2012
Vad är det som talar FÖR en undergång? ge gärna helt ok källor
Stand By Me och Titanic är världens bästa filmer :D världens bästa musikintro är http://www.youtube.com/watch?v=Z7O0-fWQEas&feature=channel_page (verserna är också skitbra)
Ingenting överhuvudtaget.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Ju klokare vi människor blir ju mer tycks vi önska att eländet ska ta slut en vacker dag, sen för att svara på din fråga så vill jag gärna citera talaren ovan:
Ingenting överhuvudtaget. För övrigt så tycker jag det vore skitspännande med en undergång och eftersom jag ändå fyller 25 det året så är ju livet praktiskt taget slut! (He-he-he-Henkso!)
Intressepenisen hårdnar!
Årtalet 2012 eller 2011 kommer från Mayakalendern, då slutar en av deras stora tidsepoker som räknas så här. 1 Tun motsvarar våra år (360 dagar) 1 Katum = 20 Tun 1 Baktun = 20 Katun = 400 Tun 1 stor årscykel = 13 Baktun = 5200 Tun (år) Deras kalender slutar inte där, men som sagt, en lång tidsepok slutar och vad det egentligen innebär spekuleras det kring men många tror att det öppnar möjligheter för människan.
ôWho0sA
Vår kalender "slutar" den 31:a dec varje år, utan att jorden har gått under för det. Fast med lite god vilja kan man ju hålla med om att det nya året öppnar möjligheter.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Jorden kommer inte heller gå under efter 2012. Då börjar en ny period. Läs om the shift om ni är intresserade.
ôWho0sA
vad fan sysslar folk med, har vi helt plötsligt gått o blivit en sekt hela bunten? världen går inte under 2012, och millenieskiftet gick över rätt smärtfritt det med. sillysilly people.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
En sidopoäng är att även om Maya-folket inte förutspådde världens undergång 2012 så förutspådde de faktiskt världens undergång. Så för er som litar på deras oerhörda astronomiska kunskaper och mystiska visdom kan ni börja oroa er redan nu för om 450 miljoner år (tror det var ungefär det, det var inget årtal utan någon sorts talmystisk uträkning av adderade tidsperioder) så är det dags att hålla i hatten.
Vår kalender "slutar" den 31:a dec varje år, utan att jorden har gått under Det är just de.
Maya kalenderna slutar år 2012 - 12 -21(har jag för mig?) (har inte sett filmen eller läst SÅ mycket om maya) och det står väll ingenstans att jorden ska gå under?.
Det ja läste/hört är att det kommerbli en ny "era" deras kalender kanske börjar om eller bara försvinner eller whatever. Men att snacka om att maya folken säger att jorden går under har ja inte läst någonstans.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
Solen inleder och avslutar en av sina cykler i december 2011
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Varldens undergang haha. Ja du? Forst var det val 1999, sen var det ar 2000, sen sa hittade nagra domedagsfanatiker "nya sakra" skrifter och da var det tydligen 2006 som den skulle ga under. Och nu, i brist pa annat att gora, sa ar det alltsa 2012 som galler? Varlden kommer ga under nar den val gar under.
At the gates of Eternity...
2012 är en betydligt äldre "teori" än så.. Och egentligen är det väl i sig inte en teori, utan att så många olika saker som tillsammans kan skapa frågetecken och därför, tillsammans, lämnar ett tomrum på svar... ..personligen vet jag inte vad jag ska tro.. Hoppas jorden går under iaf. Det hade varit det bästa..
vaddå äldre? du tror inte att alla sektfanatiker pekar bakåt några tusen år på ngn skrift eller civilisation hitåt eller ditåt när de hävdar att jorden ska gå under, varje gång? tror ni på atlantis också?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nostradamus 2012 Självklart hade Nostradamus även en profetia för 2012. En väldigt ljusstark tidigare okänd komet kommer att uppenbara sig vid samma tid då världen upplever stora geologiska problem. Jordbävningar, vulkanutbrott och vädersystem i obalans. Detta kommer att orsaka sjukdomar, torka och sociala uppror på oväntade ställen. Nationer som anses välmående och mäktiga, speciellt de i väst, kommer att vekna. Det kommar att plågas av uppror medans folket migrerar till platser som har vatten och tillåter jordbruk. Uppror och utarmning av den politiska strukturen kommer att hjälpa antikrist till makten. antikrist tar makten.... ÄNTLIGEN!!!!!
