I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Har jag rätt till att vara svartsjuk?

Övrigt - Blandat

   

2009-11-23 20:54

Har jag rätt till att vara svartsjuk?

Hej whoa!

Jag och min kille har varit tillsammans i snart 2 år nu. Och under hela förhållandet har jag varit svartsjuk och jag har inte riktigt kunnat lita på honom. Jag litar på att han inte skulle vara otrogen mot mig men jag är ändå orolig för att han ska få känslor för någon annan.

Jag stör mig på tanken att han ska ha tjejkompisar. Han har inga just nu för tillfället, för att jag under dessa 2 år har varit så himla svartsjuk, men sen så hände det lite grejer och han fick nog av min svartsjuka.

Han vill kunna ha tjejkompisar och hitta på saker med dom som att gå på bio, fika, stan osv utan att detta ska vara ett problem för mig, han vill att jag verkligen bara ska lita på honom. Men bara tanken känns så sjukt jävla jobbigt och anledningen är väl för att jag är jätterädd att han ska bli kär i någon av dom. Det skulle inte kännas lika jobbigt om han umgicks med massa personer i en grupp, utan det är just det här att han vill även kunna umgås med dom själv.

Jag har pratat väldigt mycket med honom om allt det här och hur jag känner osv. Men han säger bara att han inte tänker låta min svartsjuka begränsa honom. Och att vårt förhållande borde byggas upp på tillit och inte svartsjuka. Han har sagt att det självklart finns gränser, att han inte kommer umgås med någon som han är attraherad utav eller att om han märker att tjejkompisen verkar vara intresserad att han då slutar umgås med henne osv.

Så nu till min fråga, borde jag vara okej med att han ska umgås med tjejkompisar? Alltså att han träffar dom och hittar på saker själv med dom? Eller har jag rätt till att vara svartsjuk?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.