I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kassettband?

Övrigt - Blandat

2009-09-20 23:17

Kassettband?

Någon som vet vart fan ja kan köpa vanliga kassettband som man hade förut?
Inte VHS banden utan dom små som man lyssnade på musik från.
Någon?
Tack på förhand.

Du har en fågel!

2009-09-20 23:45
borde inte expert,onoff eller liknande ha sånt i sitt sortiment.

2009-09-20 23:47
Ö&B köpte jag mina på förr
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-21 00:03
clasohlson rockar TDK band såg jag för nåt år sedan
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-09-21 00:12
Tror dom flesta butiker så som dom dante nämner har kvar de faktiskt..

2009-09-21 08:07

2009-09-21 08:22
Fan va najs!! Hur kunde jag missa dom där ställerna!?
Aja, skit shyst!
Tack för hjälpen!
Du har en fågel!

2009-09-21 14:38
Vem använder kassettband idag? Bara nyfiken, älskar själv formatet (nostalgiska skäl). Förutom när man som jag är på besök i U-länder kan formatet vara vanligt men är det annars på våra breddgrader nån som fortfarande använder kassetter och syfte??

2009-09-21 15:29
Jag köper mina hos clas olsson.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2009-09-21 15:34
Foward
Boombox bre. Vad är en festival/parkhäng/sommar utan en bandare?
Walking the street of dreams

2009-09-21 20:49
Naizo P20

Ipod och högtalare?

2009-09-21 21:04
friktion P23

buuuuuuuu.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2009-09-21 21:31
friktion P23

buuuuuuuu.

2009-09-22 00:10
Länk till http://www.tapeline.co.uk/

om man vill ha med tryck o skit
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2009-09-22 01:18
ASUL P22
Naizo P20

Är det den där reaktionära hiphoptanken, som ger sig till känna, som innebär att allt som är över 10 år gammalt är äkta?
Groupie

2009-09-22 01:36
Jag använder kassetter för att spela in radio på..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2009-09-22 10:54
Vem använder kassettband idag? Bara nyfiken, älskar själv formatet (nostalgiska skäl). Förutom när man som jag är på besök i U-länder kan formatet vara vanligt men är det annars på våra breddgrader nån som fortfarande använder kassetter och syfte??

Forward

Det finns faktiskt många som går tillbaka till tapes.Folk frågar mig hela tiden var man kan köpa (mest djs och producenter).Låter mkt bättre på boomboxar en keffade mp3or.
3 senaste svenska tapes:

WWW.COULISSE.SE

2009-09-22 12:37
Det finns faktiskt många som går tillbaka till tapes.Folk frågar mig hela tiden var man kan köpa (mest djs och producenter).Låter mkt bättre på boomboxar en keffade mp3or.

mp3or är alltid skit, värsta att så många DJ's använder d! Men kassetter asså, shit!
Men d kände jag inte till att "många" frågar vill ha formatet, trodde CD skivan var som gällde, CD kan man ju köra boomboxen..(?)
Själv la jag lite ner mixtapandet när ingen ville ha kassetter längre.
Men är inte en mixtape på bränd CD ändå överlägset eller? Och om man gör en mixtape och vill trycka upp en ngt större upplaga på kassetter, vem gör sånt i STHLM idag?

2009-09-22 13:15
mp3or är alltid skit, värsta att så många DJ's använder d! Men kassetter asså, shit!
Men d kände jag inte till att "många" frågar vill ha formatet, trodde CD skivan var som gällde, CD kan man ju köra boomboxen..(?)
Själv la jag lite ner mixtapandet när ingen ville ha kassetter längre.
Men är inte en mixtape på bränd CD ändå överlägset eller? Och om man gör en mixtape och vill trycka upp en ngt större upplaga på kassetter, vem gör sånt i STHLM idag?

Ja men vad är det för mixTAPE på cd? De där boomboxar med cd är inte efterfrågade alls.De som gäller är den klassiska typen:
Länk till http://www.pocketcalculatorshow.com/boombox/birth1.html

Dj Bjarne B ska släppa mixtape på tape.Jag ska göra limiterade ,handmålade kassetter.Ngn av Critical producenter frågade precis var man kan få tag i tapes då han ville släppa beat tape.Swinghut skulle släppa ngt mixtape och jag gav de länk till tapeline.Så detfinns folk i Sthlm som kör.Underground bara på tapes
WWW.COULISSE.SE

2009-09-22 13:22
OsvenskTiger P26

Vet du nån i STHLM (Sverige) som trycker upp upplagor på kassettband?

2009-09-22 13:29
du menar ett bolag?
WWW.COULISSE.SE

2009-09-22 13:59
"Låter bättre (...) än keffa mp3or"??

Kasettens ända fördel var väl att den var inspeningsbar och att den gjorde det möjligt att ta musiken med sig iom Walkmanens intågande..

Några ljudkvalitativa fördelar finns det ju knappast,

Ni är ju bara nostalgiska.. Och vissa av er är för unga för att ens ha legitimitet i den nostalgin.. posers.

2009-09-22 14:25
Kasettens ända fördel var väl att den var inspeningsbar och att den gjorde det möjligt att ta musiken med sig iom Walkmanens intågande..
Några ljudkvalitativa fördelar finns det ju knappast,
Ni är ju bara nostalgiska.. Och vissa av er är för unga för att ens ha legitimitet i den nostalgin.. posers.

Exakt vad jag tänkte på! Men som har är ju kidsen ovan inte ålder inne för att ens ha nostalgiska skäl. Fick för mig att ev. kassetter fortfarande används och efterfrågas och alla boomboxar av idag tar väl CDs???

2009-09-22 15:48
Det är faktiskt ganska stor marknad på att sälja kassettband fortfarande, dock är det inga coola snubbar med boombox som handlar där jag jobbar, utan pensionärer och personer med gamla diktafoner.

Men kassettbanden lever i allra högsta grad :)

2009-09-22 18:09

För min del har det inget med nostalgi eller hiphopkultur att göra, det har bara blivit så. Dessutom är det bra mycket softare att ha med sin en gammal bandare man köpt på Röda korset för femtio spänn till en festival än att ha med någonting nyköpt. Sen kan man inte riktigt röja runt med en cdspelare på samma sätt.