LEGALISERA CANNABIS
yäää antiKrist!!
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>
Peppis Ingen mening med att flippa ur, hur många i tråden har sagt att jorden kommer gå under 2012? Föredrar att tänka på det mest givande sättet för mig själv, alltså tänker jag inte sluta göra saker jag tycker om som är ohälsosamma (röka, dricka och äta fet mat) förrän möjligen 2013. Just för att det skulle vara så ovärt att bli hälsosam, och sen går jorden under. Då gör jag hellre vad jag tycker om och blir en renlevnadsmänniska när jag VET att jorden inte ger upp 2012. Inget som för min del talar för att jorden ska gå under 2012, massa saker som talar emot (ren logik), men alla ursäkter för att svina är bra ursäkter.
slangan - Den där profetian är dock helt jävla snedvriden för att passa hysteriteorin. Om man kollar på kontexten där den är skriven har jag för mig att den framgår som skriven för 1999 och inte 2012.
Profetian om vårt fall är mest ett tomt hot.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Vi går in i fjärde dimensionen!? Jorden tippar över sin egen axel!? Vi åker in i ett svart hål!? Ingen vet vad som händer, och vi kommer inte få svar på de heller förrän 2011/2012. Händer inget kan alla fortsätta som vanligt, och händer nått så blir det förhoppningsvis till det positiva. Kul me alla haters dock.
Peppis F27 tror ni på atlantis också? Ska vi ta plato seriöst i allt annat han skrivit så bör vi rimligtvis gör det ang. atlantis också. Vi kan inte säga att han använde det för att beskriva ett ideal samhälle bara för att det inte passar in i vår paradigms version av världshistorian.
Mycket saker talar för att det har funnits äldre civilisationer lika avancerade eller mer avancerade än oss.
Några exempel:
Länk till http://paranormal.about.com/od/ancientanomalies/ig/Most-Puzzling-Ancient-Artifact/ Länk till http://en.wikipedia.org/wiki/Piri_Reis_map Du kan gärna få förklara hur flera olika pyramidbyggande civilisationer uppkom ungefär samtidigt. Att alla dessa civilisationer var besatta i stjärnorna är också väldigt intressant.
Jag kan förstås inte veta om Atlantis funnits eller inte, men att förneka det pga. vad mainstream arkeologer och historiker säger är bara löjligt.
Jag föreslår att alla det som direkt avfärdar det som skitsnack läser lite om ämmnet. Erich von dänikens - Chariot of the gods kan vara en bra bok att börja
med.
Samma sak med 2012 fenomenet yttra er inte utan att ha kollat upp det hela. Det är mycket fler saker än bara maya kalenderna som pekar på att någonting ev kommer att ske inom den närmsta framtiden. Testa att googla på singularity tex.
Det går inte att förneka att människan står framför någon form av transformation, ni kan väl inte på allvar tro att vi bara kan fortsätta med business as usual?
Nu kan det vara så att alla teorier bara är produkter av vår rädsla eller vårat hopp om framtiden, men det tar inte bort det faktum att mänskligheten står vid gränsen av något som vi aldrig tidigare upplevt.
Det är
STOR skillnad på Y2K och 2012.
Vill avsluta med att säga att jag tycker det är tråkigt att alla hypear det hela som något stort doomsday event när det finns så många andra saker som skulle kunna hända. Men det är väl the power of hollywood antar jag.
2012 (egentligen 28 okt 2011) handlar inte om undergång utan om evolution.
Ifall man är intresserad på riktigt rekommenderar jag denna:
Adlibris En svensk forskare som har försökt tyda mayakalendern på ett vetenskapligt sätt, man läser boken och känner inte "det här är hippie smörja". Förvandlade mitt sätt att se på saker och ting, mos def. Dessutom har han haft kontakt med dom riktiga mayaindianerna så man får en genuin känsla av att det stämmer.
Ifall någon är så intreserad så har jag boken i sthlm och kan låna ut. Ja, jag tycker det är så viktigt
Follow the dao, right about....NOW!
Du kan gärna få förklara hur flera olika pyramidbyggande civilisationer uppkom ungefär samtidigt. Vill minnas att de tagit upp det i någon dokumentär jag spanat på History Channel, National Geographic eller Discovery, och det är för att det var den mest logiska formen på en byggnad av större slag. Baserat på deras kunskap inom arkitektur var det helt enkelt den lättaste formen för att få en större byggnad att faktiskt hålla sig stående.
