Vilket är det bästa läppbalsamet?
Jag har provat Lypsyl, Labello, Arméns hudsalva och Elisabeth Eight Arden, men upplever att jag blir mer torr än innan. Nu funderar jag på att gå tillbaka till någon av de förstnämnda. Vilken är den bästa enligt er?
Olivolja. Du har inga torra läppar på hela dagen. Inte för att jag själv använder det men har hört andra som tipsat om det. Fyll en tub, liten burk eller liknande med det. Är naturligt och fräscht också, inga tillsatser, kemikalier, parfymer och skit.
jag gillar carmex och försvarets. men man får försöka att inte överanvända. svårt så här års.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Åhlens har en liten vit tub med bl.a. bivax, tycker det är tokbra mot torra läppar. Finns även i lätt rosafärgat ifall man vill vara mer piffig...Lypsyl är döden för läpparna enligt mig.
rosebud gillar jag också! men det är ohygeniskt när man ska ner med fingrarna och gegga i burkar.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
lägg ner med skiten man blir fan beroende av de.
lia F23 varför får man inte över-använda försvarets?
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det
tycker i princip alla läppgrejer ger torrare läppar om man överanvänder, försvarets är inget undantag. för mig. men det är bättre än mycket annat!
Aco har ett med olivolja, smakar äckligt, men grymt bra. Kör nästan uteslutande med försvarets nu, Aco när de blir som torrast bara, då får man stå ut med smaken ... Om jag inte är ute och cyklar är det viktigt att inte använda något som innehåller vatten, då detta i längden ska torka ut läpparna mer... men jag kan ha fel där.
Ni kan ju prova mitt tips vettja och ge en kommentar om hur bra eller inte bra det var sen? Det smakar dessutom inget, förutom då olivolja.
Nueva cerat är bästa skiten, smälter inte i fickan på somrarna heller.
My heart lives in my vagina.
Body Shop har bra lipbutter
Dermalogica ftw! T.o.m jag som hatar sånt använder den! Och man blir inte beroende, plus att den inte doftar en massa konstgjort skit!
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
lia F23 Jasså,tackar..
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det
jag har idomin, skönt som fan att ha när man sitter vid datorn
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Elizabeth Arden eight hour cream tycker jag är guld för typ allt, läppar, händer, armbågar, fötter, torrfläckar..
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!
EPF: jag har haft den som stick men jag överanvänder den och måste byta till något annat. jag gillar den också men har inte hittat något lagomt bruk av den. men den är asbra för nagelband och liknande.
Jag tycker labello star fruits eller vad dom nu heter är bra...de doftar gott och ger lite färg med. Hihihihi.
Credit crunch crunch baby
Toastare
2009-12-13 12:16
Försvarets är en klassiker som fortfarande håller! När jag var liten åt jag det.. sen att man kan använda det till att steka i och smörja in sina militärkängor (om man nu äger sånna) med är ju guld värt ;) Näe, men 10 spänn luktar gott, smakar gott och är naturligt.. Sen brukar jag när jag borstar tänder ta och skrubba mjukt med tandborsten på läpparna för att få igång blodcirkulationen och få bort gammal hud.
Jag skyller allt på Emma!
Producent
2009-12-13 12:28
Som nån sa Olivolja ska tydligen vara riktigt fint för läpparna. Ska även vara bra för slitet hår
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Sen brukar jag när jag borstar tänder ta och skrubba mjukt med tandborsten på läpparna för att få igång blodcirkulationen och få bort gammal hud. Läste du det i VR när du gick i högstadiet??? Jag har också gjort det i perioder.
Vet inte va läppbalsam är igentlign men anar att du menar som lypsyl. Då är Försvarets the one and only.
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
Har själv testat och använd en mängd olika produkter i några år nu så jag skulle vilja påstå att jag är väl insatt i ditt problem. De lypsyler jag använder för tillfället är två stora favoriter. Den ena, som är den jag oftast tar med mig ut osv, är chapstick 100% naturals botanical medley. Bra smak, vekar snabbt och håller länge. Passar bra i fickan också pga liten och smidig design. Den andra är min stora favorit. L´Occitane lib balm. Sjukt bra effekt, luktar och smakar bra. Dock är tuben lite stor och klumpig men om man är tjej är det ju lugnt att lägga saker i väskan. God Jul
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Och lyssna inte på alla bönder som går runt och pratar om försvarets lypsyl som om det vore den nya messias. Ska du inte ut i skogen på vildmarksvandring och behöver nått att smörja stekpannan med är det värt att lägga en extra slant på dina läppar.
Toastare
2009-12-15 14:01
medoria, haha VR var väl nästan obligatorisk läsning.. vet dock inte om jag fått det där ifrån, men det är ju inte alls omöjligt! vidar, Lypsyl är ett varumärke som är ett läppbalsam. jaquil, nya messias är det ju inte.. har ju funnits med en sen man var liten knodd. Och det är ju inget dåligt, funkar helt perfekt..men om man har väldigt nariga läppar kanske man måste använda lite starkare försvar.
bb: ja men det är lite läskigt. hade dom skrivit att man fick bättre hy av arsenik hade jag kanske druckit det....
Toastare
2009-12-15 18:26
medoria, sant.. nu står det i och för sig saker som hur man enklast kräks för att bli smal osv. ;)
http://www.thebodyshop.se/web/kroppochbad/hemp/Hemp_Lip_Protector-640.aspx Räddar mina läppar i vintertider.
Dysläktikär
Tråkigt med priset dock.. Och om du ska köpa det i Drottninggatans affär så skämta INTE om vart det kommer ifrån, dom tyckte inte det var något roligt skämt.
Dysläktikär
BountyBoo F29 Är ju knappast en nyhet att det funnits länge... men bra att du tog upp det då det som sagt är dags att börja leva i nuet och byta upp sig till något bättre. Nariga läppar eller inte, även vi som endast har lite torra läppar får bättre och längre skydd av andra produkter tycker jag.