I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför är det så dyrt med kollektivtrafik egentligen?

Övrigt - Blandat

2009-12-27 21:36

Varför är det så dyrt med kollektivtrafik egentligen?

Jag som alla andra välutbildade svennar vet ju att graffitin förmodligen står för goda 99% av dom höga kostnaderna men resten då? Jag menar att köra till malmö kostar mig kanske 20kr i bensin sen kan man ställa den gratis om man vill medan bussen kostar det 44 kr för enkel resa. Så med det sagt tjänar jag redan in resan nä'r jag sitter själv i bilen, tar jag med mig polare kan man ju snabbt räkna ut att summorna blir löjliga (JA jag är medveten om att jag får räkna in kostnader för försäkring/skatt mm men det är ärligt talat 5000kr/år).

Samma med en resa till Sthlm t ex, innan kunde jag faktist köpa en sista minuten för runt 330kr nu har SJ ballt ur helt, dom billigaste jag sett på sistone ligger på typ 800kr eller mer, det är ju för fan helt stört att jag då ska tjäna på att köra en biljävel upp till sthlm helt ensam snarare än att stödja kollektivtrafiken. Det enda alternativet som då finns som är billigare är veolia som tar längre tid än en bil och som går från obekväma platser.

Nää.....jag måste säga att jag inte riktigt får grepp om det här. VARFÖR skulle man vilja stödja bissarra överpriser? och varför är det egentligen så orimligt dyrt att åka i samlad skara?