I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rånet på G4S värdedepå

Övrigt - Blandat

   

2009-09-23 06:15

Rånet på G4S värdedepå

En värdetransportcentral i Västberga utanför Stockholm uppges tidigt på morgonen ha utsatts för ett spektakulärt rån.

– De hissar upp säckar med pengar. Det är helt sjukt, det värsta jag sett, säger ett ögonvittne som råkat köra förbi med sin bil.

Flera källor uppger för Aftonbladet att en helikopter landat på taket och minst två män gått in i byggnaden.

– Jag har hört explosioner från huset. Det såg ut tidigare som att de försökte sänka ner en stege eller nåt liknande. Just nu är det massa poliser och en vit helikopter hovrar över huset. Men det är inte en polishelikopter, uppger en boende i området.

Helikoptern ska ha landat omkring 05.20 på onsdagsmorgonen. Enligt obekräftade uppgifter hivade rånarna upp påsar med pengar till helikoptern.

– De har använt sig av en helikopter och tagit sig in via taket med sprängladdningar, men de har lämnat nu. De är knapphändiga uppgifter i nuläget, säger Per Gerdin, stationsbefäl på polisen i söderort.
Thom

Länk till http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5839301.ab

Ovanligt rån måste jag säga, lite som en film!

(Inlägget ändrat av BountyBoo 2009-09-26 11:52:03)

(Inlägget ändrat av friktion 2009-09-26 17:07:06)

(Inlägget ändrat av Mabande 2009-09-28 15:19:48)
Communityregel 4 - Det är inte tillåtet att hänga ut människor

Av i flera fall förklarliga anledningar väljer människor att hänga ut folk, som till exempel civilpoliser, fascister, pedofiler och så vidare. Även om vi kan förstå syftet, är det inte tillåtet att hänga ut folk här på sidan eller länka till sidor som gör det i och med att det bryter mot regeln om personlig integritet, samt i de fall där uppgifterna inte stämmer kan klassas som personangrepp eller förtal.