Att alla dessa civilisationer var besatta i stjärnorna är också väldigt intressant. Intressant är det absolut, men föga förvånande. Klart att människor börjar fundera över de ljusprickar de ser i skyn, framför allt när de efter lite observation inser att dessa rör sig också. Sen är det helt klart intressant hur extremt långt fram exempelvis Maya-indianerna var gällande just astronomi. Med det sagt tror jag inte nödvändigtvis på 2012 för det.
Däremot håller jag med dig i att man inte bara ska avfärda saker för att det blivit omnämnt som en konspirationsteori. Att direkt avfärda saker utan att ens undersöka det närmare är precis lika korkat som att blint tro på varenda konspirationsteori man kommer över. Den gyllene mellanvägen ^^
Look with your own eyes - See with your own mind
Du kan gärna få förklara hur flera olika pyramidbyggande civilisationer uppkom ungefär samtidigt. Det var Predators som kom till jorden och lärde människan hur man byggde i utbyte mot några mänskliga offer för Predators att producera Aliens.
2012 kommer Predators återvända till jorden och kräva in sin skuld.
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Du kan gärna få förklara hur flera olika pyramidbyggande civilisationer uppkom ungefär samtidigt. Att alla dessa civilisationer var besatta i stjärnorna är också väldigt intressant.Jag kan hålla med dig om att det är intressant på det sättet att alla haft pyramider, men historiskt räknat så har de inte byggts "ungefär samtidigt".
Egypternas första pyramider uppfördes runt 2680-2160 f.Kr. och t.ex olmekernas (existerade runt 2000 f.kr så är väl relativt nära Egypterna i tid) och mayas (runt 250–900 f.Kr.) och Aztekerna (kapitulerade för Hérnan Cortés år 1521) byggde inte pyramider, men däremot så byggde de tempel som var pyramidformade, men inte alls så stora som i t.ex Cheops. De var mera som en offentlig plattform för offerritualer m.m)
Jag kan förstås inte veta om Atlantis funnits eller inte, men att förneka det pga. vad mainstream arkeologer och historiker säger är bara löjligt. Atlantis vara eller icke vara är jag själv kluven om. Jag tror inte att själv Atlantis i sig själv funnit utan snarare att det är en metafor för något annat. Det finns t.ex. stora ruinstäder under havsytan vid japan samt på en del andra ställen världen över.
Jag ska luska lite och se om jag kan bidra med länkar om det till tråden.
Ska vi ta plato seriöst i allt annat han skrivit så bör vi rimligtvis gör det ang. atlantis också. Vi kan inte säga att han använde det för att beskriva ett ideal samhälle bara för att det inte passar in i vår paradigms version av världshistorian. Precis och på samma sätt kan vi anta att Star Wars är en sann historia?
För det första. Atlantis sägs inte ha varit något idealsamhälle. Jag har läst Timaeus och Aten är idealstaten, Atlantis är dess antites. För helvete, att ingen kan se till att ens veta de mest grundläggande fakta innan de uttalar sig.
För det andra. Ingen i Platons samtid tog historien om Atlantis på allvar, det var först i något sånär modern tid som den tanken uppkom.
För det tredje. Man bör inte ta Platon på allvar i någon mening annat än som en intressant del av filosofihistorien. Platon var en idealistisk filosof, dvs ingenting han förespråkade hade egentligen någon grund i observerade fenomen. Hans syn på naturen och historien ter sig fullständigt absurd i relation till de vetenskapliga bevis vi har att tillgå idag.
Du kan gärna få förklara hur flera olika pyramidbyggande civilisationer uppkom ungefär samtidigt. Att alla dessa civilisationer var besatta i stjärnorna är också väldigt intressant.Ja, det är helt sjukt! Pyramider va? Så tossigt, bygga spetsiga hus. I och för sig fanns det kulturer som byggde kubformade kåkar. Några som byggde rätblocksformade och andra byggde cylindriska..... Alla de måste också vara kopplade? Det är relativt enkelt att bygga en stor byggnad som en pyramid och högkulturer ville bygga stort. Vill man bygga högt är det fan så mycket svårare att få skiten att hålla ihop om man bygger exempelvis en kub. En pyramid lutar ju in på sig själv så att säga, vilket de flesta byggnader gör, men det är lättare att få det rätt i en pyramid.
