I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Boende umeå och övernattning i sthlm 15-17 jan.

Övrigt - Blandat

2009-12-21 22:05

Boende umeå och övernattning i sthlm 15-17 jan.

Fel forum? Mycket möjligt, men här är jag. Att skapa trådar på whoa är inte direkt min grej, men jag gör ett sällsynt undantag - bara för er :- )

Jag och min kära dam är i behov av två saker:

Boende, Umeå.
>2:a. Berghem, nedre haga, östermalm, öst på stan, öbacka, whatever. Centrum med omnejd m.a.o. och givetvis på rätt sida älven. Hög hyra är ett litet problem i sammanhanget då vi står bostadslösa när vi kommer hem från vår utlandssejour i februari - vilket leder mig in på sak nummer två.

Övernattning, Sthlm.
15-17 jan, 2010 (fredag & lördag natt, ev. enbart lördag). Vartsom inom rimliga gränser. Övernattningslägenhet vore skiten. Betalar gärna en slant för oss, om inte ett par kalla öl faller bättre i smaken. Vi är tysta som möss och ska inte göra annat än att sova där. Avreser söndag morgon.

Så Whoa, visa vad ni går för, och hjälp mig knäcka denna "nöt" under julen :- )

cry me a river!
--> thcrew

2009-12-22 03:23
lycka till med billigt boende i centrum. dom två går som isär;S
om du kollar kommunens hemsida så har dom länkat till massa bostadsföretag som har lite lägenhet här å där, fast då gäller det att man måste ringa och kolla lite då och då eftersom dom kommer å går väldigt fort å sällan läggs ut på nätet =)
((MAAD))

2009-12-22 03:28
btw, billig lägenhet på öbacka, haha =))
((MAAD))

2009-12-22 10:00
är ni softa människor och vill hänga med ut och supa kanske ni får sova hos mig i täby.
min tjej är ändå i london den helgen så why not?
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2009-12-22 10:08
Vet inte hur du läser davve. Ett litet problem i sammanhanget är just ett litet problem, inte ett stort. Har ingenstans frågat efter billiga lägenheter på vare sig öbacka eller i centrum. Förövrigt är du dessutom helt ute och simmar när du antar att en central lägenhet per definition skulle vara dyrare än en icke-central samtidigt som vi i sverige har hyresreglering via bruksvärdesprincipen. Det finns en hel drös av billiga lägenheter i alla dessa områden. Men nu var det inte det jag frågade efter, men ska du vara en fjant får du väl fan läsa på lite först.

cry me a river!
--> thcrew

2009-12-22 11:27
då missförstod jag,

men däremot att en tvåa på öbacka kostar i regel några tusen mer än en tvåa ocentralt?vad får du mig ute att simmar då?
sen gav jag ju tips om kommunens hemsida som var väldigt bra tips, så ska du va en fjant om saken so be it! sen att ens fråga om lägenhet på t.ex öbacka?! wtf...
((MAAD))

2009-12-22 11:31
men va? klart man kan ha tur och fixa barre på nåt flashigare ställe (som jag antar att öbacka är?)

2009-12-22 12:15
Min kollega har en fräsch tvåa vid östermalmsskolan för en bra bit under 100kr kvm. Jag är erbjuden att hyra en okej 3a från 1 maj för under 80kr kvm. Jag har studerat med folk som bott i ettor för närmare 3 än 4000 kr. Allt just öster om ÖK. Du har helt enkelt inte koll på vad du talar om. Visst kostar det mer att bo i stan än på ersboda, men att det inte skulle finnas billiga bostäder i tidigare nämnda stadsdelar är så fel som det kan bli. Läget har, under gällande system (som förvisso är under förändring) relativt lågt inflytande på hyreskostnaden jämfört med andra faktorer. Särskilt vad gäller äldre bestånd, vilket det finns gott om såväl norr som öster om staden (och för all del västerut med).

(Blev förövrigt i dag erbjuden att kika på en 2a på 80kvm, 100m från centrumfyrkanten, för strax över 5000, förstahandskontrakt.)

Som jämförelse kan vi ta 2 kommunala bostäder.
1 på umedalen, så långt västerut vi kan komma 89.5kvm/6250kr eller för all del mariehem, 66kvm/4600 - i ett jävla miljonprojektshus från 68.

verbose,

flashigt vet jag inte. men det passar mig och min arbetssituation helt enkelt. annars hade jag nog varit öppen för många andra trevliga alternativ.

cry me a river!
--> thcrew