I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

De här med CSN, Studiebidrag och allt..

Övrigt - Blandat

   

2009-11-14 03:14

De här med CSN, Studiebidrag och allt..

Nu är det snart aktuellt för mig att söka CSN, men jag har inte kollat hur det riktigt funkar.. Givetvis kan jag kolla på internet, men ni på whoa är så kunniga och har så bra råd så jag kollar med er istället!

För de första, alla får iaf 2500 typ eller hur? Sedan kan man söka 50% och 100% om jag fattat rätt.. 50%, är de 3500 och 100% 7000? Hur räknar man då, om jag tar 50%, får jag 3500 + 2500 eller får jag bara 3500?

Hur blir det med återbetalningen efter utbildningen? Man måste betala av det DIREKT om jag uppfattat saken rätt? Är det ett visst belopp man betalar tillbaka eller får man betala tillbaka MER än minimibeloppet för att bli av med skulden snabbare? Och hur höga är räntorna på CSN?

Hur man söker CSN o allt de där kan jag kolla upp själv, är mer intresserad av återbetalningen och hur den går till..

Tack på förhand

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.