I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Short story....

Övrigt - Blandat

   

2010-01-12 18:31

Short story....

Första tanken han fick när han lyckades, med en väldig kraftansträngning lyfta ögonlocken var ”Vart fan är jag?” 10 sekunder efter han grumligt, förrvirande kollade sig runt, kände han igen det överdrivet höga taket, som dalade ner emot den svarta fondväggen, med den gigantiska TVn som täckte större delen av väggen framför hans dubbelsäng, som man utan några som helt problem kan sova fyra personer i, eller som förra helgen, knulla i.

Han satt sig med ett ryck, panikkänslorna rusar från hjärtat, som slår fortare än vanligt denna torsdags förmiddag i september, ut i vart ända ven i kroppen, och huvudet känns lika tungt som en kvinna på över hundra kilo, som bestämmt sig för att kväva en minderårig skelettliknande kille i sjätte klass, genom att helt enkelt slå sig ner, och krama den sista luften han någonsin kommer att känna, ur honom.

”Hur fan kom jag hem igår?, Det sista jag minns var den alltför allvarliga diskutionen jag hade med en yngre förmåga, som skulle döda en hora för att jobba som min assistent, hoppas han fattade att jag skojade när jag sa att det var antagningsprovet......Gav jag han mitt nummer?....Vad hette han?, Och hur faan kom jag hem?!”

Johnny tog på sig sina vanliga, svarta slita Levis 506 jeans. Som trots alla år på nacken, såg ut som dom hetaste jeansen man kan hitta inne på NK, Solo eller annan valfri ”Handlar du inte här finns du inte” butik.
Grävde upp den sista marlbro light cigaretten i det skrynkliga packetet. Tände den med en skakande hand, och sög ner ett så stort bloss att han fick ett nikotin rus, eller niko kick som det också kallas. Han drog handen genom sin mörkbruna, halvlånga, ovårdade morgonfrisyr, släpade sig långsamt och tungt över den mjuka varma mattan, som skyddade det mörka ekgolvet från märken av det, överdrivet tung glasbordet som stod framför skinnsoffan, med två divaner som han hade gjort ett kap på blocket för fyra år sedan (Även om Johnny själv bara har minnesbilder, och skulle kunna få ihop två av åren). Genom att byta bort sin gammla Nikon D2 och betala 25000:- kontanter för.

Han lutade sig över glasbordet, grabbade hjälplöst, likt en afrikansk pojke som sträcker sig efter sin första klunk vatten på veckor, tag i den halvfulla Jack daniel’s flaskan som stod på glasbordet, mellan hans mest älskade ägodel: kameran, och några gamla vinylskivor, som tydligen hade andvänts som meckunderlägg. Det konstaterade han i och med att det låg kanske 4gram skunk, några kingsize rizzla papper, och en halv rökt joint, som desutom hade bränt hål i vinylen den låg på. Vilket igenligen gjorde Johnny frustrerad.
Han tog en stor, halvjumen mun JD’s. Men han hade liksom blivit avtrubbad från känslor. Det fanns inte så många lyckliga stunder, men inte heller så många sorgliga. Bara en konstant, tjock dimma blandad av, whiskey, öl, cigaretter, gräs, kokain, en och annan ecstasy en bottenlös sjö med underbart vackra flickor som ville få sitt one night stand med honom, han kunde inte förstå det själv, han blev sedd som en rockstjärna av sina unga sexiga groupies.

Det som än gång i sitt unga liv var allt han, och många andra önskade sig, hade blivit det ända han hade kvar. Ingen kärlek, inga barn, inget varm kaffe med nyrostad bröd på lördags förmiddagarna, och inte heller känslan av riktig lycka han fick från att berätta historien om den magiska världen, the land of oppurtunities på andra sidan atlanten för sin son innan han harmoniskt somnade in.
Johnny släckte cigaretten i en halv uppdrucken Heiniken flaska som stod på marmorskivan framför fönstret. Tände upp den lilla biten av joint som låg kvar på vinylskivan, tog en stor klunk osmaklig bourboun till, satte sig och kollade upp i taket, där blev han sittandes ett tag, hörde vatten dropparnas smällande ljud emot stuprören, och plåtbalkongerna. För ett ögonblick slöt han ögonen. Slappnade av i hela kroppen, och regndropparna som föll från den öppna himlen skapade ett sorts djup, en känsla av evighet och orum.

Plötsligt kände han två kalla händer på magen. ”God morgon snygging!” Johnny slog upp ögonen i chock, tappade jointen, som brände hål även i honom, och föll handlöst rätt ner i golvet. ”Oh, god morgon lovley ladie från igår kväll, hoppas du är lika nöjd med gårdagen som jag är” ”Du är visserligen påväg mot medelålders, men om du hade legat lika bra som du drack, och tog sexiga bilder, kanske jag hade varit på bättre humör, och bilderna tar jag äran för by the way”

Johnny la sig på rygg, kollade in i hennes ögon, för första gången, ialla fall som han själv kommer ihåg. Hon hade rätt, hon gjorde bilderna, som han tydligen hade tagit igår. Han skulle gissa på att hon var i 20 års åldern, inte mer än 25, kort mörk hår, med rak lugg.Knallrött läppstift, två mörka stora ögon, som får alla killar att vilja ge upp allt för henne, och två stora bröst, som välde fram genom hennes Ed Hardy T-shirt.
Med andra ord, hon var väldigt vacker, oemotståndlig, hans tjej, för evigt och aldrig.”Well, medelålders är väl att ta i kvinna!, Och fotografera och dricka sprit är som våran första dejt...men kanske, bara kanske släpper jag till på andra dejten.” Johnny tog tag i hennes hand och förde den ner emot gylfen på sin jeans.
”Okej fotografen, jag ska försöka att inte trötta ut dig” Sa tjejen, samtidigt som hon drog ner hans byxor, och satte sig på han. Efter 25 minuter med hårt sex, fick han en puss på kinden, hennes varma hand genom håret, och ett ”Farväl fotografen, de va kul att träffa dig.”

”Kul att känna dig också Madd...Öh, Veroni, tjejen som lämna mig efter andra dejten” Anna stod i dörren och kollade på Johnny där han låg på golvet vid fönsteret och mummlade fram ord blandat med sin dåliga andedräkt. ”Oroa dig inte, jag är säker på att du hittar någon mer att dejta, plus att jag dumpar hellre änn att bli dumpad” Sa Anna och slog igen dörren.



Ja vad tycks skrev ihop den nu, har aldrig direkt skrivit något innan, men när jag väl började gick det inte att sluta!