Bostadslös
Någon som har en ide vad man gör när man inte har någon stans att bo? Tror ni man kan få hjälp av soc? Och i så fall, vart kan jag hitta kontaktuppgifter till soc i sthlm? Help me! Fett knas att inte ha nån stans att bo, vad kan man göra?
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Promotor
2009-10-27 12:48
tror du måste jobbat en period, och vart arbetssökande en period, innan du blir beviljad bostad.. Där måste du även ha sökt boendet själv och sen hoppas att dom beviljar dig..
JimmyMorfin P21 Hittade genom blocket eller? Optimistisk P20 Jag har jobb och inkomst, och har sökt lägenhet ett jävla tag. Men det går typ inte att haffa utan svartkontrakt eller sjukt höga andrahandshyror.
Har du hellre ingenstans att bo än att betala en sjukt hög andrahandshyra tills du hittat något annat? Då måste man verkligen älska pengar!
skillz P20 Man klart jag skulle casha om ja hade nån stans att bo. Men det är fett svårt att fixa boende på andrahandsmarknaden. mellanöl P24 Ingenstans. Hänger hos en polare nu.
aight. tyckte bara det lät som om det var det enda du hittade, men du kanske inte hittat det heller? bara söka på blocket, hur mycket 2a hands grejer som helst.
Hur gammal är du? Finns det ingen chans att du bor med föräldrar/syskon?
Har en tom tvåa ståendes i centrala sthlm fram tills 1 dec. 3900 kr. Skriv pm!
spliff macht frei
Producent
2009-10-27 16:11
_-bacteria-_ : Vad ska du göra med lägenheten efter 1 Dec?
whööö. är hyrorna så låga i centrala stockholm? måste ju spöka i lägenheten eller nåt.
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
Marc Swing. Kontraktet går ut då. Just nu ligger jag ute med dubbla hyror, vilket är rätt påfrestande.
spliff macht frei
Jag snackade med hemlösenheten i sthlm i dag och då lät de på dem som att dem kanske kunde hjälpa mig. Men sen ringde de just någon sur tant därifrån och sa att dem inte ens har lägenheter och inte kan hjälpa. Men på deras hemsida står det annat: http://www.stockholm.se/FamiljOmsorg/Hemloshet/Boende-for-hemlosa/ Men hur är det med socialen någon som vet? Har kan dem hjälpa? Jag vet ju lixom folk som fått soc lägenheter innan och så. Så hur får man hjälp från dem?
Toastare
2009-10-27 18:02
soc hjälper inte dig om du har jobb, inte hemlösenheten heller. Då skulle ju alla med jobb söka bostad genom dem. Är också inne på andrahandsmarknaden i stockholm och det är inte alls omöjligt att få tag i en lägenhet till bra pris, om du bor utanför tullarna. Ju längre bort desto billigare. Annars gäller det att ha tur och träffa på ärliga människor som jag och min sambo gjorde när vi fick vår 2a på kungsholmen. Men sätt ut en annons på blocket med foto så folk ser att du är hel och ren. Så har jag fått napp på mina lägenheter.
Jag skyller allt på Emma!
BountyBoo F29 Jag har suttit och svarat på typ varenda annons på blocket etc sjukt länge utan att få napp. Sen är det ju tusentals som har lagt upp en annons om att hyra lägenhet redan. Och alltid tjejer och äldre som väljs i första hand över en singelkille på 21. Men kanske bara jag som har otur =/
Toastare
2009-10-27 19:52
Att svara på blocket och dessutom med mail kommer inte ge dig något alls. Du måste sätta in annons själv, du kommer få svar. Eller vänder du dig till bostaddirekt.se och de dyrare sidorna där det kostar mer att vara med, men ger dig bättre möjlighet till lägenhet. Annars får du väl flytta hem igen så länge om det finns som möjlighet? Om dina föräldrar bor i stockholm och inte satt upp dig på någon bostadskö så får de nästan stå för det, om de kan. Men det är ju inte kul att bo hemma. Jag bodde dock hemma ett år mellan 21-22 för att få en bra lägenhet, men då bodde jag ju å andra sidan i Lund.
Jag skyller allt på Emma!
Producent
2009-10-27 20:37
Kontraktet går ut då. Just nu ligger jag ute med dubbla hyror, vilket är rätt påfrestande. Okej, är/var det ett första handskontrakt? isf nån som ska ta över? :>
BountyBoo F29 Ska lägga upp en annons direkt da. Saken är att jag inte har några föräldrar eller släkt att bo hos. Därför jag är så desperat..
Har du ingen polare du kan slagga hos tills vidare?
lägg upp en egen annons på blocket där du söker bostad/rum. jag fick typ 50 svar via mail under följande dygn. nog för att det är enklare som tjej att bli inneboende men efter 1 vecka hade jag hittat ett svinbilligt rum mitt på söder där jag bor sen igår. det fanns fan skitmycket folk som hyr ut rum. det mesta ligger på 3000kr ungefär, så det får du nog vara beredd att punga ut. jag hade turen att hitta ett lite billigare, men det kanske du också har. vem vet? jag la ut en annons iaf där jag skrev vem jag var, när jag ville flytta in och en bild på mig själv dessutom. sjukt bra respons alltså. allt ifrån lägenheter på östermalm, rum på söder, soffor i upplandsväsby etc. verkligen allt möjligt!
Marc Swing Ingen aning om vilken form av uthyrning det är/var :D Huset skall stambytas och som jag förstått det bor en annan familj där egentligen men som flyttat ut trots att något datum för stambyte inte är spikat. Om det är som jag tror antar jag att dom flyttar tillbaka i framtiden nångång. Jag har skrivit vettiga kontrakt med hyresvärden hursomhelst. Meckigt.
spliff macht frei
Producent
2009-10-27 22:09
_-bacteria-_ Jaha okej, jag trodde du hade första kontrakt och skulle flytta till en annan lägenhet, så man kande kolla läget om man fick ta över ;P hehe Hyr själv i 2a hand nu, hade kunna mörda för att få stå på ett eget ist.
ja, lägg ut en egen annons på blocket! vi fick rätt många svar på kort tid och bor nu i en egen liten stuga på våra hyresvärdars tomt. :) Får bo där så länge vi vill, skönt som fan! Lycka till! :)
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Hur blev du hemlös från första början? Blev du vräkt eller har du varit dålig på att söka?
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Mitt tips är att skriva ett seriöst relativt långt brev där du skriver vem och vad du gör/är. Om du inte är så duktig på att skriva be en kompis.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."