Jag förstår dock inte hur du kan styrka en generell besatthet i dessa kulturer? Vi studerar stjärnorna. Är vi besatta? Det väl också ganska naturligt att vara lite nyfiken på lysande prickar på natthimlen? Jag tyckte stjärnor var jättespännande när jag var liten och kan fortfarande fascineras av dem bara sådär.
Jag kan förstås inte veta om Atlantis funnits eller inte, men att förneka det pga. vad mainstream arkeologer och historiker säger är bara löjligt. Ja fy fan. Folk som kräver bevis för att de ska acceptera helt fantastiska påståenden, sådana kan man inte lita på. De där "mainsteam arkeologerna" de har uppenbarligen någon sort ondskefullt egenintresse som driver dem att förneka Atlantis existens.... Eller så finns det bara inga bevis och inte heller någon som helst grund för det hela. Det finns precis lika mycket grund för att Star Wars skulle vara en sann historia. Så enkelt är det. Det betyder inte att det nödvändigtvis inte är sant, det betyder bara att det inte finns någon anledning att tro på att Atlantis funnit utifrån vad vi vet idag.
Jag föreslår att alla det som direkt avfärdar det som skitsnack läser lite om ämmnet. Erich von dänikens - Chariot of the gods kan vara en bra bok att börja med. Jag vill bara bemöta detta med en länk till Wikipedia om författaren i fråga. Du får tro på honom om du vill, men jag tänker faktiskt inte ens bevärdiga honom med en närmare kritik av hans "forskning".
Erich von Daniken Det är lite av en varningsflagga när det första man hittar när man googlar på ett namn är infon att han är en "newage-författare" och diverse utsagor om hur intellektuellt oärlig han är i relation till sitt källmaterial.
Testa att googla på singularity tex. Det går inte att förneka att människan står framför någon form av transformation, ni kan väl inte på allvar tro att vi bara kan fortsätta med business as usual? Om the singularity skulle inträffa 2012... ja då skulle jag bli oerhört lycklig, men det kommer den inte att göra. Den absolut mest positiva något sånär seriösa "forskaren" området är Ray Kurzweil och han sätter årtalet till 2045, vilket är ett helt godtyckligt och enligt de flesta alldeles för optimistiskt datum.
Jag föreslår att du letar reda på något skrivet av Michael Vassar som är chef på
Singularity Institute for Artificial Intelligence . Läs lite om Vassars forskning så får du lite mer kött på benen.
Huruvida vår levnadssituation kommer att förändras återstår att se. 2012 skulle väl kanske kunna korrelera med en sådan förändring. Det finns dock ingen anledning att tro att det skulle finnas något orsakssamband.
En viktig sak att säga för övrigt är att singularity-forskning inte är direkt vetenskaplig i sig. Det är snarare som SETI-forskningen. Om det lyckas är det awesome.
History Channel, National Geographic eller Discovery är mainstream vetenskaplig smörja=)
Nej, det är TV.
Mayaindianerna kom på systemet men dem har aldrig påstått att jorden går under det är kristna som fått den uppfattning,domedagen ni vet:)
http://mutualism.blogg.se/ https://vitsvart.wordpress.com/
Producent
2009-12-16 01:55
Planet X.Slå upp,kika lite...till viss del nasa confirm tom.
...
History Channel, National Geographic eller Discovery är mainstream vetenskaplig smörja=) Spelar ingen som helst roll vad du anser om kanalerna i fråga, det som presenteras är vad du ska bemöta.
Look with your own eyes - See with your own mind
VIlka är dessa maya folket, som jag aldrig hört talas om innan och säkert många andra. varför hör jag om bara nu och inte innan? Tror inte på att gjorde går under.. men kanske ganska sweet om de skulle vara så. =)
Jag har ingen personlighet
"VIlka är dessa maya folket, som jag aldrig hört talas om innan och säkert många andra. varför hör jag om bara nu och inte innan? Tror inte på att gjorde går under.. men kanske ganska sweet om de skulle vara så. =) " Hört talats om amerika? Där bodde de innan columbus hittade dit och förde korståg.
njut
"Det var Predators som kom till jorden och lärde människan hur man byggde i utbyte mot några mänskliga offer för Predators att producera Aliens. 2012 kommer Predators återvända till jorden och kräva in sin skuld." YES! Äntligen en religion som är trovärdig. Det finns ingen gud utom Predators och psyko_slusk är dess profet. Några fler pelare man bör känna till?
njut
Den går inte under. hihi, de har nasa sagt!
The News called it crack, i called it diet coke..