I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Illustrator hjälp - infoga symboler

Övrigt - Blandat

2009-12-28 14:16

Illustrator hjälp - infoga symboler

Hallå. Hoppas det hamnade rätt nu...

Sitter och jobbar med illustrator, något som jag har noll erfarenhet av tidigare, och skulle behöva infoga några väldigt enkla symboler, typ fylld trekant, ofylld ring, fylld stjärna etc ni fattar kanske vad jag är ute efter. Hittar dock inga sådana förinlagda och en googlesökning gör mig inte mycket klokare, de flesta antydningar jag fått är att det inte finns... Sätter mitt hopp till er att det kanske ändå gör det.

Det spelar egentligen ingen roll hur de ser ut, de ska bara illustrera karaktärsutveckling i ett fylogenetiskt träd och det ska bara vara lätt att se stjärnan (eller nåt) och förklaringstexten att "här uppstod den och den karaktären".

Eller får man helt enkelt göra dem i paint och klistra in, blir det enklare? Jag är som sagt oerfaren inom formgivning och det här behöver egentligen inte bli ett estetiskt mästerverk utan tydligheten är det viktiga. Enklast möjliga tips mottages tacksamt.

Tack på förhand

http://www.kommandot.se/wp/