I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bästa stället att festa på söder?

Övrigt - Blandat

2009-12-09 23:13

Bästa stället att festa på söder?

ja som rubriken lyder, vilket är det najsaste stället har festa loss på på söder? (stockholm) tänker mig ett stort ställe med skönt folk (18 å uppåt) ,schyssta vakter, röjjig musik m.m. har inte hängt så mkt i den stadsdelen men hört att det är soft! tacksam för seriösa svar, gärna med en liten beskrivning av placet;)

2009-12-09 23:21
Underbara bar är soft, kan man både slappa och dansa lite om man vill det.

Strand är också rätt soft, kör spelningar och liknande rätt ofta. Schysta lokaler och roligt med pingisbord!
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"

2009-12-10 17:54
Haha, Underbara bar är ett chillställe, inget ställe man drar och dansar direkt.

18 och uppåt? Göta källare typ.

2009-12-10 20:00
Inte direkt, men lite!
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"

2009-12-10 23:22
Söderhoff har jag hört ska vara ett nice ställe.. Dock vet jag varken vart det ligger eller vilken station du ska gå av så att du kommer närmast :) Men jag ska troligtvis ditt på lördag.
Det är för dig våra hjärtan slår, alltid oavsett i alla år!

2009-12-10 23:48
Det ligger nere vid parken mellan södra och medis. Heter Hellströms nu för tiden :P

2009-12-11 00:34
Åfan, så dom har byt ägare eller? Vet du om det är samma priser och så där ändå?
Det är för dig våra hjärtan slår, alltid oavsett i alla år!

2009-12-11 00:38
Ingen aning, var där en gång när det var Söderhof och har varit där en gång när det hette hellströms. Samma skit tror jag. Köpte en WR 4:a för 98 eller nåt sånt tror jag.

2009-12-16 19:48
söderhof eller hellströms är ok för billigt ölhäng, jag är egentligen lite för gammal men det funkar om man är ett större sällskap som ska hänga.. ölen kostar typ 30kr
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap

2009-12-16 22:06
Snaps, Götakällare, Bonden Bar, Imperiet, Kvarnen... Sen finns det väl ngt till ställe i Skrapan som jag glömt av namnet på just nu som jag vet att folk går till. Har själv aldrig varit där.
Producent

2009-12-16 22:10
Imperiet i skrapan är helt ok. Men bäst är Ljunggrens.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-12-16 22:14
Jag jobbar på imperiet på helgerna. DJs varje vecka och hög musik men ingen dansgolv.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Producent

2009-12-16 22:37
Sen kanske inte Imperiet och ljunggrens är något för 18:åringar.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-12-17 08:22
Marie Leveau, hornsgatan 66. Hur kan ingen ha nämnt det?

2009-12-17 10:38
icetea: ja, faktiskt. hur fan kunde jag missa Marie Leveau? och Helenes krog! (Baba Sonic hette iaf ngn klubb som var fet där)

Båda ligger vid Mariatorget. Tänkte verkligen endast söder som i gröna linjen, shame on me som glömmer bort mina egna hoods :(

2009-12-19 13:58
Hänger inte alla på Whoa på Söderkällarn aka Rövarkulan?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-19 14:59
Nej, Hänger jag på söder blir det typ Kellys, även fast jag är låååångt ifrån rocker.

2009-12-19 17:52
Laller

jag gick på hans beskrivning om stor ställe med röjjig musik. SK är knappast stort eller har röjjig musik, inte när jag var där sist iaf. rätta mig om jag har fel, för det var ju faktiskt ett tag sen...

2009-12-19 18:13
Jag går alltid till Debaser slussen, helst på denimzines klubb, jag börjar bli gammal och tråkig nu.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2009-12-20 18:07
Babasonic var inte så jäkla fett jag var där senast. Popfrillor som dansade i kavaj och kalsonger...

Annars är Söderhof(hellströms) ett ställe som besöks rätt ofta
While im whatching the leaves dance in the wind at dawn<br> the feeling is creeping down the spine like a chill and now youre gone<br>
Producent

2009-12-20 22:03
Jag var på Papa Ray Ray & Morfar Ginko igår kväll. Hur kan jag ha missat det stället? 2 kvarter från var jag bor. Stort-med 3 barer, trevligt folk, bra musik, söta servitriser.
Enda som var trist var att de enda ölet de hade på fat är Spendrups.

2009-12-20 23:27
Aha 2 kvarter från där du bor, DÄR alltså... Kunde ju underlätta om du skrev VART det ligger.

Hangaround

2009-12-21 11:36
Söndagar på Lilla Hotelbaren / Malmen är nog det bästa hänget i stan. brukar vara olika Dj:s där och spela soft musik. En kväll var det någon snubbe som bara spelade 90-tals Hip hop och hela atmosfären var fantastisk. Stammishak är bra att ha.

Är dock helt lost på var 18 Åringar hänger, så kan nog inte bidra med mycket. Det beror ju på vad för typ utav musik du är ute efter. Det dyker ju upp lite All Out Dubstep här och var på Söder och det är ju alltid uppskattat.
Producent

2009-12-21 21:42
Pappa Ray Ray ligger på Swedenborgsgatan väldigt nära Mariatorget. Både torget och tunnelbanestationen (uppgång Mariatorget).
Rappare

2009-12-21 21:53
Bysis är väl arton har jag för mig.
Helens Bakficka. Helt okej hak, ingen garderob tyvärr. Va där i tid, brukar bli rätt knökat
Fenix, egentligen 23 men vakterna kan va gaaalet snälla och släppa in.
Kvarnen, 23 men har man tur så har man
Kellys, det är väl fan 23 där också? Tjatade mig in där när jag var arton.
Hela jävla Götgatsbacken är krökat med pubbar/krogar/klubbar men mycket av ställena har 23 eller 21 i dörren.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Rappare

2009-12-21 21:55
Måste tipsa om djungeltrumman.se också :D
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2009-12-21 22:38
allright najs nu har man ju lite ställen och pröva;)

2009-12-21 22:39
sjukt bra tråd för mig med. har bott på centrala söder i drygt 1, snart 2 månader bara och egentligen aldrig festat där innan fastän jag kan sthlm bra i övrigt. har en liten checklista på ställen nu jag med, vi kanske syns ute i vimlet ;)