I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

spelberoende

Övrigt - Blandat

2010-01-11 15:27

spelberoende

Hej.
Jag har ett problem med spelande av dataspel. Det är så att jag har nu i ganska många års tid spelat ett datorspel online som tar upp extremt stor del av min tid.

Jag har många gånger tänkt att jag ska avinstallera det från datorn och kasta iväg produktnyckeln men det känns som att jag inte fixar det. Så fort som jag sätter mig ner framför datorn tänker jag på det där jävla spelet. Att jag ens skriver detta tar emot som fan! Men det har gått så långt nu att det gått ut över skolan och jag har börjat stanna hemma istället. Plugga finns knappt, tiden går till det där spelet. Sen när jag väl måste göra nåt annat ex duscha, sova, laga mat, diska, osv så börjar jag tänka på spelandet och vad jag kunde gjort istället vilket ger fruktansvärd ångest.

Till saken hör att jag har väldigt lätt för att bli rastlös, ibland kan jag inte ens se på tv utan att börja pilla med saker. Men nu på senare tiden har jag valt att spela ist, för det är då jag inte känner mig så där rastlös.
Jag vill ta tag i detta problem men vet inte riktigt hur.
Jag vet att många av er kommer att säga att ”va fan det är ju bara att avinstallera” och jag antar att ni har rätt men det känns ungefär som att jag ska skära av en kroppsdel (en jävligt rolig sådan).
Men det är kanske inte bara jag som haft detta problem så om ni känner igen er, Hur gjorde ni för att sluta? Är det ens möjligt att bara dra ner på spelandet eller måste man sluta helt?

(spekulationer om vilket datorspel det är behövs inte, kan säga att det VAR ett av dem stora fps spelen. )

42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...