Erbjuden jobb men vet ej vilket?
Hej Fick ett sms av en gammal kompis (som jag gick i skolan med för ca 5-6 år sen om inte lite mer) där det stod Hejsan *mitt namn*! Jag undrar om du är sugen på att komma på ett jobbmöte. Du är iallafall varmt välkommen. Datumet är inte satt, men jag tycker att du är rätt person för det. Om du är sugen på det så kan jag komma med mer information om var och när det ska vara så fort jag får reda på det, Vad jobbet handlar om etc kommer du få reda på där. Det är bra betalt och mötet tar en 30 min-1 tim. Är det något så fråga på! :) Hoppas du kan komma/ (Min bekants namn) Skrev då "vad är det för jobb osv?" så fick jag svaret: "Det är bättre om du kommer dit för att det är svårt att förklara" hahaha.. Själv tycker jag att det är FETT skumt att dom ej berättar vad det handlar om, smsade nyss och skrev "det verkar vara lite skumt som typ bedrägerier osv sov?" så skrev han "nej nej det är fullt lagligt" etc etc. Så min fråga är.. Ska jag ta detta på allvar och sticka på det "mötet" imorgon eller ska jag skita i det?:S.. Vore schysst med många svar:P (Inlägget ändrat av greggan 2009-10-14 12:01:14)
Till och med jag blir helt nyfiken.. Dra dit och Rapportera sen var det var för ngt!
Säg Whalla!?
Jag funderar på att gör det, men haha shit... Pallar inte bli inbladad i nått kriminellt osv.. vissa jag känner har blivit kallade till sånna "möten" och blivit rånade osv.. men killen som smsade mig är en skön snubbe.. han är ingen sån "gangsta" Men still skummt alltså!.. nån annan som kan ge råd om jag ska eller ej?:P
10 kr på att det är typ rekrytreingsmöte för att typ sälja aloe vera produkter eller nåt hemifrån. Ju fler han rekryterar desto mer cash får ju han. typ pyramidaktigt.
-- Mellanslagsanvändare --
Hmm... låter rimligt:P.. Men.. Dom sa dessutom "Du kan kalla dina vänner till mötet efter att du vatt på mötet" så det låter nog som något Sick Boy P25 sa..
påminner mej om när en klasskompis gjorde socialt självmord när han bjöd hela klassen på ett möte. han sa inte vad det handlade om mer än att han skulle erbjuda möjligheter att tjäna stora cash! visade sej sen efteråt att det var någon typ av rekryteringsmöte till ett sektliknande pyramidspel. att mötet inte är satt på något datum tyder på att det ar något liknande, han försöker få ihop sa många som möjligt innan.
om du e rädd för att bli rånad så lämna alla dina värdesaker hemma och gå dit med ett basebollrack ifall att ngn skulle försöka nått ;)
tijuana: Shit! Beklagar!! dzeno: Jag är inte rädd för att bli rånad, och självklart så lämnar jag alla grejer hemma förutom kanske fickpengar och mobil haha.. men.. Jag tycker bara det är sjukt skumt:S
Ta chansen, du kan bli rik
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det låter ju som ett IRL nigeriabrev
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
gå dit för fan, klart du ska göra det!
Pyramidspel. Seriöst, ett riktigt jobb är inte svårt att förklara. En scam som går ut på att du ger alla dina pengar till Bosse, rymdkejsasens utsände på jorden, för att sen få tio gånger så mycket tillbaka när du sålt 500 prenumerationer på Bosses Bibel är svårt att förklara. Att sälja mobilabonemang från yttre mongoliet för 10 000kr per månad (du behåller hälften, men du får inte ut pengarna för än år 2012) är svårt att förklara. Att "investera i lycko-fonder så att hela världen ska tycka om dig och du blir rik för alla omtyckta människor blir rika, kolla, här är ett diagram som förklarar det ge hit dina pengar nu", är svårt att förklara. Ta med en pistol. Om du ser någon som gör på det så skjut dem. Det är för deras eget bästa. Pyramidspel är bara en ny form av zombies. DESTROY THE BRAIN!
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Nigeria sms?
