I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fotograf Portfolio Wordpress Theme

Övrigt - Blandat

2009-10-16 15:52

Fotograf Portfolio Wordpress Theme

Håller på med ett litet projekt som är tänkt att bli ett gratis wordpress tema.

Det jag ville åstadkomma, var en stilren portfolio åt fotografer där man enkelt och utan några som helst kunskaper i htlm / css och ftp skall kunna ladda upp bilder snabbt och enkelt.

Eftersom att tanken är att sidan skall finnas för gratis nedladdning så ville jag även att designen inte skulle sticka ut så mycket, för att den inte skall få så stor igenkännelse faktor.

All kritik uppskattas.

Simplyphoto/

2009-10-16 16:11
sjyst
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2009-10-16 20:29
thanks

2009-10-19 09:03
Hur bra som helst Tommyboy, jag skulle lätt behöva andvända den!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-19 11:32
Tack! Skriver i tråden när den är klar...

2009-10-31 17:26
Riktigt bra theme faktiskt, kommer kanske använda den i framtiden. Men jag skulle gärna vilja kunna embedda mina Flickr sets i mitten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-31 18:35
Tack för inputen, har faktiskt aldrig använt mig av den flickr funktionen själv, antar att den gör att man kan ladda upp alla sina bilder via flickr å streama dem via sin sida?

Tror inte att den kommer behövas så jätte mycket då det redan går blixtsnabbt att ladda upp bilder...

2009-10-31 19:32
Yes, då slipper man skära om bilderna och lägga upp på sin egna server. Man gör bara ett nytt Flickr set så generar den en kod som man lägger upp på sin sida. Så är det bara bestämma själv hur bred och hög man vill ha den.

Här på min blogg kan du kolla hur det ser ut :) http://www.alejandroe.se/2009/10/30/halloween/

2009-10-31 20:55
Live music - så PhotoCredit är där uppe först men när man drar musen över bilden så åker PhotoCredits ner. Lite osmidigt var min första tanke.
Jag har ingen personlighet

2009-11-02 00:51
Ser välidgt bra och enkel ut. I like.

2009-11-02 15:49
testie: om jag skulle använda den funktionen så känns det onödigt att ens använda wordpress. Eftersom att alla bilder importeras ifrån flickr så blir ju wordpress cmset totalt meningslöst.

Wordpress gör ju allt det där som du beskriver också..

Om det finns intresse så skulle jag dock kunna göra ett template som drivs med flickr också..