I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förbluffande fakta!

Övrigt - Blandat

2010-01-14 17:00
^
tänkte likadant lol
Get Random!

2010-01-14 17:09
Gråsuggor som har 14 ben i vanliga fall föds med bara 12 ben.

Inom den katolska kyrkan måste prästen dricka upp nattvardsvinet om det blir något över efter cermonin.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-14 20:40
tack_för_fisken P22 har för mig att min historialärare lärde mig att dom inte uppfunnit hjulet, och att det berodde på att det är väldigt onödigt med hjul i den terräng som dom levde i.
en kärra funkar liksom halvdant i ett träsk eller en djungel där man måste hugga med machete varannan meter.

2010-01-14 20:50
Gråsuggor som har 14 ben i vanliga fall föds med bara 12 ben.

det där fatta inte jag=S
Mabuhay!

2010-01-14 20:52
Daddy:
alltså en ras av gråsuggor som har 14 ben som vuxna har bara 12 ben när de föds.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-14 20:55
Aaaaaa hhhhaaaaa.... de får alltså 2 till med tiden?

got it
Mabuhay!

2010-01-14 21:22
tack konstigt p12!
Producent

2010-01-14 22:40
oj nu ägde du mig camera :( den hade jag aldrig sett/hört förut.

den krabbätande tvättbjörnens vana att gnida födan med de främre tassarna, oftast i närheten av vattendrag, var anledning till det felaktiga påstående att tvättbjörnar tvättar sin föda.

2010-01-15 12:40
ha ha ha helt cpskadat namn på ett djur

Mabuhay!

2010-01-15 13:52
En till fobi :

Hippopotomonstrosesquippedaliofobi (fobi för långa ord)

2010-01-15 20:18
världens längsta låt heter longplayer(?) och är 1000 år lång!

Länk till http://longplayer.org/what/overview.php
...

2010-01-15 20:46
lol inte så svårt att göra en jätte lång låt egentligen? bara ta ett ljud och spela upp det eftervarandra och kalla det en låt?
Get Random!

2010-01-15 23:22
Producent

2010-01-15 23:39
lol inte så svårt att göra en jätte lång låt egentligen?

hehe du kan ju börja med att försöka göra en 1 års lång låt :) ska vi se om det inte är så svårt att göra en längre än 1000 år.
Groupie

2010-01-16 15:09
DegenereraD P29

Kungen är dyslektiker ;)

När han var på ett officiellt besök i Falu koppargruva skulle han skriva "Kungen var här (och sen datum och hans namnunderskrift), det blev "knugen var här"

De finns fortfarande inristat i berget med guldfärg när man åkt ner med hissen från entrén för den som inte tror mig ;)
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-01-16 15:40
lepra

nja, egentligen så var väl felstavningen att han skrev carl gustf istället för carl gustaf
http://www.kommandot.se/wp/

2010-01-16 19:12
Hjärtat stannar till varje gång du nyser!
Kommer inte på något roligt/intressant/inspirerande att skriva här. Ärligt.

2010-01-16 23:59
I isgrottescenen i Fight Club så andas Edward Norton ut återanvänd "andningsrök" som egentligen är Leonardo DiCaprios från Titanic.

/IMDB
Crocodile Dundee for president!

2010-01-17 03:32
" During the filming involving all of the police cars on the street, a man ran from a store he had just robbed. When he encountered the movie set by accident, he saw all of the "police" and gave himself up to a bunch of uniformed extras."

Länk till http://www.imdb.com/title/tt0110413/trivia
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2010-01-17 11:13
^
hahahaha lol fail!
Get Random!

2010-01-17 15:33
I filmen I am legend så är det gamla Faith no more sångaren Mike Patton som har gjort alla ljuden till "zombiesarna" i filmen.
/källa: Länk till http://www.youtube.com/watch?v=dsK0GKajlsI

2010-01-21 19:59
uppar tråden eftersom den faktiskt är rolig!

