I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Köpa vinyl på nätet?

Övrigt - Blandat

2009-12-04 21:34

Köpa vinyl på nätet?

Finns det någon bra nätaffär för vinylskivor?

Alla tips mottages.

2009-12-05 02:10
Vilken musikstil?

www.juno.co.uk har det mesta inom alla genrer, ok priser.
www.redeyerecords.co.uk har Dubstep/Grime/Wonky
www.recordmania.se Jazz, subgenrer till jazz, soul och jordig hiphop
www.discogs.com Allt - mycket begagnat P2P
www.rushhour.nl Personlig favorit, en blanding av alla ovanstående, tyvärr dyrt.
www.chemical-records.co.uk Bra komplement i engelska stilar
www.hhv.de Hiphop, hiphop, hiphop
www.coulisse.se Hiphop, lite svensk hiphop osv.
www.turntablelab.com Hiphop

Där borde du vara sysselsatt ett tag, är det några andra stilar du söker så bara holla.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2009-12-05 10:04
tack! återkommer efter jag kolar igenom lite.
Hur mycket brukar frakten kosta från England och Holland?

2009-12-05 10:08
Inte så farligt mycket faktiskt från england, nästan lika billigt som att skicka inom Sverige faktiskt.

Holland är lite dyrare, men fortfarande överkomligt.
http://www.earforcefm.blogspot.com
Skivsamlare

2009-12-05 12:15
sen har du ju discogs med, begagnat dock
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2009-12-06 14:41
Länk till http://www.snickarsrrecords.com är från sverige, har allt möjligt. Använd annars google.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2009-12-06 19:45
Ingen verkar ha nämnt:

ughh.com (hiphop)
musicstack.com (allt möjligt, söker igenom typ 3000 butike rpå nätet eller vad det är, ställ in den på just vinyl, genom den kan man hitta i princip ALLT)
recordinspector.com

2009-12-07 22:16
Soul_Survivor_II P31

Man hittar egentligen de mesta bara man användet google :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-07 23:38
Ruzz
nja.. hittade iof. en massa när jag använde google, men det är alltid bra att få rekommendationer och/eller varningar av folk som handlat.
DJ

2009-12-08 00:13
Ruzz: Söker du på musicstack kan du hitta t.ex. en utgåva av en skiva rätt snabbt som du kan få vada genom X antal google-resultat efter. Sen kan du sortera på olika sätt därinne, jämföra priser osv. Tar hundra gånger längre att googla, gå in på varje butiks hemsida och sen jämföra priser. Sen listar musicstack skivor från ett flertal butiker som inte ens har egna hemsidor. Du kan be om priserna omräknade till en viss valuta osv osv. Jag tycker iaf att sökning på musicstack och/eller discogs är vida överlägset att bara googla rakt ut i cyberspace när det gäller lite "svårare" skivor, men det är bara mina erfarenheter.

2009-12-08 00:19
Borde väl gå direkt via skivbolag?

Vad vill du ha för musikstilar, förresten?
SEX, DRUGS
& AEROSOL

2009-12-08 10:40
Jag tänkte bara skaffa mig lite underlag till hur jag ska gå tillväga för att hitta skivor. All möjlig musik. Skivan jag fick för mig att leta efter här om dagen var soundtracket till Oh Brother Where Art Thou.
DJ

2009-12-08 16:44
Jag tänkte rätt mkt hiphopspecifikt i mina tips. Gäller det bara vanlig mainstreammusik kan du knalla in på t.ex. Bengans eller Pet Sounds eller Record Hunter (om du bor i 08). Megastore.se, hmv.co.uk, amazon.co.uk osv har också en hel del pop och annan radiomusik.

Peace
Groupie

2009-12-08 19:15
Om du inte ska ha hiphop eller svart musik så finns det en del blandat på hotstuff.se, det är mest nytt men finns även lite äldre begagnat också.
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"