I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Klippa av mig dreads.

Övrigt - Blandat

2009-11-25 16:07

Klippa av mig dreads.

Jag har börjat funderar på om jag ska klippa av mig mina dreads eller inte. Å ena sidan hade det nog varit ganska skönt att slippa dem, å andra sidan har jag haft dem så länge att det är svårt att bara klippa av dem.

Jag skulle, i det fall att jag klipper mig, behöva en ny frisyr. Har ni några bra tips? Till en början kan det inte vara längre än typ 2-3 cm då jag inte kommer ha så mycket hår att arbeta med efter att dreadsen ryker. Hur ser man ut om man inte har dreads???

Om någon kan erbjuda mig typ 10-15000 för att klippa mig så hade även det underlättat i bestlutsprocessen.

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2009-11-25 16:10
dreads känns sådär 97-99 om du nu inte har någon utpräglad stil så tycker jag att saxen kommer med lösning.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-25 16:10
Får man se en bild kanske?
Lättare att ha en åsikt då :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-25 16:13
Kan va bra om du vill framstå som myndig.. Höhö.
Nää, men de lär vara sjukt befriande? Många vänner som skalat bort bajsflätorna har gillat det skarpt iaf.

2009-11-25 16:18

Sådär ser det ut.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Producent

2009-11-25 16:22
jag hade sagt klippt det..
men det är då för jag tycker dreads är inte så snyggt alls.

2009-11-25 16:22
Tog bort mina för två år sedan, och saknar dom fortfarande!
Can't break necks in boxes

2009-11-25 16:25
Kan va bra om du vill framstå som myndig.. Höhö.

Haha, det kan det nog faktiskt. Känns inte riktigt som att man passar in längre. Dreads kändes mer ok när jag var yngre. Nu när jag ser den där bilden på mig själv känns det mer aktuellt. Ser ju inte riktigt mig själv sådär. I helgen kanske...

Som sagt, jag vill egentligen inte ha hjälp att bestämma om jag ska göra det, även om lite peppning åt det hållet är välkommet. Jag vill ha tips på en bra alternativ fristyr.

2009-11-25 16:37
Jag tycker det är snyggast rakat, typ 3-4mm
Finns ingen direkt killfrilla jag tycker är fin.

2009-11-25 16:58
Jag klippte av mina monsterdreads för ett par år sen och det var fan det bästa jag gjort! Den underbara känslan av att tvätta håret gjorde det värt det, flera månader så njöt jag som fan av känslan av nytvättat hår :)

Ang frilla: Du kan ju klippa av dom en lite längre bit och kamma/reda ut det sista, så du iaf får några fler centimeter att spela med. Jag gjorde så och det blev fint.

2009-11-25 17:04
samma som frozen här... kapade av dem å kammade ut sista centimetrarna... ok att då har man en mick på huvudet ett tag framöver, men det ger dig lite att jobba med.

Utan tvekan värt att kapa av det. Känslan av vinden i hårbotten efter några år med dreads är obeskrivlig
mama said knock you out
Moderator

2009-11-25 17:04
Jag klippte mina för något år sedan och jag rekommenderar starkt att raka skallen helt. Så kort det bara är möjligt. Håret växer ju ut rätt snabbt och det kan vara ganska skönt att ha raka motsatsen till vad du har nu. Plus att då får du känna på hur det känns att inte behöva torka håret alls när du har duschat.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-11-25 17:12
Det finns ett ordspråk som går "Män har inga frisyrer". Efter att dreadsen åkte för några år sedan, var det som att se ljuset. Män har verkligen inga frisyrer, och nu är det inte helt ovanligt att jag kan föra diskussioner med människor utan hål i jeansen. Saknar inte dreadsen och har inte gjort det i en sekund.

Med det sagt så har vi TS problem. Snaggat/rakat + skägg.
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man

2009-11-25 17:18
Skägget kommer ju inte att ryka. Så långt går jag helt enkelt inte. Tror att jag går till frisören i helgen faktiskt. Ni som klippt och sparat en liten bit. Gjorde ni det hemma? Kan inte se mig själv gå ut med hemklippt hår.

2009-11-25 17:25
Vadårå? Är ju mer sunkigt med dreads än hemklippt hår. :)

2009-11-25 17:25
Jag gjorde hälften själv, klippte av och tovade ur (Vilket tog åtskilliga timmar i duschen med hjälp av ett par liter balsam) och sen drog jag en mössa över skiten och gick till en frisör.

2009-11-25 17:49
Jag kapade mina för tre år sen kanske och första tiden var jäkligt ovan. Klippte av och trimmade ner till någon centimeter för att nån vecka senare, när jag vant mig vid att ha kort hår, rakade av resten. Är nog bland det bästa jag gjort. Friheten är obeskrivlig. Tänk bara grejen att kunna torka håret på 4 sekunder!

