I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

andras jävla problem...

Övrigt - Blandat

2009-12-13 06:36

andras jävla problem...

aa asså den här frågan är ju känd liksom men hur fan ska man kan ta ställning till skiten, visst de finns ingen speciel regel utan de så jävla individuellt.. Man är fett bra kompis med ett par, då både tjejen och killen är ens nära vänner.. sen dyker massa problem upp mellan dem och dem känner att de måste ta en paus men liksom ändå vänta på en ny chans.. och man själv är helt plötsligt ansluten till skiten. Killkompisen gör nått med nån annan brud och säger till mig "lova att inte säga nått om att ja hållt på med en annan tjej". Men sen kommer tjejkompisen och frågar "kan du lova mig att han inte hållt på med någon"

Man e bådas nära vänner, vad gör man? Liksom ibland blir man inblandad utan att kunnat hindra det. Man vill inte gå runt o ha nånting på ens samvete, men det är ändå fett svårt o tjalla till nån................................................................de är inte alltid så jävla lätt o va ärlig ellerhur?

(Inlägget ändrat av JP 2009-12-13 11:46:52)

hon var snygg långt ifrån..
..men långt ifrån snygg

2009-12-13 10:21
jag hade gjort klart från början för snubben att nej, jag tänker inte ljuga för henne, hon är också min kompis, är han så dum att han berättar för mig vad gan gör bakom min andra kompis rygg får han skylla sig själv.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Moderator

2009-12-13 11:17
Asså de beror på HUR min relation till dom är, är killen en av mina absolut bästa vänner som jag känt länge o umgåts med varje vecka i flera år så skulle jag hålla käften av andledningen att han litar på mig så pass mycket att han säger en sådan sak. så hade nog ljugit för tjejen, för även om vi e grymt bra kompisar så är hon o jag aldrig lika tight som jag e med min bästa killkompis. Det är hur jag skulle gjort om jag sätter in denna situation med mina bästa tjejkompis o killkompis.

Jag vet att det är fittigt mot tjejen, men för att undvika att bli indragen i en sån onödig sak så blir de nog bäst att hålla käften. Dom har ju trots allt ett uppehåll o ingen av dom har någon skyldighet att inte hålla på med någon annan. punkt
//TW

2009-12-13 11:47
jaha de var inte tillsammans, då vill jag stryka "bakom min andra kompis rygg" i mitt tidigare inlägg.
fortfarande inte så big på att ljuga dock.

2009-12-13 12:13
Jag hade klartgjort för dem att jag inte vill bli inblandad i konflikten,
de sätter ju dig i en jäkligt jobbig sits.
Be dem bara hålla tyst om saker som de inte vill den andra ska veta, och säg att du inte tänker hålla några som helst hemligheter för den andra om de skulle anförtro dig saker.

Moderator

2009-12-13 13:52
conspicuous F22 Ja, det e nog den bästa lösningen =)
//TW

2009-12-13 21:13
Hoppas inte nån av parterna hänger här och smygläser ;)!
//Crooked//

2009-12-13 21:57
cons, eller så kan man säga att jag inte tänker skvallra från den ena till den andra vad den första pysslar med och vice versa. dvs. fortsätta vara bådas kompisar utan att berätta vad den andra parten gör med andra killar/tjejer el dyl.
vadå? jag dyster?

2009-12-13 22:00
greggan

Kan man kanske om det känns bra, skulle aldrig funka för mig, att medvetet ta emot en hemlighet som jag vet skulle såra någon annan som jag bryr mig lika mycket om.

Groupie

2009-12-14 02:16
Misery

Varför är killen i fråga per auto boven?

TS:

Säg till dom att oavsett vad de frågar om varanndra så vill du inte ha med skiten att göra:

"Fråga inte mig om (den andres) privatliv, det intresserar mig inte och jag är minst lika ointresserad av att föra ditt vidare till (den andre)"

Lite stake tack?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Groupie

2009-12-14 02:20
en till sak.. Den man har bäst relation till har alltid (och endast) förtur och jag står alltid bakom dom före en tjej om jag känner henne genom han eller om vi kännt varanndra länge....

No hoe before broe!

När läget är lika för båda, så gäller mitt förra inlägg..iaf för mig.

2009-12-14 09:13
Lepra

bov och bov, står ju att det är killen som "gör nått med nån annan brud"
Redaktionen

2009-12-14 09:50
"Jag tänker inte säga nåt, men om hon frågar tänker jag inte ljuga."
Känns rätt lätt att säga..
Om han berättar en sån grej så skulle jag "tvinga"/få honom att berätta det för henne. Har suttit i samma situation.. Dock var det ännu mer invecklat med fler personer. :S

Men fuck it. Även fast det är en bra kompis så är det inte okej. Han får äta bajsmackan! "Som jag brukar säga. Dä ä ju din schiit."
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se
Groupie

2009-12-14 17:00
Orka vara moralkaka.

Ena stunden är det andras problem, men att sen "tvinga" honom att säga något själv.

Snacka om dubbelmoral.

2009-12-14 18:14
ash, fan va jobbig sits, men om du tycker att tjejen bör få reda på det så uppmana din vän att avslöja skiten, under tiden kan du ju säga "han har inte sagt något till mig om det, men fråga honom själv"

sen om hon skulle bli besviken på dig efteråt när sanningen kommer fram, så kan du ju säga att du tyckte att hon förtjäna att höra det från honom istället.

2009-12-14 23:12
du sitter i skiten helt enkelt hur du än gör sviker du båda om du inte bestämmer med din kompis att han inte berättar om det kommer upp att du visste om det.
http://mutualism.blogg.se/
https://vitsvart.wordpress.com/