Min kollega har en fräsch tvåa vid östermalmsskolan för en bra bit under 100kr kvm. Jag är erbjuden att hyra en okej 3a från 1 maj för under 80kr kvm. Jag har studerat med folk som bott i ettor för närmare 3 än 4000 kr. Allt just öster om ÖK. Du har helt enkelt inte koll på vad du talar om. Visst kostar det mer att bo i stan än på ersboda, men att det inte skulle finnas billiga bostäder i tidigare nämnda stadsdelar är så fel som det kan bli. Läget har, under gällande system (som förvisso är under förändring) relativt lågt inflytande på hyreskostnaden jämfört med andra faktorer. Särskilt vad gäller äldre bestånd, vilket det finns gott om såväl norr som öster om staden (och för all del västerut med). (Blev förövrigt i dag erbjuden att kika på en 2a på 80kvm, 100m från centrumfyrkanten, för strax över 5000, förstahandskontrakt.) Som jämförelse kan vi ta 2 kommunala bostäder. 1 på umedalen, så långt västerut vi kan komma 89.5kvm/6250kr eller för all del mariehem, 66kvm/4600 - i ett jävla miljonprojektshus från 68. verbose, flashigt vet jag inte. men det passar mig och min arbetssituation helt enkelt. annars hade jag nog varit öppen för många andra trevliga alternativ.
cry me a river! --> thcrew