Jag säger: Raka av skiten och hoppa över grabbfrillan. Ingen blir glad av Dax Wax.
www.nativeswedes.se

2009-11-25 20:35
klippa och nazist sidbena á la hitlerjugend röstar jag för.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2009-11-25 20:42

2009-11-25 20:46
Rakat är för fegisar.
(itsclive.blogspot.com)

2009-11-25 20:50

2009-11-25 20:58
den lätta vägen ut.
(itsclive.blogspot.com)

2009-11-25 20:59
Rakat i allmänhet är snyggt, har själv ingen som helst erfarenhet av att göra dreads till någon frisyr alls.

2009-11-25 21:33
raka av allt bara, enkelt och fint

2009-11-25 22:10
raka raka raka!

jag pillade ut mina, klippte kanske 10 cm och tappade iofs hälften typ men har så absurt tjockt hår så det gjorde inget, 50 inpackningar och en frisörvän senare var jag som ny.

Tvätta håret är helt fantastiskt i typ ett halvår efteråt.

2009-11-25 22:29
Om du ska nu klippa av de så spara de om du skulle ångra dig. Då kan du sy ihop de igen .
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2009-11-25 23:00
Ey! jag är i samma sits! men nu r det så jävla kallt att jag inte orkar kapa dom. Men jag kapar det nog till sommaren. tror jag. sagt det ett par år nu.. :P
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.
Producent

2009-11-25 23:16
Verkar finnas en del här som har haft dreads.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-11-25 23:31
kan du skicka en bild från face?
Lättare att komma med tips på nya frisyrer eller om du ska ha kvar eller inte

2009-11-25 23:34
Candide

Jag hade tänkt sälja ut klippen, 50:- per klipp, men jag ska ha kvar lockarna. blir lite drygt 2500:- då, räcker till att dränka ångesten för stunden iaf.. :P
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-11-26 00:47
raka, det är väl, om inte annat, smidigast

2009-11-26 11:53
elda? det bir ju intressantare iaf.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"

2009-11-26 14:57
Klipp av den vidriga bakteriehärden. Skulle hellre gosa med Fritzl än med en karl med dreads. Finns mängder med fräsiga karlakarl-frisyrer som inte ser ut som ett gäng lianer som klänger ner och kryllar av äckelpäck. Keep it clean.
(snaggad skalle gör att man ser hela huvudets form, som en kroppsstrumpa gör för din figur ungefär. Yuck)
My heart lives in my vagina.

2009-11-26 15:08
Av med dem bara!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-11-26 15:26
Det är bra candide, dina fläshiga kicks passar sig inte till hippie frisyr!
Jag funderar på att klippa om min skitnödiga rockabillyfrilla till heli-platta alà Drago i Rocky IV. Va fan tror ni om det?

2009-11-26 16:06

Snyggt
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-11-26 16:26
Jag förstår inte hur man orkar skaffa dreads. Alltid massa idioter som ska snacka om bob marley men en, folk som ska fråga om man säljer weed, folk som frågar om det är äkta hår, om det gjorde ont och fett med folk som tror sig veta hur man ska göra dreads och att du såklart gjort helt fel när du skapade dina. Det enda bra skulle väl vara att en del brudar vill känna på dom, men hur ofta det är bra vet jag inte.

har själv aldrig haft dreads men mina närmaste kompisar har.

juste, man blir ju mycket lättare misstänkt av polisen för typ allt om man har dreads också.

2009-11-26 17:32
Klipptid bokad på lördag vid 10. Ska bli skönt.

2009-11-26 18:46
way to go candide! men hur ska man nu hitta dig på köbilderna från sns?

2009-11-26 18:54
Haha, det kommer att bli svårare.

2009-11-27 11:21
asså dreads är ju tyvärr ingen hit. No offense mot er som har det men det ser verkligen ut som fan...palla gå runt o se ut som en smålands-reggae a la möllan style blandat med sideshow bob. nej tack!!!!
Poet

2009-11-27 18:22
tänk vilket flyt att du inte samla på new era kepsar då, utan skor.... piuh vilken ångest för å gå från så mkt fluff på skallen till inget...

men nu kan du ju börja köpa new eras åxå... när du börjat raka skallen ett par ggr i veckan...

2009-11-27 19:20
"smålands-reggae a la möllan style blandat med sideshow bob" jag tycker det låter ganska hot!

2009-11-27 19:22
Efter många års experimenterande med rakad skalle är bästa att hålla det snaggat, håll det runt 4-5 mm så ser det prydligare ut. Då undviker man även att förväxlas med typ... hela Kartellen.

2009-11-27 22:02
Jag tycker att du ska ha kvar dem!
- men nog om dig nu.
Producent

2009-11-28 12:27
men vilken stil har du i övrigt? kanske hjälper om man vet din stil om man ska komma med tips!
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2009-11-28 17:05
snara: to each his own I guess...inte min kopp med té