I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Kontaktannons] Utlandsflytt

Övrigt - Blandat

   

2009-11-16 23:59

[Kontaktannons] Utlandsflytt

Hej, jag är en ung man på 20 år. Nästan 2 meter lång och blåögd.
Jag spelar fotboll på division 3-nivå. Förutom det gillar jag att umgås med vänner, festa lite då och då eller bara ta en öl eller två med polarna. Tv-serier, film och tv-spel är också ett intresse.

Tycker om att träna och motionera, helst med boll dock.

Jobbar deltid som bartender.

Som person är jag snäll och trevlig, lagom social och har lätt för att snabbt bli vän med nya personer. Har lätt att sammarbeta, men även en stark vilja och är ganska envis. Men det brukar oftast lösa sig bra.
Är en riktig vinnarskalle och hatar att förlora, varesig det gäller fotboll, lekar, spel eller vad som helst.

Har vänner av alla möjliga slag. Invandrare, svennar, fattiga, rika, sportnördar, datornördar, festprissar, nykterister, halvalkoholister, studender, slackers. Så jag kommer överens med dom flesta.

Söker en trevlig, social och rolig kille eller tjej mellan 18 och 30 år, som är intresserad av att flytta utomlands för att pröva jobblyckan, skaffa erfarenheter och minnen, och förhoppningsvis en bra vän.
Har funderat starkt på Storbrittanien, främst England eller Skottland.
Men är öppen för förslag. Har du kontakter någonstans är det ett stort plus.

Du ska som sagt vara trevlig, social och rolig. 18-30 år. Resten spelar inte så stor roll. Är du fotbolls/sportintresserad är det ingen nackdel. Då jag även planerar att spela fotboll (på en relativt låg nivå, som hobby), kanske du också funderar på det och det skulle ju vara perfekt. Annars passar det bra då jag spenderar en hel del tid på att kolla på fotboll och annan sport.

Är du inte det spelar det ingen roll. Vi kan nog hitta på mycket roligt annars också.
Är du inte ute efter en vän utan bara någon att resa med för att det underlättar duger det också. Men helst någon jag kan umgås med mycket på fritiden.

Planen jag har är att vi åker så fort vi hittat varandra, kommit på var vi ska åka, ordnad allt nödvändigt sätter oss på första bästa flyg.
Ordnar boende, som vi kan dela till en början, då det blir mycket billigare så.
Så småning om kan vi hitta egna boenden, om vi inte trivs så bra att vi bestämmer oss för att fortsätta vara roommates. Men det är ett senare problem.

När vi kommer fram försöker vi skapa kontakter, leta arbeten och skaffa ett liv i vårat nya land. Sedan får ödet styra, eller något.

Har givetvis lite mer planer, men det kan vi gå in på mer senare med intressenter.
_________________________________________________________

Är ni intresserade kan ni antingen säga till här eller skicka ett PM.

Folk med erfarenget av detta får gärna tipsa. Tips på länder med mycket jobb, trevliga ställen, folk jag kan kontakta eller erfarenheter från liknande saker.

Skippa gärna allt onödigt.

Vi kan givetvis åka mer än 2. Ju fler desto roligare.

Nu är det bara hoppas på det bästa!