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Toastare
2009-10-14 14:13
antagligen jobbar din kompis som jobbcoach och får betalt per person som han får till mötet... skit i det.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2009-10-14 14:14
whoait, tijuana skrev SOCIALT självmord ;)
Bountyboo: Det var faktiskt lite ironi i svaret:P haha... Till er andra, jag bokar om mötet kom på att jag har möte i en konstskola haha.. Så i think i will give it a shot.. men inte idag!
mötet är i en källar lokal & du kommer bli en av dom många som blir/blivit mördade där. true story
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
antagligen jobbar din kompis som jobbcoach och får betalt per person som han får till mötet Stämmer.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
Till er andra, jag bokar om mötet kom på att jag har möte i en konstskola haha.. Så i think i will give it a shot.. men inte idag! Idiot!
Jag vill veta vad det var för jobb, o nu säger du att du bokat om?
Far dit så fort som möjligt innan jag har glömt bort den här tråden så att du kan rapportera.
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
RAPPORT! Jag skiter i skiten, Frågade nyss på msn "vad är det för jobb, du var på "mötet" idag och nu bör du veta mer vad det handlar om" Fick svaret(n). -kan iallafall inte förklara mer vet inte ens hur men ja vill du tjäna pengar är det bra annars fuck it så skrev jag: "vilka summor rör det sig om" Fick svaret: 1000+ F: Är det säker lön varje månad? S: Beror helt och hållet på dig, lönen går uppåt bara. F: Hur gammal e killen som styr detta? S: ingen styr de är det. F: Varför kan du inte bara berätta vad för slags jobb det är? S: Vill bara inte du kommer fatta om du kommer Så.. Jag skiter i det, pallar inte blanda mig in i en massa skit.. Skiten verkar: Oseriös,olaglig och inte värd min tid.
Redaktionen
2009-10-14 23:20
men vafan du kunde val gjort traden efter du var pa motet eller? helvete vad irriterad jag blir. du ar skittrakig.
namaste
Redaktionen
2009-10-14 23:22
men jobbigt o ga dit o prata i 30 min.. battre an inget eller rakar du vara upptagen?
namaste
snacka om att noja upp sig, det är väl bara gå dit. om det e ekfft så har du bara förlorat en halvtimme och har något att tillföra i tråden
vad är du rädd för mannen? det är väl bara gå dit? du har inget att förlora på det...
Ja man eller mus?
Vilken jävla fjant.. Det här är nog sämsta tråden någonsin.. Sluta starta trådar om allt som händer i ditt liv! Nu ska jag gå o starta en tråd "Nu ska jag fara till jobbet, undra om jag kommer fram?" töntigt helt enkelt...
Producent
2009-10-15 08:36
Garanterat pyramidspel... en bekant som höll på med det där så gick på ett sånt möte för att vara snäll typ. Det är så dom jobbar, kontaktar alla möjliga folk dom någon gång i livet känt och berättar inte vad det är för än man kommer dit så dom kan "sälja" iden på plats. Så är dom sjukt pepp, tydligen är deras mass möten något av ett väckelse möte
Rock out with your cock out!
Toastare
2009-10-15 12:04
Ja, det låter absolut som pyramidspel... var glad att du sparade den där tiden till nått vettigt.
Gå dit och checka läget. Är de nått skit så skäll ut din "kompis" för att han lurat dit dig;)
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.
Låter som telefonförsäljarjobb. Rekryterarna (oftast fjuniga glin) på de ställena brukar skicka ut mass-sms
Graffare
2009-10-15 13:49
Låter som en gång när en somalier jag jobbade med erbjöd mig att smuggla khat. Välbetalt var det, men jag pallar inte med sådana risker.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Nattugglan P27 Välbetalt om du smugglar ett par hundra kilo kanske.. Det är inte direkt det dyraste på marknaden. Dessutom så vet du fan inte vad dom stoppar i dom där jävla säckarna,kan lika gärna vara koks eller horse. O säg inte att du skulle kollat,får om du cuttar en säck blir du nog cuttad med.;)
Reputation is the cornerstone of power.
