I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lampor och belysning (inredning)

Övrigt - Blandat

2009-10-16 17:00

Lampor och belysning (inredning)

Hej vet inte om det är rätt forum.

Hursom! Jag har en rätt mysig tvåa som jag i mitt eget tycke inrett rätt mysigt. Det som drar ner är förutom att jag behöver fler grejer på väggarna, så suger verkligen belysningen. I vardagsrummet har jag två golvlampor (som dessutom inte är sammankopplade så jag måste tända dem var för sig) och inget i taket. I köket har jag 1x3 spotlights som är lite för starka.

Är det nån som är bra på hur man ska göra? Jag vet typ hur jag vill att det ska lysa (rätt ljust men inte för skarpt. mjukt och varmt ljus men mycket av det) men inte hur jag ska göra. Har ni några tips?

Mitt vardagsrum är rätt avlångt men man sitter mest i ena hälften där jag har TV och soffa. Köket är hyfsat fyrkantigt. Har rätt mörka möbler men vita väggar och ganska ljust parkettgolv. Annars har jag rätt mycket rött och "jordnära färger" på mattor och övriga möbler.

Fan det kanske blir lite meckigt att haja hur jag menar utan att ha sett bilder. Isf får ni be mig förklara mer eller nåt sånt.