schyffert Nej, men jag har väldigt mycket emot att bli stoppad och utfrågad så pass länge i en situation som för mig känns lagom förnedrande. Det är dessutom oerhört pinsamt att stå där med tre-fyra poliser - om än civilklädda är det uppenbart att det inte är mina polare jag pratar med - och någon jag känner skulle gå förbi. Även om jag inte har gjort något så kan folk mycket väl börja misstänka osanna saker om mig. Det tror jag alla - utom möjligen folkpartister - kan hålla med om. Nu har det bara hänt mig fyra gånger (två handlade inte om droger), men med ditt resonemang kan man tro att du inte skulle ha något emot små polisbås spridda lite varstans där man regelbundet drar in folk och drogtestar dem i sann Gestapoanda. Argumentet om att man inte har något att dölja är så förlegat det kan bli. Dels har man kanske inte något att dölja, men det betyder inte att man vill berätta allt om sig för alla (kallas privatliv och personlig integritet). Dels har man kanske något att dölja, om än inget olagligt, och då har man full rätt till det.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?