I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur blir jag av med oönskat hår?

Övrigt - Blandat

Producent

2009-12-13 12:34

Hur blir jag av med oönskat hår?

Kan likaväl köra denna frågan efter jag har fått så bra tips på hur jag skäter min hy.
Raka bort det lär väl vara det sämsta alternativet. Jag har en epilator, som faktiskt är asbra om man jämför med rakning. Håret växter liksom inte ut så stubbigt, samt att det håller sig borta längre.

Men önskar mig långvarigare resultat. Finns det något billigt sätt att bli av med hår för gott. Har läst att man faktiskt kan minska håren genom att använda epilator. Men som alltid verkar det vara bullshit. Inte så att jag har värsta buskarna. Jag har faktiskt lite hår jämfört med dom flesta! Men är fortfarande tillräckligt störigt när man inte är smooth.

Finns ju sådanadär hårborttagningskliniker, där man tar bort hår med laser. Dock går det inte för mig eftersom jag förmodligen har för ljust hår. Och sedan är det svindyrt!

Funkar vaxning bra om man vill bli av med hår för gott? Vet ju att det är många tjejer som har nopprat sönder hårrötterna till ögonbrynen (min mamma tillexempel!) så dom inte växer ut igen. Men är pincett samma som vaxning? Principen känns ju samma. Men kommer det vara lika effektivt?

Aja. Ge mig bästa tipsen ni har :)

"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2009-12-13 13:02
Om du vaxar tillräckligt länge och ofta så minskar hårväxten. Jag har vaxat ögonbrynen i ett år snart och härväxten har verkligen minskat.
Vaxning gör ju lite ont, men det går över på två sekunder. Rekommenderas!

2009-12-13 15:19
Epilering och waxning ger väl samma resultat iom att man drar upp håret med rötterna. Tror också på att behåringen minskar ju mer man drar bort håret. Men det tar nog rätt lång tid innan man märker någon skillnad.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-13 15:23
Såg nån ad på facebook där man kunde köpa en hemmalaser för hårborttagning. Ingen aning om det va en scam eller om det öht funkar, men den va relativt billig :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Moderator

2009-12-13 15:49
Gogaku P23 haha kanske låter som en idiot. Men började garva när jag läste ditt inlägg, fick upp en bild på en full uttråkad person som kommer hem på fyllan o hittar sin lasermaskin o får syn på sitt håriga husdjur hahahah
//TW
Poet

2009-12-13 15:58
Kommer ihag att TV Shop hade nagon hemmalaser bullcrap ocksa. Men vi vet alla hur bra TV Shop's produkter fungerar. Forutom George Foreman grillen, den ar bast! :)
At the gates of Eternity...
Producent

2009-12-13 17:14
Eftersom proffsig laser förmodligen inte hjälper på mig, så hoppar jag över n00blasern från tv-shop.

Så vaxa är grejen? Vet faktikst inte om epi och vax är samma. Har en känsla av att epilering lättare bryter av hårstrået om man jämför med vaxning. Roten & allt måste komma med om man ska räkna med mindre hårväxt.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2009-12-13 18:12
vaxa ar grejen, iaf mot epilering, om du vill vara slat och inte kanna av stubb med tiden (nar tillrackligt manga harstran brytits av.. hehe)
ang laser, ga pa konsultation bara for att kolla ifall det funkar pa dina ljusa harstran?

Producent

2009-12-13 18:42
Exhale, det är ändå för dyrt för mig nu :(
Ska skaffa mig ett vaxkitt låter det som! Någon som vet vilket vax som är bäst? Vill ha tips på kroppsvax till ben etc, samt intimvax/ansiktsvax. Eller allt kanske är samma? Menar, man har väl känsligare hud där nere och runt ögonen va? Eller kanske är samma ändå?

2009-12-13 19:00
Enda sättet att ta bort oönskat hår permanent är att ta död på hårcellerna och det görs med laser.
Jag har inte hört eller läst någon annanstans att det finns något annat sätt att göra det på om man tänker permanent.

Jag var också inne som fan på att ta bort håret på bröstet(och de lilla som finna på magen) (är kille), men det verkar vara allt för dyrt och för jobbig process så jag la ner det. Jag har köpt en Bodygroommer(stav?) som jag är ganska nöjd med rakar bort håret kansek 1 gång i månaden räcker för att man inte så ha så mycket.

Det handlar mycket om också vad du har för hår och vad du har för hud och vad du har för hudfärg. allt måste stämma in för att göra det lättare och inte lämna massa spår på kroppen.

Du ska tex vara väldigt ljus och ha väldigt mörkt hår för bästa resultatet .
tex om du är svart eller har mörkare drag så är det väldigt svårt då det kan lämnas vita fläckar på din kropp där dom tar död på hårcellerna.
Men detta var de jag läste om för kanske 6månader sen, kanske kommit något nytt nu.

Och sen att vaxa hår är bättre än att raka så klart, får längre resultat men att hårsäcken skulle sluta producera hår stämmer inte. Enda sättet är som sagt att ta död på cellen.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.

2009-12-13 19:32
Det finns massor av olika sorters vax att köpa på Kicks och andra ställen, men jag tycker att det är bättre att gå till en salong där personalen vet vad de gör.
Finns ju några skräckhistorier om folk som ska göra det själva och sen råkar vaxa bort HELA ögonbrynet.
Då känns det bättre att lägga ut lite mer på att gå till en hudterapeut

2009-12-13 19:53
Få besitter dessutom staken att vaxa sig själv ordentligt, särskilt downstairs.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2009-12-13 20:10
John jag har ljust hår på hela kroppen :( Mörkaste håret jag har sitter på skallen, och det vill jag inte ta bort! Tror inte det funkar på mig alls, eftersom lasern funkar genom att den följer pigmentet i håret ända ner i roten. Alltså om man rycker ut rötterna så försvinner håret för gott. Min mamma har gjort det med sina ögonbryn. Vet också andra som har gjort det.

Emci, man blir härdad ju äldre man blir! Vaxa är nemas problemas. Alltså jag epilerar ju mig. Kan inte dirket kännas värre att vaxa.

2009-12-13 22:40
Eld min vän eld!
Producent

2009-12-14 15:34
Att bli brännskadad är så värt om jag blir av med håret samtidigt!

2009-12-24 23:54
Gör vax hemma istället. billigt och bra.
Enda som krävs är vatten, socker och liiite citronsaft

2009-12-24 23:55
läste om diodlaser som kunde ta bort även ljusa hår.. har för mig det iaf