90% av alla djurarter är mindre än en fingernagel.
/källa = P3s sanning eller bullshit

2010-01-21 20:49
En människas hjärta kan fortsätta "slå" i upp till 2 minuter av sig själv efter att man skurit loss alla ådror och lyft det ur kroppen (som vid en hjärttransplantation t ex, för dig som undrar hur man vet det), förklaringen är att hjärtat har ett eget bioelektrisk försörjningssystem, hjärtat stannar sedan eftersom cellerna får syrebrist.
Intressepenisen hårdnar!

2010-01-21 21:41
Dynamit är gjort med jordnötter.
Hitler var vegetarian.
En genomsnittlig chokladgodis innehåller 8 insektsben.
Anatidaefobi är rädslan för att man någonstans, på något sätt är bevakad av en anka.
Charlie Chaplin kom trea i en Charlie Chaplin-lookalike-tävling.
Man har bättre syn när man är rädd.

Källa
Beat the odds like an abusive freak show owner
Groupie

2010-01-21 22:33
hitler var inte vegetarian

2010-01-22 13:28
En genomsnittlig chokladgodis innehåller 8 insektsben.

Är ju lustigt hur denna myt fortfarande florerar friskt, är det bara jag som inser hur otroligt osannolikt detta är? Det finns tusentals företag som tillverkar choklad i stora mängder och att ens någon av dessa företag skulle krylla av insekter som av någon anledning tappar sina ben i just chokladkaret förefaller mig helt otroligt. Om varje chokladgodis skulle innehålla i genomsnitt 8 insektsben så borde ju rimligtvis också en väldigt hög andel godisar innehålla andra delar av insekten. Finns folk med bra pejl på sannolikhetslära och dylikt här på Whoa, feel free to förklara hur djäkla idiotiskt deen här myten är.
Intressepenisen hårdnar!

2010-01-25 16:36
wasteapa01 P22

Vet inte med choklad men, tex. löss används för att färga godisar så det där kan mycket väl stämma..

2010-01-25 16:44
hitler var inte vegetarian

Källa? Jag har hört förut att han gillade djur mycket, så det skulle inte förvåna mig om han var vegetarian.

2010-01-25 16:49
Det finns tusentals företag som tillverkar choklad i stora mängder och att ens någon av dessa företag skulle krylla av insekter som av någon anledning tappar sina ben i just chokladkaret förefaller mig helt otroligt.

Haha, inte riktigt så det går till...

"After cocoa beans are harvested they need to be fermented. This means that they are put in an earthen pit near where they are harvested and covered with leaves. In the hot sun they ferment (rot) and then can be shoveled out as mature cocoa beans. Of course during this process lots of insects are present."

Låter ju inte helt osannolikt.

2010-01-25 17:03
Nu får det vara nog, det är en klassisk internetskröna, inget mer. Eftersom denna förbluffande "fakta" aldrig presenterats med källa eller förklaring samtidigt som den är helt omöjlig att bevisa så tycker jag den kan förpassas till internetskrönornas land. En myt som fått ett helt land att tro att de äter åtta insektsben så fort de sätter i sig en "chokladgodis" (oberoende av både sort, storlek och tillverkningsförhållanden). Sen så används inte löss i framställningen av choklad, det används för att tillverka det knallröda färgämnet E120.

Nu har jag själv varit lite slarvig med källor på en del av mina faktan, men skriv gärna källa, annars tror jag er inte.
Intressepenisen hårdnar!

2010-01-25 17:48
det kinesiska tecknet för "kris" är det samma som tecknet för "möjlighet".

källa = snabba cash

2010-01-25 18:10
På FDA:s hemsida står det i tabellen längst ner att högst 4% av kakaobönorna får vara insektsinfesterade, vilket visar att det faktiskt förekommer insekter i produktionen.