Graffare
2009-10-15 15:50
ylyone Haha, ingen fara, så desperat efter pengar är jag heller inte :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Pyramidspel så det skriker om det, blev bjuden till sådant möte. De ville att man skulle komma dit i kostym och klappa händerna sen ge dom 40 000 kr. Jag tackade nej , de tjatade på som fan jävla norrmän. Två av mina kompisar gjorde det, den ena fick med några andra så han landade på minus 4000-5000, den andre förlorade allt, 40 0000 åt pipsvängen. Ni som tycker att han skulle gått dit är idioter, slöseri med tid och pengar.
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
OKEJ CHILLA!"!!! JAG SKA DIT PÅ NÄSTA MÖTE.. GLÖMM INTE MIN TRÅD!! HAHA!!
hahaha seriöst, keff du e, fan jag blev laddad och såg fram emot att se vad det var för möte när jag scrollade ner och läste ALLA kommentarer, sen så gick du inte ens. du får tänka på vad du inger för hopp i människor när du gör såna här trådar, jag är besviken mate.
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Moderator
2009-10-15 18:22
Som föregående talare så läste jag alla inlägg, men sen går du inte på mötet? förfan skärp dig, borde va olaglig att göra som du gjort.
//TW
OKEJ CHILLA!"!!! JAG SKA DIT PÅ NÄSTA MÖTE.. GLÖMM INTE MIN TRÅD!! HAHA!! Hur missade ni det?
Han lär ju inte gå hsh, han är redan en lurendrejare i mina ögon, så jag litar inte på honom.. Jag tycker någon mod borde ta bort tråden för den skräpar bara ner och irriterar människor. Kanske även ge denna "Whoait" en varning eller så.
ANDAS MÄNNISKOR! JAG SKA PÅ MÖTET! AIT??
jag tycker någon borde leta upp TS riktiga namn, och skicka ut till alla arbetsplatser så att de vet att man inte kan lita på han!!!!!!!!!!
Amen för i helvete folk...
Beat the odds like an abusive freak show owner
Haha. alla blir ju rosenrasande bara för att han sa att han inte skulle dit.
Men du säger ju att du inte vill bli inblandad i nåt kriminellt. Det är väl bara att sätta ner foten och gå därifrån om det verkar skumt och säga att det är inget för dig. Ta med kniv ifall dom lackar. Nej men lite spännande vill man ju ha i livet, se det som en utmaning :)
Hade dom lurats så hade det ju varit smartare att ljuga och säga att det handlade om någon stor internationell verksamhet eller någon rörelse i stället för att dölja nåt och samla på sig misstankar. Så om det är lurendrejeri så är dom fan inte smarta, annars är det nog ett jobb!
Kanske även ge denna "Whoait" en varning eller så. Tycker det är du som borde få en varning för barnsligt uppförande i tråden
Evangeliet
Dessutom har han skrivit två gånger att han ska dit, med fetstil och caps lock...
Beat the odds like an abusive freak show owner
Har läst det, skulle bara uppmuntra honom lite
Evangeliet
Just nu ?.. Malmö, imorgon? Vetiifan..TILL ER ANDRA, JAG FÅR NOG EN NY TID I VECKAN!!!
Han lär ju inte gå hsh, han är redan en lurendrejare i mina ögon, så jag litar inte på honom.. Jag tycker någon mod borde ta bort tråden för den skräpar bara ner och irriterar människor. Kanske även ge denna "Whoait" en varning eller så. Men är du frisk eller?
För övrigt är det såklart inte värt att gå på. "Vad har du att förlora" är ju sån bullshit, svarar ni på alla nigeriabrev ni får också?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Refused P29 Tror de flesta bara driver med honom :) annars blir tråden mkt roligare
whoait: Får nog råda dig att inte gå dit: whoait. Nigeriabrev kan låta väldigt bra och rimliga när man blir presenterade för dem. Det är först efteråt det blir kallt och pinsamt. Så en god idé är att inte ens lyssna på säljargumenten, som säkert kan låta jättebra! pointdexter: Så vänligt av din kamrat att ta med sig fler i fallet ;-)
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/