I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

En fråga till er som jobbar på 3, Telenor, tele2 etc!!!

Övrigt - Blandat

2010-01-05 16:27

En fråga till er som jobbar på 3, Telenor, tele2 etc!!!

Det är så att mitt Flatrate abbonemang hos TRE snart går ut (fan va skönt) och tänkte inte skaffa samma utan nått lite billigare.

Jag tar för givet att dom kommer höra av sig för att inte förlora mig som kund men med tanke på att jag ha haft de jävla abbonemanget hos dom (600:- i mån) i 2 år nu snart och min fråga är helt enkelt, Hur mycket och vad kan man egentligen förhandla till sig så att dom ska fortsätta ha mig som kund?

BAHA!

2010-01-05 18:51
Ringer du verkligen så mkt att du behöver flatrate?

Jag hade kollat the phone house´s abonnemangsguide som finns på deras hemsida. En fd kollega till mig förhandlade ner månadskostnaden till samma som tele2 har, dvs 499:- istället för de 599:- som 3 har.
Man kan bara man vill!

2010-01-05 21:45
jag gjorde de när jag skaffade de men sen 2 dagar efter jag fått luren så gjorde flickvännen slut haahahahhaa
BAHA!

2010-01-05 22:32
En tanke bara, säg upp skiten när tiden går ut (helst innan) annars kommer dom bara fortsätta köra, eventuellt så har du säkert typ 3 månaders uppsägningstid, EFTER att det har gått ut, inte när du säger till
Follow the dao, right about....NOW!

2010-01-06 09:11
Nej men är de 24 mån så är de väll de? sen måste man väll säga upp de antar jag men nån uppsägningstid kan de väll inte va? fast de hade iuförsig inte förvånat mig....
BAHA!

2010-01-06 11:34
Det är klart det är uppsägningstid... minst en månad, men många kör 3 månader på vissa ab.

Dock tror (betoning på tror) jag inte uppsägningstiden gäller för portering till annan operatör, utan endast uppsägning.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2010-01-06 21:55
Om jag inte missminner mig helt så kommer du, om du inte ringer och säger till, automatiskt binda upp dig till ett tillsvidare abbonemang. Du kommer alltså att få fortsätta betala tills du säger att nu är de nog. Då kommer du ha 3 månaders uppsägningstid, de var de sist jag kollade på 3 iaf.

Inte för att vara elak men du är som en droppe i havet för dom. De är inte dig dom tjänar pengar på utan dom som har sämre abbonemang och som har avbetalning på telefonen. Typ 15-20 åriga flickor som avgudar SMS.

2010-01-06 22:41
complexity:

Självklart fortsätter abonnemanget rulla om man inte säger något. Annars vore det ju skandal, kul om det slutar fungera helt plötsligt...

Vad gäller 3 så har de faktiskt inte avbetalningstelefoner alls. Och 600:-/mån ligger garanterat över genomsnittsanvändaren, så så illa pinkat är det nog inte ändå.

2010-01-06 23:33
Det är sjukt att man är bunden till ett abonemang i 2 hela året.

Jag var desperat och gick och köpte det mobila bredbandet från 3..och nu sitter man här och betalar 200 kr varje månad i 24 månader..roligt.nej

SPECIELLT inte när idioten i kassan säger: Ja du kan surfa hur mycket du vill, heeeela dagarna, och ladda hem 1000 sånger och 20 filmer per vecka, för oss som inte är så bra på megabit, osv förstår dessa saker så tror vi då att vi kan surfa mycket, utan att veta att våra datorer "laddar hem" varje gång vi går in på en sida...

så det suger verkligen att man är limited att man inte kan kolla på porr varje dag och kolla på 1000 youtube videos....med detta 200 krs mobila 3 bredbandet

jag hatar det att det ska vara en limit på hur mycket man får använda

jag har aldrig laddat hem en film eller en låt och endån så cuttar dom min hastighet när jag överstiger det som man ej får överstiga

fuck 3..och fuck alla andra..shit när kommer det komma ett mobilt bredband utan max regler..

:( :( :( jag vill ha valuta för mina 200 kr per månad god damn
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-07 08:37
HumanFLU : Telenor fastpris... jag har inget tak iaf

2010-01-07 18:26
Ja mobilt bredband suger röv, att man har en jä'vla gräns och sen stryper dom hastigheten massor, rövhoror är dom!!
Kul att det är mobilt jag måste ha också....
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2010-01-07 19:30
Refused:

Jag tar för givet att dom kommer höra av sig för att inte förlora mig som kund men med tanke på att jag ha haft de jävla abbonemanget hos dom (600:- i mån) i 2 år

Så som jag uppfattar texten så är det en frågeställning som jag svarade på. Nej dom kommer inte att höra av sig till dig, dom kommer att dra in mer pengar på dig om dom låter bli. De jag menade med att de inte är trådskaparen dom tjänar pengar på är för att i dom här 600kr som betalas per månad så ingår inte de olika sms tjänsterna som utnyttjas flitigt av yngre, t.ex. ringsignaler, bakgrundsbilder och annat roligt. Sen drar dom faktiskt in mest pengar på wappandet.

2010-01-07 19:53
complexity:

Ringsignaler i all ära, men 600 kr är fortfarande över genomsnittet, tro mig.

Och mig ringde de mot slutet av bindningstiden, jag hade precis samma ab. Det var dock ca två år sen.

2010-01-07 22:24
Jo men jag tror inte att du är med på vad jag pratar om här min herre. Har du en fast kostnad på 600kr per månad så finns det dom som använder det fullt ut och de finns dom som inte gör det.

Där hoppas jag att vi båda är överrens.

Sen har du dom som betalar för abbonemang + övriga kostnader som kommer upp bra mycket över 600kr per månad. Jag var en av dom och dom drar in så sjukt mycket mer pengar på de än på dom som betalar fast pris.

Så enkelt är det.

2010-01-07 22:37
Som sagt, telenors mobila bredband som heter "Telenor -fast pris" har ingen tak/gräns på hur mkt du får ladda ner. Det är bara och köra, 299 kr / månaden

för att vara on topic så vet jag inte alls.. haha

2010-01-08 19:46
mmm.. man bara älskar när dom stryper till 56k.. när man betalar 270:- i månaden...

Jag ska aldrig binda upp mig på ett abonemang NÅGONSIN igen.

Jävla kukvärld man lever i.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-10 21:23
ja det blir nog inget abbonemang igen, tack för infon iaf för i min naiva värld trodde jag att det gick ut naturligt efter 2 år men ska ringa fanskapen imorn och säga till...se om dom ger mig nått kul ;D
BAHA!

2010-01-11 05:39
Kom på nu att mitt abbonemang gick ut för ett tag sen men jag sa inte till så det rullar ju på... Hur säger man upp det? Är det bara ringa till 3's support så fixar dom det? Eller hur pass omständigt att det egentligen?

2010-01-11 13:33
Testie: Ja.. det e bara o ringa.. om bindningstiden har gått ut så har du rätt och säga upp abbonemanget med 3 månaders uppsägningstid.

2010-01-25 04:54
ingen här som verkligen jobbar på Tre?=
BAHA!