jag säger ju det, oförtjänt billiga.
Poet

2010-04-19 22:54
candide...

hmmm... hur seriös är den där sidan? får ganska dåliga vibbar av den... hur kan dom sälja ett delat pack av ett pack som inte ens släppts än? som det inte ens är veriferat att det SKA släppas... sounds fishy as hell...

2010-04-19 23:09
Ja, jag vet faktiskt inte. Har aldrig handlat där. Det länkas dock till dem rätt friskt från många sidor. Kommer ihåg att de hade Black Cement IIIorna från det CDP släppet flera månader innan de kom ut. Ingen tycks riktigt veta vart de får sina skor ifrån.

2010-04-20 17:52

Gillar dessa ganska starkt, längesen SB har kommit med nåt bra tycker jag...
Hellsinki Sneaker Freak!

2010-04-20 18:40
Vafan händer. Nu snöar det i lund!?!

2010-04-20 21:35
Nån som har erfarenhet av Nike ID Studios, inte via webben, utan att man bokar tid och designar skorna på plats?

Skall till Berlin i sommar, och tänkte försöka boka tid. Tänkte med tjejen att vi skall ha Nike´s när vi gifter oss. Och man kan väl designa ganska fritt, "sky´s the limit"???
Hellsinki Sneaker Freak!

2010-04-20 23:33
fan va ball ide med nikes på bröllop.

2010-04-20 23:44
Yup, så hade vi tänkt ha det. Blir säkert nån Air Max, svart bas för mig, vit för tjejen och med matchande "kontrast färger" eller hur man nu skulle förklara det! :)
Hellsinki Sneaker Freak!

2010-04-21 07:16
Jag körde på AF1or när vi gifte oss.