I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad innebär det att vara brat?

Övrigt - Blandat

   

2009-12-01 23:46

Vad innebär det att vara brat?

Hej, jag satt och funderade på en sak, vad innebär det att vara en brat? Hur skall en riktig brat vara för att räknas som brat?

Det som jag upplever är att dissa alla som har något slags fel, allt från bokstavsbarn till feta människor.

Är brats rädda att vara mindre värd än sina andra bratkompisar? Hade ni någon från skolan som var en äkta brat och varför brukar generellt brat vara elaka?

Jag vet inte, men det känns som att dessa brats saknar självförtroende och självkänsla, läser många bloggar där det uppger andraa namn och skriver något dumt om dem sk internetmobbning. Eller att de tar ett foto på någon i klassen och skriver "snygg tröja? jo tjena"

Denna kultur är otroligt kränkande, vill jag vara rik och vara brat? Svaret är nej, för jag skulle aldrig klara av pressen att känna sig ytlig och rik, alla människor skulle bara vara med mig pga pengarna och credsen.

Berätta ni Whoaiter, känner ni någon brat?