I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur blir jag av med oönskat hår?

Övrigt - Blandat

Producent

2009-12-13 12:34

Hur blir jag av med oönskat hår?

Kan likaväl köra denna frågan efter jag har fått så bra tips på hur jag skäter min hy.
Raka bort det lär väl vara det sämsta alternativet. Jag har en epilator, som faktiskt är asbra om man jämför med rakning. Håret växter liksom inte ut så stubbigt, samt att det håller sig borta längre.

Men önskar mig långvarigare resultat. Finns det något billigt sätt att bli av med hår för gott. Har läst att man faktiskt kan minska håren genom att använda epilator. Men som alltid verkar det vara bullshit. Inte så att jag har värsta buskarna. Jag har faktiskt lite hår jämfört med dom flesta! Men är fortfarande tillräckligt störigt när man inte är smooth.

Finns ju sådanadär hårborttagningskliniker, där man tar bort hår med laser. Dock går det inte för mig eftersom jag förmodligen har för ljust hår. Och sedan är det svindyrt!

Funkar vaxning bra om man vill bli av med hår för gott? Vet ju att det är många tjejer som har nopprat sönder hårrötterna till ögonbrynen (min mamma tillexempel!) så dom inte växer ut igen. Men är pincett samma som vaxning? Principen känns ju samma. Men kommer det vara lika effektivt?

Aja. Ge mig bästa tipsen ni har :)

"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."