I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips på en bra bok om perspektiv lära?

Övrigt - Blandat

2009-09-30 17:33

Tips på en bra bok om perspektiv lära?

Vet dock inte om den här tråden ska vara i detta forum eftersom det handlar om formgivning eller om den ska hamna i kultur och litteratur?
Men är det någon som sitter på ett bra boktips om perspektiv lära som är pedagogiskt och enkel?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-30 18:32
kan tipsa om en film istället. finns att ladda ner lite varstans om du vill kika innan du köper ;)

Länk till http://www.thegnomonworkshop.com/store/product/323/Basic-Perspective-Form-Drawing

Vet inte om en hel bok om perspektivlära är lite overkill. Det brukar täckas på några sidor i lite olika skissteknikböcker. Ska du skisa nåt spieciellt?
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2009-09-30 23:37
Hej! Nej men jag skulle bara vilja fördjupa mig lite mer om det:)
Har hittat lite bra skissböcker, men har du någon speciell att tipsa mig med?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-03 11:40
Om du är ute efter sk designskisser så kan jag tipsa om massor. Men inte om du ska rita av fruktskålar och nakna gubbar, där har jag inget :)

Det svåraste med perspektiv är nog att förstå elipser och avstånd. Jag försöker komma på var jag lärde mig det, men det var nog främst filmen som jag länka. Det fungerar alltid bättre att se det göras än försöka förstå det genom att läsa.

En bra svensk bok iaf: Länk till http://www.designsketching.com/
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2009-10-13 17:59
"Perspective made easy" av Ernest R. Norling är en bra och enkel bok om perspektiv, den rekomenderar jag
to weird to live, to rare to die

2009-10-14 10:06
Åhh tack abnormal!:)