I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vintertid

Övrigt - Blandat

2009-10-23 02:33

Vintertid

Nu har jag försökt googla detta men hittar fan inte.

Natten till söndag ställer vi ju som bekant om till vintertid, jag jobbar natt 10 h, vilket betyder att jag denna underbara natt kommer jobba 11h. Mitt jobb betalar inte för den extra timmen, och ingen extra rast ges heller (10.30 h - en halvtimme, 11 h - två halvtimmar)

Vad gäller egentligen denna dan? De säger att det jämnar ut sig eftersom inget avdrag görs när sommartiden ställs in, men med mitt oregelbundna schema finns inga som helst garantier att jag jobbar den dan ändå.

aja..

"sminka över kanylmärkena och kom in i matchen för fan.."

2009-10-23 04:23
självklart ska du antingen ha betalt för den extra timmen eller sluta ordinarie tid, så vida du inte jobbar svart så är det garanterat det som gäller..
Det säkraste är att du tar kontakt med facket och frågar vad som gäller enligt avtalet..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-10-23 05:24
hehe har en heltidstjänst på ett statligt bolag.. mm ringer facket.
"sminka över kanylmärkena och kom in i matchen för fan.."
Toastare

2009-10-23 12:17
Nej du får inte betalt, precis som man får extra betalt när det blir sommartid.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2009-10-23 12:19
eller på många arbetsplatser är det så, men det kan ju variera.. kan vara så att du får en timme övertid. Men jag vet att man inte får dra av för sommartid i alla fall.
Jag skyller allt på Emma!

2009-10-25 12:55
klockan ställs bak, inte tiden!
klart fan du ska ha betalt.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2009-10-25 14:10
är du timanställd kanske, annars så får du ju betalt per månad, inte per timme, och lär inte få extra betalt för den timmen.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Producent

2009-10-25 14:12
Är det någon som vet hur mycket klockan är?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-10-25 15:01
en timme mindre än vad den var vid samma tid igår
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2009-10-25 15:12
kolla text-tv annars...
 HELSINGBORGS IF!
Producent

2009-10-25 15:43
Ok, tack. När blir det sommartid då?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Moderator

2009-10-25 21:38
sista söndagen i mars väl? jobbade ocskå natt i natt. det var ett helvete att försöka hitta rätt i tv-tablån där vid tre-två-tre-två tiden.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman