I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp! Hur stavar man till noll? +Google-uppgift

Övrigt - Blandat

   

2009-11-06 20:18

Hjälp! Hur stavar man till noll? +Google-uppgift

Jag håller på med ett snabbt skivfodral till en samlingsskiva med svensk hiphop. I mitten ska det stå 0(noll) IX, alltså 09 men behövde annat flow och mer kantiga tecken. Iallafall, jag ska rita ett snedstreck över nollan, så det blir ett sånt digitalt tecken eller vad det är. Men jag kommer inte på åt vilket håll strecket ska luta åt!

Sen försökte jag googla lite men det var fan svårt. Har alltid som lite sport att när jag googlar nåt, så vill jag hitta det på översta träffen. Helst ska jag inte behöva klicka på länken heller, utan se svaret direkt i sammanfattningstexten.

Så, kan vi lösa det här?

Vi kan ju göra såhär att whoaiterna till att börja med bara skriver in här:

- Hur många sökningar du fick göra för att se svaret om "noll-stavningen" i första träffen.
Eller du kanske gjorde på nåt annat vis? skriv en ledtråd :)
- Valfritt!


..eller så kommer nån gangster (typ misery_chick eller bountyboo (gillar er ;))) in och bara äger sönder tråden direkt. Vet man aldrig!

Lycka till

/Jony


P.S Jag kom på nu att jag har sett nån bild på typ misslyckade tattueringar, där en kille har gaddat en sån strecknolla över hela ryggen.
Guldstjärna att få fram den på förstasidan på en googlebilder-sökning!
(Fast den killen kanske är lite krokig, så han visste kanske inte heller åt vilket håll strecket ska ritas...)