Från en annan FDA-sida:
"Average is 60 or more insect fragments per 100 grams when 6 100-gram subsamples are examined
OR
Any 1 subsample contains 90 or more insect fragments"

2010-01-25 18:32
Att inte bara choklad- men också mattillverkning i stort är helt insektsfri alla gånger vet väl alla, men de där citaten från FDA stärker ju inte på något vis myten om just "8 insektsben" i chokladen. Myten är ju väldigt exakt när det handlar om både vilken del av insekten det är och vilket antal det handlar om, "60 or more insect fragments" är ju otroligt luddigt och det kan ju faktiskt röra sig om mikroskopiska mängder.

I våran äckel-päckel-skygga tid och världsände tror jag att vi hade fått höra om folk som hittar så lite som ett endaste litet insektsben i sin chokladkaka, och såvitt jag vet har detta inte hänt.
Intressepenisen hårdnar!

2010-01-25 18:37
Det är ju en solklar skröna som folk älskar att tro på och berätta för sina kroniskt bacillrädda kompisar, känns inte som att vi borde ha den här diskussionen ens.
Intressepenisen hårdnar!

2010-01-25 18:38
Är man orolig så finns det annat i mat och godis som man kan vara rädd för på riktigt.
Intressepenisen hårdnar!

2010-01-25 18:55
Ganska säker på att citatet inte syftar på att man skulle kunna se hela insektsben om man undersökte en chokladbit. Men ja, det ska tas med en nypa salt, men helt falskt är det nog inte.

2010-01-25 19:38
"Dynamit är gjort med jordnötter."
- Ehm, nja. Det krävs inte jordnötter för att göra dynamit, men om man vill vara omständlig så...

"Anatidaefobi är rädslan för att man någonstans, på något sätt är bevakad av en anka."
- Baserat på en Larson-strip och inget psykologiskt tillstånd.

"Charlie Chaplin kom trea i en Charlie Chaplin-lookalike-tävling."
- Han placerade sig inte ens i final

"Man har bättre syn när man är rädd."
- Nja, man har mer fokuserad syn. Typ tunnelseende.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2010-01-25 19:57
Mabande vet allt
Get Random!

2010-01-25 20:00
George Clooney bor för tillfället i Östersund, wooooh!
Intressepenisen hårdnar!

2010-01-25 20:51
Hitler åt huvudsakligen vegetariskt på äldre år pga magproblem. Huruvida han tyckte om djur eller inte har alltså inte med saken att göra.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2010-01-25 21:08
Apropå djur och nazister:

Hermann Göring ägde och födde upp lejon under 30-talet.

Intressepenisen hårdnar!

2010-01-25 22:59
nu är ju visserligen inte kvalster insekter utan spindeldjur och det är inte choklad det handlar om utan framförallt ost, men den kanske kan kvala in ändå när det kommer till samtal om insektsbitar i maten Länk till http://sv.wikipedia.org/wiki/Ostor
http://www.kommandot.se/wp/
Groupie

2010-01-26 13:16
Qnivqast

Källa? Jag har hört förut att han gillade djur mycket, så det skulle inte förvåna mig om han var vegetarian.

A History of World Societies , JP. McKay - 2007

2010-01-26 18:49
Guldfiskar är inte gjorda av guld
- men nog om dig nu.

2010-01-26 18:57
Nostalgi: Skojar du eller? Källa på det påståendet tack.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2010-01-26 19:09
haha :p
- men nog om dig nu.

2010-01-26 19:20
Frodo i Sagan om Ringen är runt 50 år!
Get Random!

2010-01-26 19:20
källa: Sagan om Ringen :P
Get Random!

2010-01-27 12:58
Känns rätt patetiskt av Frodo att dra ut med polarna på äventyr när han är 50 år. Gubbslem!
Intressepenisen hårdnar!

2010-01-27 13:22
Å andra sidan är Bilbo mer än 130 år har jag för mig. Hobbits anses inte bli vuxna förrens de är kring 35-40 eftersom de lever mycket längre.

/källa: ganska dåligt minne efter att ha läst böckerna 2 ggr