I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sömnproblem.

Övrigt - Blandat

2009-11-23 06:04

Sömnproblem.

Tjabba moss.

Har rökt en del brass under en längre tid av mitt liv.. Har nu valt att sluta men min kropp/hjärna får ingen sinnesro utan rökat.. Kan varken sova, eller göra någonting.. Har fått sjukskriva mig från jobbet då hela livet gått i kras.. Är irriterad ofta och tjejen får ta en del.. Tror de mesta beror på att jag inte sover.. kan inte hitta ron och sova.. Sover HÖGST 1 timme per dygn och de har varit så i snart 3 månader.. Hjälp mig sova? Doktorn vägrar skriva ut saker till mig då mitt förflutna.. så den frågan är struken.

hjälp? :)

The News called it crack, i called it diet coke..

2009-11-23 06:05
Kan tillägga: Har testat de flesta huskurerna som, Kamomill té, varmmjölk och liknande!
Graffare

2009-11-23 07:12
Har också haft div. sömnproblem då jag inte har rökt cannabis då jag tidigare har rökt intensivt under långa perioder.

Det går över.

Kroppen mår dåligt utan eftersom den är så van som sagt. Testa att röka då och då.

Producent

2009-11-23 10:05
Precis, du får hålla ut. Var sysselsatt hela dagen också, kan hjälpa en sväng mot att lyckas somna på kvällen. Ge fan i kaffe efter 18.00 också.

2009-11-23 10:58
Drick en bärs eller 2 innan du ska sova!
fick det tipset när jag gick i gymnasiet och lämnade urinprov!
Slap a bitch, allways

2009-11-23 12:24
Tack för svaren, Ja.. men problemet ligger ju lite i att jag har blivit "deppig" som fan och inte pallar göra något: inte kan sova.

Men, dricker redan mycket bärs så får dosera mig ännu mer.

2009-11-23 12:32
aaa men tricket är att dricka lite inte så man blir berusad utan trött :)
Slap a bitch, allways

2009-11-23 13:40
det finns medicin som inte är beroende frmakallande som du kan använda.
propavan tillsammans med theralen(sömnmedicin/lugnande)
kommer knocka dig till nästa vecka. och du ska inte gå till din vanliga läkare, ta kontakt med beroendemottagningen eller öppenpsykiatrin, dom ser saker och ting på ett litet annat sätt än vanliga hus läkare som kanske inte har så mycket erfarenhet med missbruksproblem.

2009-11-23 15:29
okok, tackar.. ska jag göra =).

2009-11-23 15:39
Har haft liknande problem själv, och jag har även bestämt mig att inte använda några sömnmedel och liknande grejer. Det som har funkat för mig är fysisk eller mental utmattning - se till att antingen göra en massa fysiska aktiviteter eller andra saker som kan göra en trött, typ plugga mycket, se till att vara aktiv under dagen på olika sätt etc.

Att använda andra preparat låter inte som en bra idè enligt mig, då kan du ju lika gärna bara fortsätta röka. Tycker att du borde lyssna på Mangola och härda ut, det går över.
'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel

2009-11-23 21:40
är i samma sits typ.

Flytta till karlifornien o få medicinsk marijuana ;)

2009-11-23 21:45
Det är väl så det är bara, jag röker också för mkt o gör jag inte det får jag svårt o sova om jag inte druckit (dvs..på helgen typ) men alla gånger jag lagt ner så slutar det efter typ 3 dagar, måste väl bara gå ur kroppen lite så betongkepan som vi kallar det försvinner....tycker också att du borde härda ut, fett ovärt att börja med ngt annat om du nu inte vill röka längre.

2009-11-24 12:20
börja träna, så blir du tröttare och sover bättre på kvällen

2009-11-24 20:37
Flunitrazepam! <3

2009-11-24 20:51
Om det gör dig gladare ska jag göra precis det du gör idag, kommer säkert gå SKITBRA!

2009-11-24 20:55
öronakupunktur!
- mjölksyra är livet

2009-11-25 01:32
träna!
Aight Aight Aight
Graffare

2009-11-25 11:21
Jag rökte ofta innan, men nu har jag inte rökt i snart ett år.

Lösningen är enkel, håll dig sysselsatt så slipper du tänka på hur kul det är med Mary Jane. Jag kan t.o.m. inte ens minnas hur det kändes att leka med lilla Mary.

Med andra ord, det går över och livet går vidare.

Ta inte ut din frustration över din tjej, det är inte rätt mot henne.

Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2009-11-25 11:40
Som många har sagt: träna eller rör på dig allmänhet och skaffa en ny hobby.
Jag röstar för att bygga små modellplan och stridsvagnar.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2009-11-25 13:59
träna, funkar för mig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-25 23:39
Inte funnit nån sinnesro alls, försökte mig ut idag på en joggintur med tjejen.. blev väldigt yr och obehaglig i kroppen.. Annars är jag absolut inte otränad.. Tränat hårda kampsporter i hela mitt liv och gymmat en del med. Tror de kan va blodtrycket som spökar lite med yrslen osv osv.. Tackar för svar annars.. Får vänta tills mitt deppiga-jag försvinner så jag kan börja leva livet som Hubert igen :(.

2009-11-26 00:40
sager som sa manga andra i traden att du ska trana.
jag hade samma problem i manga manader nar jag var lite overfortjust i cannabis & slutade tvart och jag KUNDE bara inte sova. madde skitdaligt verkligen, det ar vidrigt att inte kunna somna in under sa lang tid.
blev inte bra forran jag holl mig aktiv fran morgon till kvall med plugg, jobb, osv, och aven klamde in traning eller minst 6 kilometer promenad varje dag. du behover liksom inte satta igang med att jogga direkt, bara halla dig aktiv.
du har ju en dam ocksa, trotta ur er bada tva ordentligt i sangen innan du forsoker somna in.

2009-11-26 02:49
Fan vad hårt det tär på folk...igår var kanske ingen hit men jag känner nog att jag kommer somna om jag lägger mig nu. Kan ha att göra med att jag sov 3 timmar inatt och varit aktiv hela dagen men wattafakkkkk....några dagar till sen är allt fin fint!

2009-11-26 08:48
exhale: Sex hjälper mig inte, Tro mig.. har försökt :(, men det är roligt o fortfarande försöka med det. Är ju jävligt depp så där av blir det att man inte pallar hålla igång.. ligger/sitter vid datorn allt för mycket om dagarna. frågan skulle egentligen va: Hur fan löser jag min depression efter ett längre cannabis intag.

2009-11-26 08:59
One spliff a day keep the evil away

Seriöst så har jag haft ett lite liknande problem, men det har löst sig efter ett par veckor. Går fint.
Graffare

2009-11-26 10:00
Jag tyckte inte det var så svårt, men jag hinner inte sova så mycket heller på vardagarna.

Det enda som var lite störigt var att man resonerade ofta i banor som:

- Visst den filmen var ball, men så ball den hade varit med Mary Jane
- Visst det käket var kanon, men så gott det hade varit med Mary Jane

osv...

Men efter ett tag så kommer du ur de tankebanorna.

Producent

2009-11-26 10:20
Bästa tipsen är väl att motionera/ta ut sig fysiskt under dagen, och inte vrida på dygnet, inte ens på helgerna.

Gå och lägg dig och gå upp precis samma tid varje dag, sitt inte vid datorn/se inte på TV precis innan du lägger dig, undvik kaffe och choklad innan samt prova att byta sovplats.. fett tråkigt att göra allt det där men värt om man kan lyckas sova!
Annars kan du ju också prova någon sömntablett eller sängfösare, men bara tillfälligt för att i vrida dygnet rätt isf.

2009-11-26 12:17
piller är inte lösningen. då kan man lika gärna röka vidare
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-26 12:30
Jag förstår inte riktigt heller varför man skulle vilja byta ett beroende mot ett annat!
Graffare

2009-11-26 15:52
...dessutom mot ett pillerpundande???

2009-11-26 17:24
har ofta problem att somna, aktiverar mig till fullo med jobb, plugg, träning, röker inte längre alls. mitt problem är att jag har tinnituss och måste alltid ha igång ngt bakgrundsljud, typ en serie på datorn och då blir man fan inte trött. det blir en ond spiral när man inte kan somna, man nojjar att man ska upp snart och att man inte kommer somna. det är nog det man måste jobba med.

2009-11-27 10:54
haha 4 dagar o jag vann! Sweet mother of jesus tjack krafterna i kroppen är tillbaka i sin fulla effekt!

kanske tar o dammar av spray hyllan nån dag